Een oude nieuwe Mini rijder

Stel je hier even voor.
S guy
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2017, 17:06

Een oude nieuwe Mini rijder

08 feb 2017, 01:20

Ik wil me even voorstellen als nieuw lid van de new Mini club; mijn naam is gert van Beek en sind vorige week heb ik weer een Mini.
Overigens mijn eerste new Mini, want jaren terug reed ik al mini.
850's, 1000tjes, een traveler en een Cooper maar dat was in de tijd dat ze nog nieuw waren.

Vaak ga ik er samen met vrouw en honden op uit met onze camper en dan neem ik altijd mijn "vakantieauto" mee. Tot voor kort was dit een volledig door mij gemodificeerde Mega (Mehari 2) op basis van een AX.
Deze was standaard zo sloom dat ik hem helemaal heb omgebouwd naar GTI, dat beviel wel, samen met zijn mooie velgen en de nieuwe kleuren; apple candy red en parelmoer wit.

Toch een klein dingetje, ik stap steeds lastiger in die auto vanwege de hoge side impact protection drempels en dan zit de stoel nog 5 centimeter lager, mijn oude botten trekken dat jammer genoeg steeds minder. Ook het ontbreken van stuurbekrachtiging werd steeds lastiger.

Maar ja wat dan? de nieuwe auto moest een cabrio zijn met een achterbank voor onze twee honden en ook niet al te zwaar wegen. Ik ben ook een echte klassieker liefhebber, dus in eerste instantie gingen mijn gedachten ook naar een oldtimer uit en dan kwam ik eigenlijk uit bij een kever of een classic Mini. De meeste andere classics hebben geen achterbank of zo weinig plaats dat de honden niet passen.

Na wat verder oriënteren kwam ik uit bij een gebruikte New Mini cabrio en zoals je al begrepen hebt is die het ook geworden. Eerst moest ik me natuurlijk inlezen in de huidige smaken waarin deze beauty te koop is. Het werd me al snel duidelijk dat het dan maar een Cooper S moest worden. Wel die is het dan ook geworden, wat een genot om met die wagen te rijden, perfect!

Ik heb al een paar foto,s geplaatst in een album hier op het forum echter hoe ik ze hier in mijn bericht kan plaatsen heb ik nog niet uitgevonden.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Een oude nieuwe Mini rijder

15 feb 2017, 20:21

Hoi Gert, welkom op het forum en gefeliciteerd met de aankoop van jullie cabbie.
Kijk maar eens op de hoofdpagina van het forum onder de rubriek website, daar staat te lezen hoe je foto's aan je postings kunt toevoegen :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Who are U?”