Airtec Intercooler

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 14:26

Ja je bent nog lang niet klaar Jos
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 19:42

Lijken me wel goede aanvullingen Jos om die gelijk mee te nemen, als je toch bezig bent.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 21:08

Jos word helemaal gek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 21:14

Jos word helemaal gek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

29 aug 2016, 22:08

Wordt niet meer zo snel gek vrienden :wink:
Ik ben immens blij zoals mijn MINI er nu bij staat.
Ik had daar een jaar geleden nog niet van durven dromen en ik denk dat ik qua uitstraling wel alles heb gedaan wat ik ooit te wensen had.
Kan nu op 1 of andere manier beter mijn rust bewaren en "het" hoeft er niet meer perse morgen op te zitten.
Als dat noodzakelijke / verstandige gevolg modificaties zijn die moeten gebeuren dan gaan die ook gebeuren, dat het dan allemaal wat langer duurt voordat de volledige upgrade klaar is, dat is dan maar zo.
Zo blijven er nog wat zaken te doen dus en kan ik mooi af en toe mijn eigen topic afstoffen :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

30 aug 2016, 11:15

Excuses voor mijn onwetendheid, maar even voor mijn (en eventuele anderen), maar waarom is het monteren van een occ verstandig om te doen bij een grotere IC?
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Airtec Intercooler

30 aug 2016, 15:34

Baseman schreef:Excuses voor mijn onwetendheid, maar even voor mijn (en eventuele anderen), maar waarom is het monteren van een occ verstandig om te doen bij een grotere IC?
Nu je toch aan het inlaattraject bezig bent kun je beter gelijk alles aanpakken. Het deleten van je soundgenerator kost misschien €1,50 voor een rubberstop (heb hem zelf in een vijverspeciaalzaak gekocht :wink: ) Het afdoppen v.d. ene carterontluchting is bij jouw n.v.t. (N18) en anders ben je €6,= kwijt bij de Peugeot dealer.
De andere carterontluchting duwt warme olie en vocht houdende lucht je inlaattraject in. Om een hoger rendement van je IC te behouden (en op termijn geen olie in je intercooler) kun je dit beter ook gelijk aanpakken. Kosten zijn niet heel hoog (denk dat je voor €80,= klaar bent).
Bijkomend voordeel je hebt nagenoeg ook geen last meer van aanslag op je kleppen.

Je kan alles ook op een "vieze"manier doen door gewoon alle slangen aan het eind los te koppelen, de zaak af te doppen waar het vanaf komt, en gewoon alles naar beneden/buiten laten lopen, (zien ze bij de APK toch niets van) maar dat is dan weer wat minder voor het milieu. (onder het motto ik heb toch geen kinderen, zal mij een worst zijn :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 13:53

Degene die tot dusver gezegd hebben aangegeven aan de groupbuy deel te willen nemen zijn,

R53
> Afgemeldt .... Vinny85
> Niels Roozeboom
> Max Detilion

R55
> Bas van Woerden

R56
> Baseman

Nog 1 te gaan om een hele mooie korting te scoren, wie o wie maakt de 6 compleet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Baseman op 01 sep 2016, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 14:03

Ik heb het er met Davy over gehad en ik zie ervan af. Mooie prijs, daar niet van (dus respect voor het werk Baseman :icon_top: ), maar ik verwacht er niet echt een vermogenswinst uit te halen. Het enige voordeel voor mij zou zijn, is dat hij zijn vermogen op lange (warme) afstanden beter vasthoudt. Dat is mij de investering op dit moment niet waard.
Wellicht ooit als ik er het circuit mee op zou willen :wink:
Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 14:32

Goed bezig. Ook meteen het duitde forum erbij betrekken. Wie weet komen we op de 15 aangezien Duidsland wat groter is heb je meer kans op meer mensen die interesse heeft. Goed bezig verders
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 14:34

MacDeluxe schreef:Ik heb het er met Davy over gehad en ik zie ervan af. Mooie prijs, daar niet van (dus respect voor het werk Baseman :icon_top: ), maar ik verwacht er niet echt een vermogenswinst uit te halen. Het enige voordeel voor mij zou zijn, is dat hij zijn vermogen op lange (warme) afstanden beter vasthoudt. Dat is mij de investering op dit moment niet waard.
Wellicht ooit als ik er het circuit mee op zou willen :wink:
Jammer, maar dank voor het afmelden :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 15:44

Hi Beste Baseman ik ben bij beek geweest (das bij mn werk om de hoek) die melden dat een grotere intercooler geen nut heeft. Mits je een water gekoelde kan kopen. Maar das dan wel meteen een hoop centjes. Ik moet dan ook helaas afmelden. Ik vind het dan zonde van mn geld als ik er niks van merk.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 15:48

Toch grappig dat diezelfde Beek bij hun tuning stages voor de R53 wel een grotere IC aanraden.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Airtec Intercooler

31 aug 2016, 20:18

@frankie Is dat op hun website te lezen, en waar?

Terug naar “Afgeronde groupbuys”