Confortmodule min cooper s r53

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Delange86
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2018, 12:30

Confortmodule min cooper s r53

13 feb 2018, 12:48

Beste forumleden,

Na een paar garagebezoeken zit ik met mijn handen in het haar!
Na verkeerd aansluiten van de startkabels door mijn lieve vriendin doet haar Mini
rare dingen.... Kleine opsomming, remlichten links en rechts doen het niet, derde remlicht doet het wel.
Knipperlichten doen het buiten niet, binnen indicator werkt wel, binnenverlichting werkt niet. Centr. Deurvergrendeling werkt wel maar niet op de afstandsbediening. Zou het mogelijk zijn dat door een spanningspiek, de confortmodule geroosterd is? Heeft er iemand hier een idee over of enig idee wat dit anders zou kunnen zijn? Uitlezen levert niks op tenminste dat hoor ik van onze dealer, maar twijfel aan zijn oprechtheid. Iemand enige idee? Weet het echt niet meer :cry:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Confortmodule min cooper s r53

13 feb 2018, 14:12

Het zou inderdaad de comfortmodule kunnen zijn die stuk is door een spanningspiek.
Mijn Mini heeft ook eens zo'n storing gehad, kort na opstarten met andere auto, na lang zoeken bleek er een storing in de ipod-aansluiting te zitten. Of dit het gevolg was van het opstarten of gewoon toeval weet ik niet.
De garage heeft de ipod-aansluiting met de module die daarbij hoort verwijderd en sindsdien werkt alles weer normaal.

Succes!!!

p.s. Stel je even voor in het voorsteltopic aub :wink:
viewforum.php?f=9
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Confortmodule min cooper s r53

15 feb 2018, 21:29

Leuk dat er even terug gereageerd wordt............
Delange86
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2018, 12:30

Re: Confortmodule min cooper s r53

18 feb 2018, 15:00

Vanwege de Carnaval en de bijbehorende optochten even geen tijd gehad om te reageren mijn excuses.
Als ik het goed begrijp hebben ze dus enkel de iPod-aansluiting verwijderd? voor zover ik weet zit er bij mij geen iPod aansluiting in. bedankt voor het delen van je info!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Confortmodule min cooper s r53

18 feb 2018, 20:27

Ja, bij mijn Mini bleek de ipod-aansluiting de boosdoener. Maar als jouw Mini deze niet heeft dan zal het iets anders zijn.
Misschien toch de comfortmodule dan.

Terug naar “MINI-talk”