Remon's nieuwe monster

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 07:27

Ja achteraf ben ik heel blij dat ik deze heb kunnen kopen in plaats van een Speedster, echt wel een stuk gaver! Gisteravond flink aan het polijsten geweest want hij was behoorlijk vies toen ik hem bekeek en kocht. Na een paar uur zweten glimt hij echt als een malle! Ook de body is echt z.g.a.n., 3 kleine amper opvallende krasjes
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 10:31

tuurlijk is dit een stuk gaver man!!
wat een voldoening krijg je dan he?! :D

pas maar goed op je kindje! wat ik ken je gevoel op dit moment! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 15:04

En weer een newminiclub rijder om :icon_top:

Join the club! Eigenlijk wel een logische stap na een R53/R56.

Is het een 120pk K-series? Zie dat er wel Yokohama semi's onder liggen, AO48: pas op met nat weer!
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 15:21

chill-es schreef:En weer een newminiclub rijder om :icon_top:

Join the club! Eigenlijk wel een logische stap na een R53/R56.

Is het een 120pk K-series? Zie dat er wel Yokohama semi's onder liggen, AO48: pas op met nat weer!

Qua rijplezier is dit inderdaad een mooie stap na de Mini, de Giulietta die ik tussendoor had was uiteraard meer op comfort gericht. Origineel is het een 122 pk inderdaad, maar dit schijnt standaard al een 135 Sport te zijn alleen is dat niet op het kenteken komen te staan bij het importerem. Verder is hij voorzien van een geflowde cilinderkop, verstelbare poulies, andere nokkenassen en een hurricane inlaat. Bij elkaar zit hij naar verwachting op zo'n 160 pk, maar dit wil ik binnenkort even checken op de rollenbank :)

Ik heb hem zaterdag opgehaald en heb toen inderdaad regelmatig onbedoeld de achterkant aan het glijden gehad in de regen :) Ik denk dat ik deze set er ook onderuit haal en alleen voor trackdays ga gebruiken. Voor straatgebruik heb ik de semi's niet perse nodig schat ik zo in.

Heb jij ook een K-serie of eentje met Toyota blok?
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 15:23

Oja ik hoor net dat hij de APK door is :)) Dat wordt nog ff flink benzine verstoken totdat het echt koud wordt :mrgreen:
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Remon's nieuwe monster

14 dec 2015, 15:38

Dat klinkt allemaal goed! Waar heb je m gekocht? Mooi karaktervol blokje en prima betrouwbaar mits je er goed voor zorgt en hem goed warm rijdt. Ik rij een 111R (Toyota blok). Begrijpelijk dat je nog even wilt genieten voor het echt winter wordt maar als ik jou was zou ik niet meer rijden als er pekel gestrooid is. Dat vreet de alu-carrosserie aan. Tot meets!
Remonvdh schreef:
chill-es schreef:En weer een newminiclub rijder om :icon_top:

Join the club! Eigenlijk wel een logische stap na een R53/R56.

Is het een 120pk K-series? Zie dat er wel Yokohama semi's onder liggen, AO48: pas op met nat weer!

Qua rijplezier is dit inderdaad een mooie stap na de Mini, de Giulietta die ik tussendoor had was uiteraard meer op comfort gericht. Origineel is het een 122 pk inderdaad, maar dit schijnt standaard al een 135 Sport te zijn alleen is dat niet op het kenteken komen te staan bij het importerem. Verder is hij voorzien van een geflowde cilinderkop, verstelbare poulies, andere nokkenassen en een hurricane inlaat. Bij elkaar zit hij naar verwachting op zo'n 160 pk, maar dit wil ik binnenkort even checken op de rollenbank :)

Ik heb hem zaterdag opgehaald en heb toen inderdaad regelmatig onbedoeld de achterkant aan het glijden gehad in de regen :) Ik denk dat ik deze set er ook onderuit haal en alleen voor trackdays ga gebruiken. Voor straatgebruik heb ik de semi's niet perse nodig schat ik zo in.

Heb jij ook een K-serie of eentje met Toyota blok?
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 13:31

Ik heb hem particulier gekocht, toevallig nog in de buurt ook :)

Vandaag zie ik hem voor het eerst gepoetst in de zon en uiteraard was het de standaard industrieterrein race met collega's Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 13:37

wat een ding heeee!! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 17:20

Erg gaaf ding!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 17:24

ik vind hem prachtig en ook zeker mooier dan welke mini ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 19:24

Fiet few :shock ..dikk shi :X ...ja...jaloers... :oops:
F56S JCW PRO LCI
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 19:29

Thaanks Ben er zelf ook echt facking blij mee! Als je mij een maand geleden had gezegd dat ik een facking Lotus zou rijden dan had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard Heel veel positieve reacties ook, vooral ook van mensen waarvan je het helemaal niet verwacht!

Ben nu bezig om te kijken naar andere velgen, want ik wil de semi slicks niet verslijten op straat. Hierbij wil ik dan gelijk wat breder, 7-7.5J voor en 9-9.5J achter, beide in 17". Tot op heden nog niet een compleet passende set kunnen vinden die naar mijn zin is, dus als iemand suggesties heeft?? Zelf vond ik de JR11 velgen van Japan Racing best wel vet, alleen die zijn als smalste in 8.25J te krijgen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Remon's nieuwe monster

15 dec 2015, 23:22

Wat een ongelofelijk gaaf ding! 8) Daar ga je heel veel plezier mee hebben! :rijden
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Remon's nieuwe monster

16 dec 2015, 19:35

Mooi ding hoor 8)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Remon's nieuwe monster

16 dec 2015, 19:38

Ik ken de specs van de velgen niet waar je naar kijkt maar zou er vooral lichte (qua gewicht) velgen onder zetten met gripvolle en ook weer lichte banden. Toyo R1R ofzo 8)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”