Delete-R alternatief

Koopjes en aanbiedingen op Marktplaats.nl en e-Bay.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Delete-R alternatief

24 feb 2015, 11:45

Op mijn R53 had ik al een lambda 'fopper'.
Dat is een spacer voor de 2e lambda zodat je ECU denkt dat er toch een poes aanwezig is.
Dit onderdeel dus
Als je een degelijke spacer wil, zorg dan dat het één is zoals deze; met een klein gaatje, anders werkt het niet (goed).
Of het op een R56 werkt laat ik nog even weten.

Daarnaast vond ik een vervanger voor mega-dure Delete-R.
Geen idee of deze echt werkt, maar mocht de spacer niet voldoen, dan ga ik dit toch even proberen:
http://r.ebay.com/P3vgRs
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 12:04

Chef Ebay
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 13:25

kan je ff uitleggen wat je ermee bereikt, mijn geele lampje brandt ook steeds
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 13:56

griendar schreef:kan je ff uitleggen wat je ermee bereikt, mijn geele lampje brandt ook steeds

Dat die dus uitgaat
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 14:34

Dat lampje gaat met een reden aan. De reden is: geen poes.
De ECU krijgt een signaal dat z'n mengsel niet klopt. Wat gaat die dan doen? Z'n mengsel aanpassen zodat die wel gaat kloppen. Dat lukt m niet, dus gaat het lampje aan.

Wat is het gevolg?
Hoog/hoger brandstofverbruik tijdens lichte acceleraties en constante snelheden. Bij volgas gaat de ECU uit van zijn ingestelde waarde, dus niet van toepassing.

Dus; als je een manier vind om het lampje uit te krijgen, wordt het brandstofverbruik verbeterd. (iets wat wel naar mijn oren is)
Ik rij namelijk 1:13/14, een stuk lager dan verwacht! Ik had toch een 1:16/17 gehoopt. Fabriekswaarde zijn nóg beter... ...

Als voorbeeld;
Mijn R53 met decat deed 1:11/12
Mét fopper: 1:13/14
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 14:53

Even nog ter aanvulling:
Je kan bij BEEK (of andere tjoenert) dit lampje laten wegschrijven.
Wat ze dan doen is: de ECU vertellen dat de waarde die wordt gemeten, niet fout is. Dit zorgt dus niet voor een verbetering in het brandstofverbruik zover ik begrijp. De ECU blijft zicht verkeerd afstellen.

Uiteraard zal ik hier tijdens de rollenbankdag even wat meer info over inwinnen bij de heren daar.

@Lars;
Je kan dezelfde gebruiken, is zelfde maat en schroefdraad :)
Ik had alleen een versie van Supersprint meen ik. Althans; die zat toen bij mn spruitstuk. Zit nu bij Raymond op z'n ride. (als die m er al op heeft gezet (laten zetten))
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Delete-R alternatief

24 feb 2015, 15:09

BMX schreef:Even nog ter aanvulling:
Je kan bij BEEK (of andere tjoenert) dit lampje laten wegschrijven.
Wat ze dan doen is: de ECU vertellen dat de waarde die wordt gemeten, niet fout is. Dit zorgt dus niet voor een verbetering in het brandstofverbruik zover ik begrijp. De ECU blijft zicht verkeerd afstellen.
Klopt ik had dit ook gevraagd, koste 100 euro dan werd het softwarematig aangepast. Kans bestaat wel als je naar de dealer gaat het weer overschreven word. Maar dan mag je weer terug komen om het weer terug te zetten.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Weirdo25
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Wassenaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2014, 19:02

Re: Delete-R alternatief

23 feb 2016, 18:45

Hoi allemaal,

Wat is nu het beste te doen bij een r56 zonder Cat.
Wil een downpipe gaan monteren en ben mij dus erg aan het verdiepen hier in. Iemand meer uitleg over wat jij hebt.

Alvast bedankt.
R56 S JCW / MTH tuning Duitsland / KW schroefset :icon_top:

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI-tips Marktplaats en e-Bay”