Waterlek mini one cabrio

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Lars01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:30

Waterlek mini one cabrio

03 feb 2018, 19:35

Hey

Ik heb een mini one cabrio uit 2006 en ik kamp met een waterlek

Ik heb steeds een natte plek op het tapijt

Nu merk ik als het regent dat er steeds een druppel naar beneden valt van aan de A stijl , het water dat van het dak komt wordt opgevangen in deze rubber en zo afgevoerd naar beneden langs de deur

De rubber is niet verstropt of dergelijke en toch lekt deze water binnen

Is er iemand hier die mij hiermee kan helpen aub ;)

Grtjs Lars
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Waterlek mini one cabrio

03 feb 2018, 22:30

Ik heb dan wel geen cabrio, maar wel een panorama dak en een vochtig tapijt bij nat weer. Vraag me af of het komt door instappen met natte schoenen of een kleine lekkage. Vaak kom je toch een lek tegen bij de water afvoer of bij de paravaan, maar ben er nog niet helemaal achter hoe dat bij een MINI zit...
Lars01 schreef:
Nu merk ik als het regent dat er steeds een druppel naar beneden valt van aan de A stijl , het water dat van het dak komt wordt opgevangen in deze rubber en zo afgevoerd naar beneden langs de deur
Het zou ook het afdichtings rubber kunnen zijn van je portier, dicht kitten kan een oplossing zijn maar waar komt die drupppel dan vandaan?
Lars01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:30

Re: Waterlek mini one cabrio

06 feb 2018, 20:15

Het komt van tussen de rubber waar het afwateringskanaaltje inzit en de ruit

Langs daar sijpelt het binnen , probleem is dat je de rubber niet alleen kan bestellen dat je direct de andere kant + die van de voorruit mee moet bestellen daarom wil ik zeker zijn

Terug naar “Kletshoek”