Date me now!

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

03 nov 2010, 20:12

En wij 29 november :D

FF modderput opzoeken :mrgreen:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

03 nov 2010, 20:13

MaVaEe schreef:Woensdag 24 november hebben wij onze date! :D
Op een woensdagdat gaat dan geen dubbele date worden . Moet er gewoon gewekt worden.
Kom je s'avonds even langs?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

03 nov 2010, 21:12

Dat lijkt me leuk! Zal ik eens kijken of er een skitaart in een Countryman past? ;)
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

03 nov 2010, 21:21

MaVaEe schreef:Dat lijkt me leuk! Zal ik eens kijken of er een skitaart in een Countryman past? ;)
Ik zou kijken hoeveel erin passen
Geintje 1 is genoeg hoor. Ik heb het al in de agenda gezet!
Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

04 nov 2010, 00:10

Skitaart...mjam :-))
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

04 nov 2010, 11:59

Afgelopen maandag onbedoeld al een "date" gehad, m'n 2 weken jonge R56 had al een barst in de voorruit dus moest een nieuwe in.

De vervangende auto was als vergeven dus werd het een Countryman :mrgreen: .

Ondanks dat dit ook een Cooper was dus exact dezelfde onderhuidse techniek (motor, koppeling, bak) kwam het geheel allemaal wat soepeler over (600 km op de klok, die van mij inmiddels 1500 dus dat kan het ook niet zijn); wellicht dat de Mini Cooper gevoelsmatig toch wat meer racey is gemaakt . . ?

Roy
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

04 nov 2010, 15:50

Onze date ... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Inderdaad de Continental banden geven een aardige bandengeruis, meer dan we gewend zijn ... na aanleiding van de posts even opgelet.

Verder is het een zuipschuit :? Een gemiddelde van 7,3 liter op 100 km vind ik ietwat aan de slurperige kant met een rustige rijstijl.
Hopelijk is de diesel ietwat zuiniger in gebruik.
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

13 nov 2010, 13:18

Ook wij hebben mogen genieten van de Mini Date. Gisteren de Mini opgehaald in Alpen aan den Rijn en ik moet zeggen de klik met de date was er direct. (moet ook wel anders hadden we de countryman niet besteld. :-) Met nog maar 1500km op de teller hebben we de vrijdagmiddag gebruikt om de countryman eens nader te bestuderen. Wat direct opvalt is de ruimte, voldoende om Luuk de kinderwagen en ook nog eens de weekend boodschappen mee te nemen. Daarbij viel het rijgedrag ook direct op, voor een model dat hoger staat stuurt de countryman heerlijk door de bochten en ook met een hogere snelheid.

Zijn er ook min puntjes aan de countryman, zoals al eerder was aangegeven viel ook mij het benzine gebruik op. Ook bij ons was deze in de stad we aan de hoge kant, of dit komt door het rijstijl weet ik niet.. Wordt vervolgt.....

Tijdens de dag nog een paar kiekjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

13 nov 2010, 13:30

hoi jongens klinkt echt heel goed allemaal!
Ik heb mn moeder even een date laten maken, omdat ik zelf nog niet lang genoeg mn rijbewijs heb, en nog niet oud genoeg ben..
Bij Mini van Poelgeest in Heemstede, en Woensdag 24 november mag de Countryman met mij rondjes rijden!!
ik heb er zin in!!!! :D
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

13 nov 2010, 13:37

Wat een vette foto de eerste ... echt mooi 8)

Rood is toch ook een erg mooi kleurtje :wink:

Onze date had maar 542 km op de teller staan met 9,1 ltr op 100 km aan verbruik :shock: Gelijk gereset en een middag zo'n 200 km wisselend door de polder, snelweg en dorpen van Maas en Waal gereden. Het viel dus tegen maar een auto moet uiteraard nog ingereden worden ... 6,5 ltr per 100 km lijkt mij acceptabel maar ben echt benieuwd of dat uiteindelijk gehaald wordt.

Voor ons is er geen alternatief meer, Clubman of 1-serie, de Countryman rijdt super als je lekker wilt cruizen met comfort.
jos
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Bosch
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 jun 2010, 14:14

14 nov 2010, 11:09

sorry sierv, per ongeluk op de gele uitroepteken gedrukt !!!!
maar WAT EEN MOOIE FOTOS ! en dat is zeker een positief uitroepteken waard !
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

14 nov 2010, 20:10

jos schreef:sorry sierv, per ongeluk op de gele uitroepteken gedrukt !!!!
maar WAT EEN MOOIE FOTOS ! en dat is zeker een positief uitroepteken waard !
@Jos: het forum wordt al redelijk misbruikt door al die countrymans :s
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

15 nov 2010, 13:55

Zo, afgelopen vrijdag en zaterdag ook een date gehad met de countryman. Wat een leuke auto! Banden zijn inderdaad wat lawaaiig en boven de 120 km per uur is de fut er wel uit bij de cooper, maar verder is het een geweldige auto!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

28 nov 2010, 14:14

Afgelopen Woensdag middag mocht ook ik de Mini Countryman ophalen bij v. Poelgeest in Heemstede en een rit maken.
En het was echt ontzettend gaaf!
Wat een mooie wagen en wat rijd dat super!

Afbeelding

Uiteraard heerlijk ermee gereden radio met ipod,iphone interface uitgeprobeerd ruimte achterin. al met al een geweldige auto!
Ook hebben we hem op wat praktische punten uitgetest.
zoals ruimte,
heb even een vrachtje gedaan naar de bollen veiling (wij wonen hier midden in de bollenstreek)
en ook dat verliep prima! zie foto:

Afbeelding


ook nog wezen winkelen in de Makro , voor de kerstpakketten op de firma
er gingen gemakkelijk 10 tapvat pakketten achterin de auto, (de auto was later afgeladen met de rest van de boodschappen)

Afbeelding

En Donderdag ochtend moest hij jammergenoeg weer terug naar de dealer.
Aangezien me moeder binnekort een nieuwe auto wil viel deze auto onwijs in de smaak dus wie weet!
Voor mij zelf is hij veelste duur, dus dat zal nog wel even een droom blijven. eerst maar kijken voor de normale Mini Cooper!
Clubbie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 okt 2009, 20:16

07 dec 2010, 21:16

Woensdag 15 december gaan mijn vriendin en ik voor een date met de Countryman. Die staat dan klaar bij De Maassche Venlo. Ben erg benieuwd! 8) :D

Terug naar “MINI-talk”