DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

07 aug 2013, 11:36

Ik heb ook echt geeeeeen idee. Laat het voorlopig wel even hierbij, genoeg tijd aan verspild tot nu toe :)
vosn1992
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: ieper
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2013, 10:35

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 11:52

heb me ook een kabel aangeschaft en gisteren wat beginnen programmeren .

ik heb enkele problemen SOS SOS :

- ik geraak wel in cas maar niet in FRM daar zegt hij dat de VIN faulty is .

- de comfort ramen omhoog is geprogrammeerd enkel doet hij dit alleen maar voor de passagiers kant . ik had wel al problemen met mijn raam aan chauffeurskant . wanneer ik die soms wil dichtdoen gaat hij vanzelf weer open tot halfweg .
:shock:


kan je voor de rest met dit programma je foutcodes uitlezen/wissen en live motorgegevens krijgen ? of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken ?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 12:34

vosn1992 schreef:- ik geraak wel in cas maar niet in FRM daar zegt hij dat de VIN faulty is .
Da's vreemd, welke versie(s) gebruik je van de DATEN, Ediabas en NCS?
vosn1992 schreef:- de comfort ramen omhoog is geprogrammeerd enkel doet hij dit alleen maar voor de passagiers kant. ik had wel al problemen met mijn raam aan chauffeurskant. wanneer ik die soms wil dichtdoen gaat hij vanzelf weer open tot halfweg .
Als je raam niet sluit moet je h'm opnieuw initialiseren/resetten. Die procedure staat al een aantal keren uitgelegd op het forum, dus effe zoeken...
vosn1992 schreef:kan je voor de rest met dit programma je foutcodes uitlezen/wissen en live motorgegevens krijgen? of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken?
Met NCS kun je alleen instellingen aanpassen. Met een volledig geinstalleerde INPA kun je foutcodes lezen/wissen en zou je ook enige live-data moeten kunnen zien.
vosn1992
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: ieper
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2013, 10:35

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 12:53

thx zal eens zoeken voor die ramen .

daten files zijn V38 , en bmw tools 5.0 en ediabas 6.4.7

is een pakket dat ik heb afgehaald van north american motoring
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 13:59

Op het forum van NAM staat ook een linkje naar v49.4 DATEN-files. Probeer die te scoren, ik denk dat v38 echt te oud is voor een 2008 MINI. Ook daarbij Ediabas opwaarderen, versie 7.2 geeft betere resultaten. Google eens naar BMW Standard Tools 2.11, daar zit al heel veel in wat je nodig hebt om instellingen aan te passen.

Reset van ramen: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 17#p518817" onclick="window.open(this.href);return false;
vosn1992
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: ieper
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2013, 10:35

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 15:47

thx robert alle benodigde files gevonden (shakeit)

op het NAM forum geen V49.4 files gevonden maar wel V49 . zal ook wel goed zijn verwacht ik :mrgreen:



Als er nog iemand de files zoekt voor EDIABAS 7.2.0 ik heb ze op mediafire gezet .

ziehier de links :

ediabas 7.2.0
http://www.mediafire.com/?n7vfreevpgkjhs7" onclick="window.open(this.href);return false;

V49 :

http://www.mediafire.com/download/2t6wb ... en-R56.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 16:15

Weet niet of dit het juiste topic is maar ik probeer het even. In me vorige auto een BMW 5 serie (dus ook bmw navigatie) zat de automatische lichtschakelaar gekoppeld aan de navigatie. Ik bedoel hiermee dat als de lichten aangingen dan ging de navigatie op avond/nacht modus. Kan dat bij MINI navigatie ook ingesteld worden?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 18:46

Volgens mij is het niet mogelijk om lampen en modus van de navi aan elkaar te koppelen. Er is wel een mogelijkheid om naast dagmodus, nachtmodus ook Automatic in beeld te krijgen op je navi-scherm, maar dat doet verder dus niks; helaas...
D'r zijn wel meer handige BMW-opties die niet op een MINI zitten, zoals automatisch de spiegels inklappen bij auto afsluiten.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

15 aug 2013, 18:57

Ok duidelijk dankje voor het antwoord
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

06 sep 2013, 14:35

Is het ondertussen al iemand gelukt om de Radio1 module (MINI standaard radio, dus niet de professional/boost) uit te lezen?
Of heeft er hier iemand zo een uitgebreid ding van BMW waarmee je echt alles uit kan lezen?

Alvast bedankt!
Mijn parkeersensoren werken nog steeds niet :(
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Tommy_hf
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: ZH
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2013, 18:29

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

17 sep 2013, 14:19

vosn1992 schreef:thx robert alle benodigde files gevonden (shakeit)

op het NAM forum geen V49.4 files gevonden maar wel V49 . zal ook wel goed zijn verwacht ik :mrgreen:



Als er nog iemand de files zoekt voor EDIABAS 7.2.0 ik heb ze op mediafire gezet .

ziehier de links :

ediabas 7.2.0
http://www.mediafire.com/?n7vfreevpgkjhs7" onclick="window.open(this.href);return false;

V49 :

http://www.mediafire.com/download/2t6wb ... en-R56.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je die wil uitpakken vraagt ie om een code, ehhh heb je die er ook bij voor het zipje? :-)
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

03 okt 2013, 16:23

Is er iemand hier met een 100% werkende setup mbt NCSExpert? Ik zou graag nog eens met wat hulp van iemand met een goed werkende versie, proberen mijn sport button te programmeren voor mijn Countryman.

Heb zelf hier ook de kabel en de software, maar kom niet in alle modules. Vraag me af of dit de reden is waarom de sport button nog niet werkt.

Iemand die hiermee wilt helpen?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

05 okt 2013, 12:59

De NCS-expert op m'n laptop heeft bij verschillende MINI's al tot een bevredigend resultaat geleid. Zeker de R56-series (De Countryman is onderhuids ook grotendeels R56), die leveren eigenlijk geen problemen op. Bij de R50-series zijn de resultaten wat meer wisselend.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

18 okt 2013, 13:44

Werkt jou versie zonder enige foutmelding op de Countryman Robert?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

18 okt 2013, 18:52

k33z schreef:Werkt jou versie zonder enige foutmelding op de Countryman Robert?
NCSExpert heeft bij mij nog maar 1 Countryman gezien, en daar heb ik niet alle modules aangeraakt.
Maar ongeveer een jaar geleden hebben we in de werkplaats van Dennisvdh 5 MINI's voorzien van een sportknop. En los van die programmeer-meeting zijn er nog een aantal MINI-enthousiasten geweest die een sportknop, uitgebreide BC, oid. erbij hebben gekregen. En dan een hele trits aan MINI's waarbij instellingen, geen retro-fits, zijn aangepast.
En dat is bijna allemaal zonder foutmeldingen. Ik denk dat ik een keer of 4 a 5 wat van een foutmelding heb gezien, en volgens mij allemaal op de ABG-module bij een totale wagen-reset. En de fout was dat ie de module dan niet kon benaderen.

Heb je bepaalde modules in gedachten die bij jouw problemen opleveren?? Want dan kan ik wel een keer proberen of ie met mijn NCS bij een Countryman te lezen is.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”