Private Lease

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Private Lease

01 dec 2015, 17:09

Iemand ervaring met Private Lease van een Mini? De zoekfunctie levert niet veel (0) resultaten.
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

01 dec 2015, 23:06

Ja! Mijne is via abonnemini geleased dus roept u maar!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Private Lease

01 dec 2015, 23:25

Ik rijd tussen de 25000 a 30000 per jaar dus geen optie voor mij
Als dat echt 300 euro per maand kost is dat heel weinig maar er zullen vast wel een aantal addertjes onder het gras zitten want anders zouden veel mensen wel private lease doen ipv auto zelf kopen.
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

01 dec 2015, 23:41

Het eerste addertje is natuurlijk dat de laagste vanaf prijs geldt voor de eenvoudigste ONE, een beetje aangeklede Cooper (S/JCW) zal wel een tikje duurder zijn denk ik zo maar. Ik rij minder maar heb bij de aanschaf toch besloten mijn spaarvarken ineens te kraken omdat ik niet vast wil zitten aan een bepaalde looptijd (afkoop als je korter least) en/of maandelijkse lasten. Bovendien is het nu gewoon mijn eigen karretje en kan ik er alles mee doen wat ik wil... :)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Private Lease

02 dec 2015, 06:17

Ja Breeman heeft momenteel een actie die (weer) op z'n eind loopt. Een One Business met Airco voor E 279,-
Ik heb de verkoper helemaal doorgezaagd over de addertjes maar kan ze niet vinden.
Allrisk verz., eigen risico van 135,- (ERG netjes!), vast bedrag voor hele looptijd (48 mnd), 10.000 km wat ik dan op 17.500 wil zetten en dan kost 't me E 315,- /mnd. Extra kilometers buiten de geleasde km's voor 0.047 Euro en de te weinig gereden km's krijg je ook terug (voor die E 0,047 /km).

Echt ik kan er geen addertje in vinden... Lijkt mij een superdeal maar ik ben de eerste in onze vrienden/kennissen kring die met zoiets bezig is dus kan nergens anders ervaring opvragen.
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

02 dec 2015, 07:30

De prijs is afhankelijk van de km, lengte van de lease en de prijs van de auto! Mijn MINI is 800€ p/m. Auto van ruim 40k, 20k km per jaar en 3 jaar.
Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 09:07

Hoe werkt dat precies bij Mini? Is er een slottermijn ter waarde van de verwachte (of gegarandeerde) restwaarde? Je merkt wel dat private lease in opkomst is. Ik begrijp wel dat het voor veel mensen aantrekkelijk is om gewoon elke maand een vast bedrag kwijt te zijn zonder verrassingen.
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

02 dec 2015, 09:09

frankie schreef:Hoe werkt dat precies bij Mini? Is er een slottermijn ter waarde van de verwachte (of gegarandeerde) restwaarde? Je merkt wel dat private lease in opkomst is. Ik begrijp wel dat het voor veel mensen aantrekkelijk is om gewoon elke maand een vast bedrag kwijt te zijn zonder verrassingen.
Nee geen slottermijn of restwaarde. Het is operationeel prive lease!

Mijn voornaamste reden is dat de verzekering laag blijft. Als ik zelf ga verzekeren ben ik makkelijk 150€ per maand kwijt! Nu zit t in t bedrag.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Private Lease

02 dec 2015, 09:14

RemcoMINI schreef:Het eerste addertje is natuurlijk dat de laagste vanaf prijs geldt voor de eenvoudigste ONE, een beetje aangeklede Cooper (S/JCW) zal wel een tikje duurder zijn denk ik zo maar. Ik rij minder maar heb bij de aanschaf toch besloten mijn spaarvarken ineens te kraken omdat ik niet vast wil zitten aan een bepaalde looptijd (afkoop als je korter least) en/of maandelijkse lasten. Bovendien is het nu gewoon mijn eigen karretje en kan ik er alles mee doen wat ik wil... :)
Dat een duurder model duurder p.m is dat vind ik geen addertje want dat is logisch al vind ik 800 p.m wel heel veel voor een cooper Afbeelding

Ik heb ook altijd de auto normaal gekocht en ken ook niemand in mijn omgeving die private lease doet dus vandaar mijn interesse.
Maar voor bijna 10.000 euro per jaar kun je idd zelf wel wat leuks voor kopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Private Lease

02 dec 2015, 09:17

Tja ik heb dan wel bijna alle opties erop zitten ga 'm alleen vanaf januari omzetten naar zakelijke lease, niks te nadelen van private lease hoor! Prijs blijft hetzelfde

Waarschijnlijk hebben ze veel one's op voorraad met dat pakket en willen ze er vanaf.
Laatst gewijzigd door Moonwell op 02 dec 2015, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Private Lease

02 dec 2015, 09:18

Ja die opties tikken wel aan maar oh zo fijn als alles erop zit
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Private Lease

02 dec 2015, 09:28

Mag je dan wel verlagen, andere bumpers monteren, andere stoelen plaatsen, rearseat delete doen, etc. etc. ??
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Private Lease

02 dec 2015, 09:33

P5ycH0 schreef:Mag je dan wel verlagen, andere bumpers monteren, andere stoelen plaatsen, rearseat delete doen, etc. etc. ??
Grijs gebied. MINI producten zijn totaal geen probleem maar anders is het misschien een probleem. Ik heb gevraagd over het aanpassen van de uitlaat. Dit zei BMW Financial Services tegen mij:

"Uiteindelijk dient het bedrijf ons te factureren. Echter om een duidelijk beeld te kunnen krijgen, vragen wij u voordat wij een definitief akkoord willen geven, een proforma van de factuur aan ons te doen toekomen. Dit zodat wij kunnen kijken of de uitlaat wel gewenst is op de MINI en geen schade zal brengen."
Laatst gewijzigd door Moonwell op 02 dec 2015, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Private Lease

02 dec 2015, 12:28

Aangaande de huidige actie bij Breeman vroeg iemand of de Mini gestickerd mocht worden. Dat mocht, als je bij inleveren 'm maar weer zonder stickers inlevert.

Hoe het met de andere opties zit: ik zou zeggen, vraag ze het. Ik heb goed contact bij Breeman.

En inderdaad, volgens mij moeten er targets gehaald worden voor 2015 en willen ze op deze manier mensen naar binnen lokken. Ik heb een offerte voor een One met airco (want optie) en Business pakket, in de offerte is daar een bruto korting over gegeven van E 4.350,- om zo de leaseprijs laag te krijgen.

Ow het is bere aantrekkelijk... Ik rijd nu een One uit 2004 en de kosten zijn per maand gelijk... Dus mijn 2004 kost hetzelfde als een nieuwe...
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:00

Henri schreef:Ow het is bere aantrekkelijk... Ik rijd nu een One uit 2004 en de kosten zijn per maand gelijk... Dus mijn 2004 kost hetzelfde als een nieuwe...
Klopt, alleen aan het einde van de leasetermijn heb je vervolgens niks en vertegenwoordigd je One uit 2004 toch nog wel een paar duizendjes aan waarde.

Terug naar “Kletshoek”