Zoektocht naar een Mini

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Pieair
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:27

Zoektocht naar een Mini

25 okt 2015, 21:42

Hallo mede Miini liefhebbers,

Binnen een half jaar ben ik van plan een Mini aan te schaffen (eindelijk mijn droomauto. :P)
Maar ik weet niet goed waar op te letten? De reden dat ik dit forum bezoek is eigenlijk wat meer hulp bij het aanschaffen van een Mini. Wel een hele uitgave tenslotte.
De Mini die ik zoek moet ongeveer vanaf bouwjaar 2012 zijn met liefst max. 60.000km op de teller. Met een prijs van max. rond de €12.000,-. Ik heb op internet wel wat kunnen vinden maar qua prijs zit er toch nogal verschil bv bij merkdealer of niet. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten of kosten bij een bepaalde km-stand?
Ik zag bv dat niet alle uitvoeringen een aux aansluiting hebben? Een kleinigheidje maar in mijn huidige auto gebruik ik dit dagelijks met m'n iPod. :D Misschien is dit later mooi in te bouwen? Misschien is er iets specifieks met dit bouwjaar?
Wellicht dat jullie hier wat meer ervaring mee hebben? Hopelijk kunnen jullie mij wat meer wegwijs maken.

Gr,
Pièrre.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Zoektocht naar een Mini

25 okt 2015, 22:20

Hoi Pierre,

je kan beter het bericht in het kopje "Who are you" plaatsen. Je zit nu in een rubriek voor 1st gen New Mini's.

Succes met jouw zoektocht.

Gr,

Jermaine
Afbeelding
Pieair
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:27

Re: Zoektocht naar een Mini

25 okt 2015, 22:36

Thanks voor de tip.
Ik had al beetje gezocht waar ik dit het beste kon plaatsen maar ik kwam er niet echt uit. Ik dacht dat ik een soortgelijk onderwerp onder dit kopje had gezien maar ik denk verkeerd gelezen?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Zoektocht naar een Mini

27 okt 2015, 19:14

Er is ook geen eenduidige plek om zo'n onderwerp te plaatsen in de huidige forumstructuur. Omdat je een 2012 zoekt , zal je wel in de tweede generatie vallen, R56. Forumbeheerder Berthil zal dit topic wel verplaatsen denk ik.

Zoeken naar een R56 doet mij de vraag opkomen, wil je een "gewone" one/cooper of een Cooper-S ? Bij de merkdealer krijg je 24 maanden MINI Next garantie en dat is erg aan te raden , maar je betaalt wel voor die zekerheid.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”