Onze nieuwe trots!

Stel je hier even voor.
Koossmatrooz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Halsteren
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2010, 15:00

Onze nieuwe trots!

01 mei 2017, 00:45

Na een tijdje afwezig geweest te zijn (miniloos) zijn de kriebels nooit weggegaan. Vanaf de dag dat we onze MiniCS verkochten SPIJT.
Onze auto vrijdag verkocht, zaterdag deze nieuwe bolide aangeschaft na een lange zoektocht naar dé perfecte mini voor ons....Die rijdt helaas nog ergens in Zeeuws Vlaanderen rond maar we hebben een misschien nog wel mooiere gevonden!

Ik ben Pascal, woonachtig in het mooie Halsteren en sinds 2009 besmet met het minivirus. Wij hebben toen een MiniCS aangeschaft welke wij hebben overgenomen van een bekend forumlid (foto's zal ik later nog eens toevoegen, en er zullen er genoeg zijn die gelijk kunnen zeggen over wie ik het heb).
Na een aantal jaartjes met plezier gereden te hebben kwam er gezinsuitbreiding en natuurlijk wilden we de Mini niet wegdoen en de kinderwagen en wieg ed. alles op maat aangeschaft. Na enigzins tot bezinnen gekomen te zijn, zijn we tot het besef gekomen dat het niet praktisch was en besloten ons grijs monstertje te verkopen. We hebben hem ingeruild voor een mooie Seat Leon 1.8TSI DSG7...(jaja, met het beruchte 1.8 blok, en dat hebben we geweten...)

Hierover wellicht later meer.

Nu vier jaar later en na de laatste reparatie besloten toch maar een ander baasje voor de Seat te gaan zoeken omdat ik inmiddels een mooie grote leaseauto van de baas heb waar we prive in rijden en het vrouwtje en ik toch langzamerhand steeds meer terug wilden naar een Mini. En wat moet het dan gaan worden? Één ding was voor mij duidelijk, het moest er eentje met een compressor worden, dus op zoek gegaan naar een mooie R53, met onze wensen wat betreft interieur, kleur en km stand ed.

Gezien er 1001 staan op diverse sites moet dat niet zo moeilijk zijn zou je denken, maar niets is minder waar. Uiteindelijk zijn we op een selectie van 2 a 3 uitgekomen. Wij op weg naar het noorden des lands en daar stond hij al te pronken onder de carport van zijn oude baasje. Het was liefde op het eerste gezicht. Na een korte testrit, waren we het al eens....Omdat ik het tóch nog wilde vergelijken zijn we ook nog in een R56 turbogeblazen hok wezen rijden, we waren immers in de buurt. Het was voor mij wel duidelijk, deze in ieder geval niet, was retesnel (JCW) maar geen "gejank". We hebben de verkoper maar snel bedankt voor het ritje en we zijn terug gespoed naar het eerste adres. We hebben nog eens goed gekeken en een uur later was hij overgeschreven.

Hier is hij dan. Mooiere foto's volgen nog!

Afbeelding[/URL]

Alles erop en eraan, en vooral nog netjes! :Foto

Ik ben nog op zoek naar een mooie set extra velgen en mijn voorkeur gaat uit naar 17/18"BBSers RS844 en wie weet kan iemand er mij aan helpen. Verder zou ik muziek van de telefoon op de radio afspelen middels de aux ingang dus hiervoor heb ik nog een kabeltje nodig (wellicht ook tips, want de tijd staat niet stil, er is wellicht al weer wat nieuwers).
Hij is voor de rest nog helemaal standaard volgens mij, dus ik denk dat ik nog een keertje langs Beek ga ook, want die extra pktjes zijn toch wel leuk.
Verder denk ik nog aan een Aerogrill en dan is hij wat mij betreft af.

Hieronder nog een foto van ons oud kannonetje, nog nadampend van de AppleCross in Schotland :rijden
Afbeelding[/URL]

I'll keep in touch!

Groeten Pascal
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Onze nieuwe trots!

06 mei 2017, 19:54

Hoi Pascal, welkom terug en gefeliciteerd met de aankoop van die mooie PW :icon_top:
De grijze mocht er heel zeker zijn, dikke Ride.

Wellicht tot ziens bij 1 van de ritten of meetings :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Onze nieuwe trots!

08 mei 2017, 22:29

Welkom terug Pascal en veel plezier :rijden

Terug naar “Who are U?”