Twijfel tussen Countryman SD of Volvo V60 e-drive

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

Twijfel tussen Countryman SD of Volvo V60 e-drive

11 okt 2011, 13:37

Volgend jaar moeten mijn ouders een nieuwe auto uitzoeken voor de lease maar we zitten te twijvelen tussen: Countryman sd Of volvo v60 e-drive.
Wat is volgens jullie een goede keuze voor de kilometers want mijn pa rijdt nu 50000 kilometer per jaar
Is dan de Countryman daar goed voor?
We zijn al naar de dealer geweest en hebben al proef gereden wat een mooie auto ben gewoon verliefd :mrgreen:
En bij op onze oprit zou het wel mooi staan als er 2 mini's staan want mijn moeder heeft er ook een
:lol:
En er stond een super mooie cooper s coupe bij bert story te waardenburg :faint

MVG Tim 15 jaar
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

11 okt 2011, 14:01

Moet je ff je ouders laten testrijden in beide.

De Volvo is een veel ruimere en nettere bak tov de Countryman, die nog steeds behoorlijk wat plastic ed aan boord heeft.
Verder zal denk ik de Volvo comfortabeler zijn.

Echter heeft de CM SD wel meer pk's en een sportiever rijgedrag vertonen tov de V60.

Het is allemaal wikken en wegen en uiteindelijk moet je pa de knoop doorhakken, want 50.000km/jaar is niet niks.
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

11 okt 2011, 14:12

We hebben in allebei al een proefrit gereden en ze reden allebei heerlijk volgens mijn pa de CM rijdt lekker licht en stuurt licht en de volvo is net iets groter maar weinig vermogen.
Maar wat zou de radius zijn van de CM SD.

Wij gaan ook altijd met de auto op vakantie naar zweden en zuid-frankrijk weet niet of dat de countryman dan wel comfortabel is?
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

11 okt 2011, 14:39

Dit is een vreemde vraag op dit forum... Ik denk dat het merendeel wel voor de Volvo zal kiezen :mrgreen:

Geintje natuurlijk. Ik vind de CM, en dan helemaal in S uitvoering, echt een super gave auto. De Volvo is ook erg mooi maar de CM heeft meer 'emotie'.
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

11 okt 2011, 14:47

ja weet dat een vreemde vraag is dat de meeste mensen toch voor de CM kiezen maar het gaat om de goede keuze :wink:

Een Volvo is echt een burgerlijke auto elke leasepik heeft een stationwagon en CM daarin tegen is dat een trendy maar toch groot en je hebt veel aandacht :mrgreen:
Heb liever de CM maar mijn ouders beslissen zelf moet ze eerst overhalen :lol:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

11 okt 2011, 15:01

De Volvo is idd een lekkere auto.. maar mist idd VEEL! vermogen!
als je op de snelweg zit en je wil inhalen.. dan ben je klaar.. lukt je niet..
0-80 is het een perfecte auto! maar daar boven is die echt waar-de-loos!
Ik heb de C30 veel gereden met de 1.6D E-drive.. en dat is mijn referentie..

De CM nog nooit gereden maar als het een SD wordt.. dat is 140pk diesel!
Ik heb een A3 2.0TDI met 140 pk gehad en die ging als de brandweer! veel koppel, inhalen is nooit een probleem en dan rij je een stuk schakelluier en rustiger :)

kortom: CM to go!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

11 okt 2011, 15:17

We waren eerst aan het kijken naar een D3 van volvo met 163 pk maar dat wordt te duur voor mijn pa.
Alleen het probleem is dat mijn pa maar tussen 4 merken mag kiezen en dat is Ford Bmw Volvo en Renault maar weet dus niet of dat ie dan ook een MINI mag rijden het is wel van BMW en Mini staat altijd in de showroom van Bmw?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

11 okt 2011, 17:15

om eerlijk te zijn denk ik dat je voor lange afstanden beter zit in de Volvo.
Dat blijft een comfort auto en de stoelen van Volvo zitten onovertroffen goed!

Daarentegen is de MINI natuurlijk veel speelser en echt fun!
zeker als de mogelijkheid tot All4 erin zou zitten, zou ik toch daarvoor gaan.
Ook gezien het feit jullie naar Zweden etc. op vakantie gaan. heerlijk beetje in de bergen kunnen trappen met dat ding!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

11 okt 2011, 17:25

Ja klopt de volvo zit wel wat lekker achterin maar de CM is de achterbank wat harder maar waar ik dan op gezetten heb is de de zitbank maar zijn de stoelen van de vierzit zachter?

Ik ga het het even met mijn pa overleggen en overhalen hoop ik :mrgreen: anders moeten jullie het maar doen :lol:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

11 okt 2011, 19:54

Ik zou zeker je ouders overhalen een CM te nemen...

Ik ben hier ook al 2 Lease generaties en 1 prive generatie (de MINI) verantwoordelijk voor het wagenpark... een leuke taak kan ik je vertellen, want we hebben nog nooit spijt gehad van een aankoop ;)

Oftwel, train je verkoop skills maar vast op je pa, komt altijd van pas als je bij de IVA aan de gang wil als student :lol: :mrgreen:
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

12 okt 2011, 11:48

Ga ik zeker proberen mijn ouders overtehalen :mrgreen:
Kijk als we een CM kopen dan 3 jaar later kunnen we toch weer een volvo kopen want het contract duurt maar 3 jaar lang.

Ik ga wel mijn skills trainen op mijn pa om hem overtehalen om een CM tekopen. :mrgreen:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

13 okt 2011, 01:06

Ik ken de Volvo niet, maar ik vond dat ik achterin in de CM zat als een vorst. Ook voorin heerlijk. En die CM rijdt heel goed hoor.
Tja, hij is wel wat plastiekerig en een beetje excentriek. Ik persoonlijk vind dat hartstikke leuk, maar ik kan me voorstellen dat je ook in een wat minder extravagante auto wil rijden.
Ik zeg: Countryman..... doen!!!
Groetjes van Sicco
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

13 okt 2011, 13:02

Wij hebben zelf een countryman en mijn ouders een V60 T5. Dus ben goed bekend met beide auto's. Ik vind de Volvo heerlijk rijden, mooi afgewerkt en de gebruikte materialen beter dan bij Mini. Als je puur met je verstand kijkt, krijg voor hetzelfde geld meer auto bij de V60. Mini koop je met emotie.
Uit hoeveel personen bestaat het gezin? Je geeft aan ook met de mini op vakantie te wiilen... Dat wordt met 4 volwassenen en bagage erg lastig....

Voor een hoofd auto met een gezin van 4 vind ik persoonlijk de v60 een betere keus. Dan heb je een praktische auto en de mini van je moeder voor de lol.
Daarbij vinden veel bedrijven een mini een "fun" auto en mag deze niet geleast worden, zou eerst dat ff checken. Met een mini of Volvo komen voorrijden geeft wel andere indruk als werknemer van bedrijf.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

13 okt 2011, 13:14

BMW 318/320D ook niet wat dan??

Denk dat een 5 serie te duur wordt, maar die is ook kneitergaaf 8)
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

13 okt 2011, 14:25

pimmy schreef:Wij hebben zelf een countryman en mijn ouders een V60 T5. Dus ben goed bekend met beide auto's. Ik vind de Volvo heerlijk rijden, mooi afgewerkt en de gebruikte materialen beter dan bij Mini. Als je puur met je verstand kijkt, krijg voor hetzelfde geld meer auto bij de V60. Mini koop je met emotie.
Uit hoeveel personen bestaat het gezin? Je geeft aan ook met de mini op vakantie te wiilen... Dat wordt met 4 volwassenen en bagage erg lastig....

Voor een hoofd auto met een gezin van 4 vind ik persoonlijk de v60 een betere keus. Dan heb je een praktische auto en de mini van je moeder voor de lol.
Daarbij vinden veel bedrijven een mini een "fun" auto en mag deze niet geleast worden, zou eerst dat ff checken. Met een mini of Volvo komen voorrijden geeft wel andere indruk als werknemer van bedrijf.
Klopt de volvo rijdt lekker maar de Cm heeft iets meer power.
Ons gezin bestaat uit 4 personen maar mijn broer die gaat nooit mee op vakantie als ie mee gaat dan gaat ie met de motor.
Maar in de brochure stond ook een dakkoffer en dan die erbij bestellen dachten we aan dan heb je ruim meer dan 600 liter bagageruimte.
Me vader gaat het deze week of volgende week vragen denk ik.

Terug naar “MINI-talk”