Piepende V-snaar / multiriem

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Raytje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2009, 15:09

12 nov 2009, 23:34

Hmmm .. toch maar even naar de dealer toe, vind het maar niets als het gaat piepend en fluiten.. hahaha zo voelt het dan.
Dank voor de reacties! Laat wel weten wat er aan de hand was (als ik gelijk terecht kan bij de dealer)

Groeten!
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

Multiriem

27 apr 2010, 12:55

Wie het weet mag het zeggen :mad:
Heb 2 weken geleden bij Beek een kleinere pully en bijbehorende multie riem op mijn mini S gekregen.
Maar daarna als de motor koud is, hoor ik bij de riem een hard gepiep / getjilp na 2 á 3 minuten is het weg.
Omdat ik de mini nog maar 2 weken had ,en een jaar garantie heb, heb ik de mini naar de garage terug gebracht.
Ben er vanmorgen even geweest om te vragen of ie al klaar was,nou dus niet. ze konden het probleem niet vinden
en ze hebben de spanrollen vernieuwd.Bij BMW wisten ze het ook niet, daar hadden ze dit nog nooit meegemaakt.
Oók het in lijn zetten van de Dynamo t.o.v. de riem heeft niets geholpen.
Wie o Wie weet het :?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

27 apr 2010, 12:57

al contact gehad met Beek?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

27 apr 2010, 13:06

mushrop schreef:al contact gehad met Beek?
Ja'' maar die weten het ook niet, kon wel bij Beek terug komen en na laten kijken, maar om daar nou gelijk bijna 400 km voor te rijden ? Hoop dat ze bij de daeler waar ik um heb gekocht weer goed krijgen.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

27 apr 2010, 21:23

Hebben ze ook de lagers van de dynamo gecontroleerd :wink:
De lagers van de compressor zijn het denk niet, maar kan wel.
Verder zijn alle lagers vervangen zie ik.
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

27 apr 2010, 21:41

werner schreef:Hebben ze ook de lagers van de dynamo gecontroleerd :wink:
De lagers van de compressor zijn het denk niet, maar kan wel.
Verder zijn alle lagers vervangen zie ik.
Wat ik dan nog steeds een beetje raar vind, dat ie na 2 / 3 min geruisloos loopt.
Lagers van de dynamo zijn nog niet vervangen. maar het lijkt me sterk met nog geen 30.000 km op de teller.
Zal ze het in elk geval als tip meegeven.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

28 apr 2010, 13:11

jans schreef:
werner schreef:Hebben ze ook de lagers van de dynamo gecontroleerd :wink:
De lagers van de compressor zijn het denk niet, maar kan wel.
Verder zijn alle lagers vervangen zie ik.
Wat ik dan nog steeds een beetje raar vind, dat ie na 2 / 3 min geruisloos loopt.
Lagers van de dynamo zijn nog niet vervangen. maar het lijkt me sterk met nog geen 30.000 km op de teller.
Zal ze het in elk geval als tip meegeven.
De lagers in de dinamo zijn van sinterbrons glijlagers, deze kunnen piepen als de as waarop ze draaien wat roestig is.
Zodra ze warm worden zetten ze iets uit en is de piep weg :wink:
Misterman
Be Mini
Be Mini
Locatie: Heemskerk
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:49

02 mei 2010, 20:34

wd-40?
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

07 mei 2010, 08:47

Probleem is opgelost :P
Alles is vervangen, maar bleek toch de multieriem te zijn. :shock:
jans
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijverdal
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2010, 09:43

07 mei 2010, 08:49

Bij Beek vorige maand een 17 % pully laten monteren incl nieuwe riem.
Bleek achteraf niet de goede.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 mei 2010, 08:54

damaris dr multiriem piepte ook wat... nieuwe erop en klaar.. riem zag er verder goed uit wel :?
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 feb 2009, 14:18

18 jun 2010, 18:11

bij ons is de riem pas heel erg gaan piepen nadat er een nieuwe opgezet is :S maakt ook alleen geluid als ie koud is, maar na 2 keer gasgeven is het geluid ook weer weg. hoe kan het dat nadat er een nieuwe multiriem op is gezet dat probleem er ineens is?
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

19 jun 2010, 00:23

Na vervangen multiriem moet ook de stand van de multiriem op de dynamo opnieuw afgesteld worden.
Daarna is het piepen weg.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 feb 2009, 14:18

21 jun 2010, 10:10

zal woensdag even terugrijden naar de garage zodat ze dat even kunnen verhelpen
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Papendrecht
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:23

02 mar 2012, 15:10

Eind vorig jaar de multiriem laten vervangen bij de BMW dealer in Dordrecht omdat deze enorm piepte, was heel even over maar na een week begon het weer. BMW dealer zei toen dat dit de spanner was... Na op dit forum gelezen te hebben had deze spanner ook vervangen moeten worden als je een multiriem vervangt. Heb de spanner niet door hen laten vervangen, was meteen klaar met ze. Spanner ergens anders laten vervangen en piepte nog steeds !! Bleek toen dat ze een verkeerde riem hadden gebruikt :s . Piep was over.... tot ongeveer 1 maand terug, heb nu weer een kleine piep na een koude start. Gisteren de mini naar de garage gebracht en deze vertelde me nu dat het de poeli / pulley van de dynamo is !?? Hierover lees ik net een reactie dat als je de multirem/spanner vervangt, dat je de afstand naar de dynamo ook opnieuw moet instellen. Ik heb dus zo'n groot vermoeden dat ze dit dus gewoon vergeten zijn maar hoe ga ik dit bewijzen ?? Dit geintje heeft me totaal al EUR 250 gekost en dan komt er straks nog eens 2 tot 300 bij en dat alles voor 1 zo'n kl*te riem die in het begin voor eur 60 vervangen is :evil:

Terug naar “MINI-talk”