Private lease actie Athlon

Koopjes en aanbiedingen op Marktplaats.nl en e-Bay.
ArCadE
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 apr 2016, 12:59

Private lease actie Athlon

31 mei 2016, 11:52

Ik zag deze voorbij komen op de Athlon website. Leuke aktie...

http://actie.athlon.com/mini?utm_medium ... p-zakelijk
Afbeelding
dvb69
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2016, 18:15

Re: Private lease actie Athlon

01 jun 2016, 11:44

Kun je dan niet beter een lening ze nemen en de kosten zelf dragen? Lijkt mij voordeliger.

Even snel rekenen (bedragen zijn mijn schattingen):
40.000 euro x 5% per jaar = 165,- per maand aan rente.
MRB per maand = 40,-
Verzekering = 50,-
Onderhoud = 50,-
Afschrijving = 200,- (dit is killing natuurlijk, nieuwe auto schrijft af als een dolle).

Ca. 500,- per maand dan. Daar voor rijd je een redelijke dikke Clubman vermoed ik. Dit komt aardig overeen met de kosten van private lease met dit verschil dat aan het einde van de looptijd de auto wel van jou is..

De maandkosten gaan aanzienlijk omlaag als je geen nieuwe koopt maar eentje van een (paar) jaar oud, waardoor de afschrijving veel lager wordt.
Overigens, je afschrijving zou je gelijk kunnen stellen aan het bedrag wat je iedere maand aflost op de lening zodat je niet voor verrassingen staat als je de auto verkoopt.

My 2 cents..

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mini Cooper S Cabrio (2010), R57 (N18) :icon_top:
ko1533
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2016, 13:36

Re: Private lease actie Athlon

01 jun 2016, 15:38

Leaseplan heeft ook voor bedrijven die via hen leasen voor de medewerkers die geen leaseauto krijgen een aanbieding. Volgens de informatie die ik kreeg is het via dat aanbod minimaal 4% goedkoper dan zelf kopen. Omdat ik al net in het bezit ben van een F54 is het voor mij niet interessant. Waarom hebben die leasemaatschappijen nu een overschot aan MINI's?

Terug naar “MINI-tips Marktplaats en e-Bay”