Onderdelen voor F56 en F57

Koopjes en aanbiedingen op Marktplaats.nl en e-Bay.
We
WenMini

Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 09:37

Op Marktplaats zag ik gisteren, tot mijn verbazing, deze advertenties van Miniparts 24 in Denekamp.
Auto's met slechts 3 km op de teller worden gebruikt voor onderdelen?! Vind het echt bizar. Maar goed, voor de mensen die nog iets zoeken:

F56

en

F57

Groet,
Wendy
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 09:45

Het kan zijn dat dit testvoertuigen zijn geweest. Niet alle auto's die worden gebouwd mogen ook worden verkocht als rijdend voertuig. Wat de reden precies is kom je niet snel achter...
Veelal komen deze voertuigen terecht bij scholen ter educatie van nieuwe technieken. In dit geval bij een onderdelen-boer.

Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is, maar het is een mogelijkheid. :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 09:49

Wel bizar ja.
Zijn misschien pré productie modellen o.i.d.

Heb wel eens iets gehoord over een handelaar in Audi onderdelen meen ik die zulke auto's van de fabriek koopt om te strippen.
Auto brengt als je geduld hebt in onderdelen heel veel op en die pré productiemodellen hebben op zich de juiste onderdelen maar voldoen op een of andere manier niet voor de verkoop.

Het fijne weet ik er ook niet van.............

Misschien iemand anders? :D BMX was iets sneller.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 09:52

Naar het schijnt mogen bv. de M3/M5's die op de Nürburgring als Ringtaxi gediend hebben ook niet als rijdende auto doorverkocht worden.
We
WenMini

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 11:04

Ik zie dan zo'n mooie Cooper en denk wat zonde!! Had het ook nog nooit eerder gezien dat een auto die alleen fabriekskilometers heeft gelopen wordt gestript voor onderdelen. :shock:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 11:58

Beetje off-topic.
Voor de film Italian Job uit 2003 hebben ze 32 nagelnieuwe Mini's aan gort gereden.
Inclusief 2 elektrische (ja, toen al) en 1'tje met 2 stuurwielen (die staat in de fabriek in Cowley, Oxford).

Altijd zonde om te zien of te weten maar het gebeurd.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 12:35

Ik heb even gebeld omdat ik nieuwsgierig was want ik had hier nog nooit van gehoord :shock: Kreeg een heel vriendelijke man aan de telefoon en die heeft het uitgelegd. Het zijn idd testauto's van de MINI fabriek en dan staat er nergens een chassis nummer in de auto (blok en chassis ) en BMW geeft deze ook niet af bij testauto's. En zonder chassis nrs kan je geen kenteken krijgen :{
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 13:16

Wordt allemaal doorgecalculeerd in de ontwikkelingskosten en verkoopprijzen.

Wij zien natuurlijk een mooie Mini die gesloopt wordt. Fabrikanten willen voor een paar euro winst op een testauto geen risico's op dure claims lopen, zeker niet in Amerika en zo te zien is die F56 een Amerikaanse uitvoering.
Ik ga er overigens wel vanuit dat de motor wél verkocht wordt ondanks ontbreken motornr. ?!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 13:24

Ja alles word verkocht alleen niet als gehele auto. En je krijgt ook geen garantie van Mini/BMW
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
We
WenMini

Re: Onderdelen voor F56 en F57

07 mar 2017, 15:29

Casper schreef:Ik heb even gebeld omdat ik nieuwsgierig was want ik had hier nog nooit van gehoord :shock: Kreeg een heel vriendelijke man aan de telefoon en die heeft het uitgelegd. Het zijn idd testauto's van de MINI fabriek en dan staat er nergens een chassis nummer in de auto (blok en chassis ) en BMW geeft deze ook niet af bij testauto's. En zonder chassis nrs kan je geen kenteken krijgen :{
Haha Casper, ik zat net te denken of ik eens zal gaan bellen want het liet mij ook niet los. :D Maar zag net nog jouw bericht.
Helder nu en ook slim van ze om zo'n auto op te kopen.

Terug naar “MINI-tips Marktplaats en e-Bay”