Na een jaar of drie afwezig geweest te zijn, kan ik me (=ons) met vreugde opnieuw voorstellen op het forum! (Hier de vorige Mini Cooper S: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 9&t=30098)
Afgelopen zaterdag hebben we de vervanger (VW Scirocco) voor onze eerste Mini Cooper S ingeruild op een -al zeg ik het zelf- prachtige Mini Cooper S Cabrio (R57) uit 2010! Heb toch best een hele tijd gezocht naar een model wat goed bij ons zou passen en dit is hem na toch wel 10+ Mini's te hebben bekeken, geworden.
Zoals gezegd betreft het een R57 uit 2010 (MY2011 met de N18 motor). Origineel in Duitsland geleverd en in 2013 naar zijn eerste en enige Nederlandse eigenaar gegaan. Compleet met export en TUV rapporten. Daarna altijd bij Van Poelgeest in onderhoud geweest. Chili + Wired uitgevoerd in Midnight Black Metallic, Lounge Leder in Hot Chocolate en de Hot Chocolate Kap.
Aan opties geleverd met Automaat+ flippers (dit wilde het meisje graag), Bi-Xenon, Navigatie business, Harman Kardon Audio, Chromeline interieur + Carbon Black, stoelverwarming, sport button, licht- en regensensor, armsteun, uitgebreide verlichtingspakket, bluetooth audio streaming en als klap op de vuurpijl - de Always Open Timer! Omdat ik graag wat meer sound wilde uit de uitlaat is vrijdag meteen een Factory JCW uitlaat laten plaatsen. Ben met een enorme lach op mijn gezicht teruggereden - wat is dat een vette upgrade!
De eerste kilometers zijn erg goed bevallen, helemaal dankzij het weer van de afgelopen dagen. Heerlijke auto en een stuk volwassener dan de R53. Motorisch moet ik wel even wennen, de VW leverde na stage 1 bij JD ongeveer 260 pk, waar de Mini met 184 pk dan toch wel even een verandering is. De snelheidsbeleving zeker met open kap is dan wel weer heel anders bij de Mini.
Voorlopig eigenlijk verder weinig wensen...
- Velgen worden nog opnieuw gespoten. (afspraak nav de aflevering)
- Zwart is een moeilijke kleur en deze heeft echt nog wat secuur polijstwerk nodig.
- DRL wil ik me nog eens in verdiepen. Nu rijden we altijd met Xenon aan en dat vind ik eigenlijk niet nodig.
- De sportknop geeft enorme klappen tijdens terugschakelen en remmen op de motor. Is dit ook nog te programmeren dat hij dit doet bij opschakelen? Een JCW uit deze serie doet dat namelijk wel...
- Tuning? Heb best eea gelezen over deze motor maar het vlak N18 + stage 1 is mij nou nog steeds niet helemaal duidelijk. Is het "veilig" te doen en zo ja, dan ook bij Beek? Tips en adviezen van harte welkom!
Genoeg geschreven; tijd voor wat plaatjes: De foto's zijn gecapt vanaf het internet, heb zelf nog geen tijd gehad om een paar nette foto's van onze nieuwe aanwinst te maken...
(Her)Intro! - R57 Cooper S
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
dikke ride zo
mooie foto's heeft de dealer ook gemaakt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mooie foto's heeft de dealer ook gemaakt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThAZiP
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb al veel in het forum gezocht en veel gelezen, maar toch is het met niet geheel duidelijk wat de exacte ervaringen zijn met een stage 1 (Beek of BR of wie dan ook) op een N18 versie motor. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
Haha, klopt! Zodra de Mini helemaal strak staat zal ik zelf eens wat plaatjes gaan schieten - net zoals ik met de vorige heb gedaan bijvoorbeeld...speedy schreef:dikke ride zo
mooie foto's heeft de dealer ook gemaakt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb al veel in het forum gezocht en veel gelezen, maar toch is het met niet geheel duidelijk wat de exacte ervaringen zijn met een stage 1 (Beek of BR of wie dan ook) op een N18 versie motor. Heb ik iets over het hoofd gezien?
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
zoveel mensen zoveel wensen en ook zoveel meningen
Ik zou naar BR gaan want daar heb ik hele goede ervaringen mee en met Beek niet zo.
Heb wel een N14 blok.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou naar BR gaan want daar heb ik hele goede ervaringen mee en met Beek niet zo.
Heb wel een N14 blok.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThAZiP
- One wheel wonder
Bericht
Ik lees inderdaad op het forum over Beek niet veel goeds over de R56/57 tuning stages...
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
Ok, en waarom? Begrijp me niet verkeerd hoor. Bij Beek heb ik de vorige R53 laten doen (beurt en stage 2) en dat beviel prima.speedy schreef:zoveel mensen zoveel wensen en ook zoveel meningen
Ik zou naar BR gaan want daar heb ik hele goede ervaringen mee en met Beek niet zo.
Heb wel een N14 blok.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik lees inderdaad op het forum over Beek niet veel goeds over de R56/57 tuning stages...
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
Ik ben met mijn r53 naar Beek geweest en dat is super goed bevallen.
Daarna ben ik met een r56 cooper s erheen geweest en die liep gewoon nooit echt mooi en heeft uiteindelijk mijn blok gekost.
Nu met hetzelfde blokje bij BR geweest en loopt gewoon heel mooi zonder pingelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarna ben ik met een r56 cooper s erheen geweest en die liep gewoon nooit echt mooi en heeft uiteindelijk mijn blok gekost.
Nu met hetzelfde blokje bij BR geweest en loopt gewoon heel mooi zonder pingelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- MiniMestreech
- Enthousiast
Bericht
Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S
Mooie cabbie jcw uitlaat echt zo goed?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Je zult echt van niemand horen dat die ruk klinkt of niet goed is want het geeft zoveel meer beleving en ding klinkt zo verdomd lekker.
Nee ik ben geen verkoper van mini onderdelen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(Her)Intro! - R57 Cooper S
MiniMestreech schreef:Mooie cabbie jcw uitlaat echt zo goed?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Je zult echt van niemand horen dat die ruk klinkt of niet goed is want het geeft zoveel meer beleving en ding klinkt zo verdomd lekker.
Nee ik ben geen verkoper van mini onderdelen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onze sponsors