R53 Krumm upgrade bypass valves

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

R53 Krumm upgrade bypass valves

09 jun 2014, 17:17

Aangezien mijn originele bypass valve versleten is en niet meer goed opent en sluit, heb ik contact gezocht met Detroit Tuned en Krumm om daar een geüpgradede bypass valve te kopen. Aangezien er verzendkosten bij komen dacht ik dat er wellicht nog meer mensen interesse hebben om zo de kosten te drukken. Op dit moment heb ik gekozen voor Krumm omdat deze prijstechnisch een stuk gunstiger uitkomen dan Detroit Tuned, gezien alle bijkomende invoer- en douanekosten die bij hun komen kijken.

Dus, zijn er wellicht mensen geïnteresseerd in een Krumm bypass valve? Bij grotere afname krijgen we meer korting :) Prijzen zijn inclusief de verzending naar mijn huis, heel centraal in Soest :) Eventuele kosten voor doorzending/ophalen/meeting moet je hier dus nog even bij op tellen.

Afname 1-5: €97,-
Afname 5-10: €90,-
Afname 10-x: €85,-

Reply onderstaand lijstje indien je interesse hebt en geef ook of je definitief interesse hebt in de Krumm klep. Gezien ik de 22e op vakantie ga, is het denk ik handig om de besteltermijn tot ik terug ben door te trekken. Dit betekent dat ik de groupbuy tot uiterlijk vrijdag 4 juli open houdt om dan in de daarop volgende week de bestelling en betalingen te gaan regelen.

1. Remonvdh (definitief - Krumm valve)
2. Machoboy
3. Manick
4. Koosie
5. Chico (is de prijs schappelijk genoeg? :) )
Laatst gewijzigd door Remonvdh op 10 jun 2014, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
machoboy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mar 2014, 23:07

Re: Detroit Tuned bypass valves

09 jun 2014, 18:27

Geef hieronder aan als je interesse hebt:
1. Remonvdh
2. Machoboy
3.
4.
5.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Detroit Tuned bypass valves

09 jun 2014, 20:12

Geef hieronder aan als je interesse hebt:
1. Remonvdh
2. Machoboy
3. Manick
4.
5.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Detroit Tuned bypass valves

09 jun 2014, 23:27

Hou je ook rekening met importkosten? Je betaald invoerrechten over het product INCLUSIEF verzendkosten plus de BTW (21%).
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 00:31

1. Remonvdh
2. Machoboy
3. Manick
4. Koosie
5.

(Als de prijs schappelijk is)
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 02:10

1. Remonvdh
2. Machoboy
3. Manick
4. Koosie
5. Chico

(Als de prijs schappelijk is)
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 06:21

Wat is het voordeel bij een Detroit Tuned t.o.v. een standaard BPV?
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 07:10

"The Detroit Tuned Bypass Valve is a re-worked brand new OEM valve that is modified to eliminate the "Yo-Yo" in early year ('02-'04) Cooper S's, but is available for all year Cooper S's. This BPV uses a stiffer return spring, resulting in quicker boost generation, and thus quicker throttle response and transitions. The butterfly assembly is also adjusted to close fully, allowing for maximum boost. Perfect for the aggressive driver or racer. Expect a very minor loss in fuel economy, and a great improvement in throttle resolution and smoothness" Orgineel Bron

"Ze zeggen dat de klep beter sluit en er gaat een iets strakkere veer in zodat de klep eerder sluit en je dus bij een lagere gaspedaalstand al wat meer compressordruk hebt. Hierdoor kan wel je verbruik omhoog gaan.

Dit kun je ook zelf doen en heb ik ook zelf gedaan. De bypasvalve kun je open maken en een dikke ring onder de standaard veer doen.
Bij flink getunede motoren is het niet aan te raden want de boordcomputer denkt soms dat er wat mis is omdat je te vroeg al wat teveel torque hebt en gaat in de noodloop. Met een herstart is het opgelost.
Soms heb ik daar met de Blauwe ook last van, zeker als ik 102 octaan heb getankt. Om die reden haal ik hem er weer uit als de gelegenheid zich voor doet.

De gasklep moet er uit en dan kun je erbij. De slang van de luchtinlaatbuis afhalen kan lastig zijn als alles al lang vast zit. Die is van plastic en kan afbreken. Dat is mij gebeurd bij de Cabrio."
Bron
Laatst gewijzigd door Raymond op 11 jun 2014, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 07:18

Maar mensen hebben eerder dit overwogen en volgens mij zijn ze bij Krumm geslaagd á €85. Via US heb je nog douanekosten etc ;)

http://www.krumm-motors.de/Shop/product ... lappe.html
Volgens mij zijn ze met de website in onderhoud, maar mailen kan ook [email protected]

Ze schijnen een dikkere veer te plaatsen, welke je zelf ook kan vervangen.
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 07:36

Ah top, de website van Krumm lijkt helemaal niet meer te bestaan. Dus dacht eigenlijk dat ze niet meer bestonden. Ik heb dezelfde vraag aan Detroit ook uitstaan bij 1320, en zal nu bij Krumm hetzelfde doen. Inderdaad, de douanekosten vind ik ook een lastige bij bestelling via Detroit.

Ik hou de eerste post geüpdate zodra ik meer info van een van de bedrijven heb!
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 10:32

Ik zou, als ik jullie was, ook even contact opnemen met Krumm. Hij heeft sinds kort een nieuwe website: http://www.krumm-performance.de
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 14:02

Reactie van Krumm is binnen, ik denk dat dit een veel interessanter verhaal wordt dan de Detroit kleppen, mede door de bijkomende transport-, douane-, en aanvullende BTW kosten als we bestellen via de USA.

Ik zal z.s.m. het onderwerp en de beginpost aanpassen met meer info! Bij Krumm blijven we sowieso onder de €100,- :) Bij Detroit zou dit zeker niet lukken.
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Detroit Tuned bypass valves

10 jun 2014, 14:41

1. Remonvdh (definitief - Krumm valve)
2. Machoboy
3. Manick
4. Koosie
5. Chico (is de prijs schappelijk genoeg? :) )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

R53 Krumm upgrade bypass valves

10 jun 2014, 16:59

In de oude gb gingen ze voor €85 de deur uit.

Misschien nu ook haalbaar?
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: R53 Krumm upgrade bypass valves

10 jun 2014, 20:11

1. Remonvdh (definitief - Krumm valve)
2. Machoboy
3. Manick
4. Koosie
5. Chico (Krumm valve)
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website

Terug naar “Afgeronde groupbuys”