Even voorstellen.. Nels

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Even voorstellen.. Nels

19 dec 2012, 13:04

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik overweeg om een Mini aan te schaffen. Ik woon in Rotterdam, ben 36 jaar en beschouw mezelf als een autoliefhebber.

Momenteel vervoer ik mezelf in een Audi A5 coupé (2.0 TFSI Pro Line met 265 PK). Mijn vriendin rijdt een Mini Cooper. Omdat er de laatste tijd in zowel haar als mijn werksituatie wat veranderingen hebben plaatsgevonden, ben ik me aan het oriënteren op de aankoop van andere auto. Ik heb zelf de A5 bijna 3 jaar als leaseauto gereden en heb nu een baan waarbij ik geen auto van de zaak meer heb. Omdat de A5 me nog prima beviel en ik deze van de leasemaatschappij kon overnemen, heb ik dat afgelopen juni gedaan. De Mini die mijn vriendin rijdt is een auto van de zaak. Omdat zij in januari start met een nieuwe baan, mag ze een andere leaseauto uitkiezen. Het idee is dat zij een grotere auto gaat rijden (waarschijnlijk een nieuwe Audi A3 of iets vergelijkbaars) en dat we die auto gaan gebruiken voor langere afstanden. Mijn auto hoef ik dan in principe alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer. Het is dan zonde (en kostbaar) om daarvoor de A5 te blijven rijden. Ik overweeg dan ook om de A5 te verkopen en een kleinere auto te gaan rijden.

Omdat ik altijd al een zwak heb gehad voor Mini's en ik de auto van mijn vriendin ook heerlijk vind rijden, overweeg ik dan ook de aanschaf van een Mini. De reguliere Cooper mist naar mijn idee echter wat vermogen. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een Cooper S (bij voorkeur met John Cooper Works kit) vanaf bouwjaar 2007. Het liefste zou ik een John Cooper Works GP kopen. Het aanbod daarvan is echter beperkt.

Ik heb al een beetje op het forum (en in de advertenties) gekeken, en daarin heb ik al nuttige informatie kunnen vinden. Ik zal dan ook zeker regelmatig meekijken en wellicht vragen stellen. Mocht ik een Mini aanschaffen dan zal ik dat natuurlijk ook even laten weten. Mochten jullie nog handige tips en aandachtspunten hebben dan hoor ik het uiteraard graag!
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

..

19 dec 2012, 13:18

Welkom hier!
hopelijk kunnen we minigekken hier jou helpen!

succes met zoeken
enuuhh JCW fot the win!
maar precies zoals je zegt GP is beperkt
MAAAR als je er 1 hebt kijk hem goed na!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gebruikersavatar
Andor
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schiedam
Berichten: 710
Lid geworden op: 15 okt 2012, 19:03

19 dec 2012, 13:55

Welkom Nels!

Het model vanaf bouwjaar '07 is een R56.
Hier staan er vast ook een paar te koop!
Wat foto's van je wagenpark zou leuk zijn :D

Veel succes met de zoektocht!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 dec 2012, 15:04

Welkom en we zien je hier graag terug met een mini....:mrgreen:

Het aanbod van Gp's wisselt zich in een rap tempo ik heb de afgelopen maanden meerdere nummers te koop zien staan dus dat zal geen probleem zijn....... :D

En ik vermoed dat er binnenkort ook een te koop komt maar dat weet ik niet zeker :roll:
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 dec 2012, 15:10

boris_brznjef schreef:welkom en succes met de zoektocht! Het zoeken is leuker dan het bezitten :)
franklyn85 schreef:En ik vermoed dat er binnenkort ook een te koop komt maar dat weet ik niet zeker :roll:
welke die van jou of die van Floris?
Aangezien het een 2 zitter is zal hij de gp voor een goede prijs wel van de hand doen denk ik :mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

19 dec 2012, 16:08

Succes mt je speurtocht als je toch iets leuks zoekt e iets aparts, waarom geen roadster of coupe? Heb de mijne nu een krappe maand en ik stap nog elke dag in met een glimlach :P
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

19 dec 2012, 17:01

Hartelijk dank voor alle reacties! Goed om te horen dat er regelmatig GP's te koop staan. In Duitsland heb ik er ook enkele gezien.

Ik weet niet of er voor het model nog specifieke aandachtspunten zijn? Zal eens op het forum kijken of dat het geval is.

Als ik binnenkort tijd heb zal ik wat foto's plaatsen van mijn A5 en de Mini van mijn vriendin.
Casper schreef:Succes mt je speurtocht als je toch iets leuks zoekt e iets aparts, waarom geen roadster of coupe? Heb de mijne nu een krappe maand en ik stap nog elke dag in met een glimlach :P
De roadster en coupé spreken mij persoonlijk qua uiterlijk minder aan dan de 'normale' Mini. Kwestie van smaak dus.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: ..

19 dec 2012, 17:03

ThaCheek schreef:Welkom hier!
hopelijk kunnen we minigekken hier jou helpen!

succes met zoeken
enuuhh JCW fot the win!
maar precies zoals je zegt GP is beperkt
MAAAR als je er 1 hebt kijk hem goed na!
Thanks voor je warme welkom!

Wat bedoel je met 'kijk hem goed na'? Zijn er bekende problemen met dit model, of wellicht dat de JCW GP veel op het circuit gebruikt wordt waardoor er zaken mee aan de hand kunnen zijn? Ben benieuwd!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

19 dec 2012, 17:09

Maakt niet uit ieder zijn smaak toch.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

19 dec 2012, 21:50

lucas
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Marum
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 sep 2012, 22:22

19 dec 2012, 22:11

Hey Nels, welkom hier. 8)
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 apr 2012, 16:20

20 dec 2012, 19:16

WELKOM !!!!! :)(

Succes met je speurtocht naar de juiste MINI :yeah
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2209
Lid geworden op: 06 sep 2009, 17:41

20 dec 2012, 20:48

Welkom bij de club en... :lol:

..............................succes en veel plezier met het zoeken naar de juiste

MINI... :P :) :D
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

20 dec 2012, 22:10

Bedankt voor de tips! Had deze allebei al gezien. Zien er beide erg goed uit, is alleen qua kleur niet mijn smaak ben ik bang.
louisvdd76 schreef:Welkom... weer een mini gek erbij :D

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=27484 niks voor jou?
Of deze: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=27963

Terug naar “Who are U?”