Schroefset

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: Schroefset

06 jan 2017, 08:37

Mocht je de set willen customizen/reviseren, dan kom je bij ons iig op de MONO tubes uit.
Deze zijn compleet te reviseren en uit elkaar te halen.

Nadeel:
- sets zijn duurder.
- gebruik van lineaire raceveren waardoor er wat bijgeluid kan ontstaan. (kan eventueel ook met formed spring 61di naar OEM topmount vorm veer)

Voordeel:
custom springrates,
- custom lengtes maar ook vooral het kunnen reviseren als het nodig is.
- Mocht je vaak circuit rijden en steeds harder gaan/kunnen en kan dus naar zwaardere veren gaan dan kan de valving van de dempers aan gepast worden.
- Monotube high pressure beginnen direct met werken en hoeven geen druk op te bouwen zoals twintube dempers.
- Olie en gas zitten gescheiden door scheidingszuiger waardoor er geen verandering van samenstelling voorkomt wat betreft olie/gas wat zou kunnen gaan schuimen etc.
En zo zijn er nog wel wat voordelen :-)
- gebruik van lineaire raceveren waardoor kan wisselen van rates/veerconstante.


even uit de losse pols.. zijn nog wel meer voordelen/nadelen maar dit zijn de belangrijkste
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Schroefset

07 jan 2017, 00:23

Vergeet ook niet dat het geen kwestie is of een damper kapot gaat, maar wanneer. Als ze dan niet geregiseerd kunnen worden kunnen ze de vuilnisbak in. En dan moet je je afvragen wat duurder is.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Schroefset

07 jan 2017, 08:55

Dat is natuurlijk een makkelijke rekensom. Voor 1 Cobra Evo 3 set, kun je waarschijnlijk 3 complete Vogtland setjes kopen....M.i. is dat dus juist niet hét argument om voor een duurdere, betere set te kiezen. Zo'n set kies je omdat je kwaliteit, uitgebreidere afstelmogelijkheden en best mogelijke wegligging wilt.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Schroefset

07 jan 2017, 13:36

Ik weet nog een nieuwe set Ohlins te koop voor €1500...miss is dat wat?
Bas-sie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2016, 10:42

Re: Schroefset

07 jan 2017, 19:47

In eerste instantie is het omdat ik omlaag wil. Daarna komt comfort en wegligging. Uitgebreide afstel mogelijkheden vind ik niet heel belangrijk omdat het een daily is en geen trackdays ga doen
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Schroefset

07 jan 2017, 22:09

Dan zou ik gewoon voor een Cobra EVO1 gaan, die is echt meer dan goed genoeg voor het verlagen van een daily.
Ik heb deze set ook onder de daily!
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Schroefset

07 jan 2017, 22:48

Ik zou eens meerijden met iemand die een Evo1 set eronder heeft zitten, de laatste versie.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefset

15 jan 2017, 07:46

Beetle schreef:Ik zou eens meerijden met iemand die een Evo1 set eronder heeft zitten, de laatste versie.
Overweeg om de laatste vrijdag van de maand een keer naar de MacMeet in Breda te komen. Over het algemeen zijn daar altijd wel een paar mensen die hun MINI verlaagd hebben en waar je wellicht een keer mee mee kunt rijden.
Volg dat even via FB en zoek op MINI Drivers NL, zij organiseren deze meet maandelijks.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Bas-sie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2016, 10:42

Re: Schroefset

15 jan 2017, 11:21

Thanks Jos! Ga het in overweging nemen

Terug naar “Kletshoek”