(Her)Intro! - R57 Cooper S

Stel je hier even voor.
ThAZiP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jan 2013, 12:06

(Her)Intro! - R57 Cooper S

30 mei 2017, 14:51

Na een jaar of drie afwezig geweest te zijn, kan ik me (=ons) met vreugde opnieuw voorstellen op het forum! (Hier de vorige Mini Cooper S: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 9&t=30098)

Afgelopen zaterdag hebben we de vervanger (VW Scirocco) voor onze eerste Mini Cooper S ingeruild op een -al zeg ik het zelf- prachtige Mini Cooper S Cabrio (R57) uit 2010! Heb toch best een hele tijd gezocht naar een model wat goed bij ons zou passen en dit is hem na toch wel 10+ Mini's te hebben bekeken, geworden.

Zoals gezegd betreft het een R57 uit 2010 (MY2011 met de N18 motor). Origineel in Duitsland geleverd en in 2013 naar zijn eerste en enige Nederlandse eigenaar gegaan. Compleet met export en TUV rapporten. Daarna altijd bij Van Poelgeest in onderhoud geweest. Chili + Wired uitgevoerd in Midnight Black Metallic, Lounge Leder in Hot Chocolate en de Hot Chocolate Kap.

Aan opties geleverd met Automaat+ flippers (dit wilde het meisje graag), Bi-Xenon, Navigatie business, Harman Kardon Audio, Chromeline interieur + Carbon Black, stoelverwarming, sport button, licht- en regensensor, armsteun, uitgebreide verlichtingspakket, bluetooth audio streaming en als klap op de vuurpijl - de Always Open Timer! Omdat ik graag wat meer sound wilde uit de uitlaat is vrijdag meteen een Factory JCW uitlaat laten plaatsen. Ben met een enorme lach op mijn gezicht teruggereden - wat is dat een vette upgrade!

De eerste kilometers zijn erg goed bevallen, helemaal dankzij het weer van de afgelopen dagen. Heerlijke auto en een stuk volwassener dan de R53. Motorisch moet ik wel even wennen, de VW leverde na stage 1 bij JD ongeveer 260 pk, waar de Mini met 184 pk dan toch wel even een verandering is. De snelheidsbeleving zeker met open kap is dan wel weer heel anders bij de Mini.

Voorlopig eigenlijk verder weinig wensen...
- Velgen worden nog opnieuw gespoten. (afspraak nav de aflevering)
- Zwart is een moeilijke kleur en deze heeft echt nog wat secuur polijstwerk nodig.
- DRL wil ik me nog eens in verdiepen. Nu rijden we altijd met Xenon aan en dat vind ik eigenlijk niet nodig.
- De sportknop geeft enorme klappen tijdens terugschakelen en remmen op de motor. Is dit ook nog te programmeren dat hij dit doet bij opschakelen? Een JCW uit deze serie doet dat namelijk wel...
- Tuning? Heb best eea gelezen over deze motor maar het vlak N18 + stage 1 is mij nou nog steeds niet helemaal duidelijk. Is het "veilig" te doen en zo ja, dan ook bij Beek? Tips en adviezen van harte welkom!

Genoeg geschreven; tijd voor wat plaatjes: De foto's zijn gecapt vanaf het internet, heb zelf nog geen tijd gehad om een paar nette foto's van onze nieuwe aanwinst te maken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:icon_top:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

30 mei 2017, 21:23

Hernieuwde welkom en veel plezier :rijden
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

30 mei 2017, 21:28

dikke ride zo
mooie foto's heeft de dealer ook gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
ThAZiP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jan 2013, 12:06

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 09:50

speedy schreef:dikke ride zo Afbeelding
mooie foto's heeft de dealer ook gemaakt Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha, klopt! Zodra de Mini helemaal strak staat zal ik zelf eens wat plaatjes gaan schieten - net zoals ik met de vorige heb gedaan bijvoorbeeld...

Ik heb al veel in het forum gezocht en veel gelezen, maar toch is het met niet geheel duidelijk wat de exacte ervaringen zijn met een stage 1 (Beek of BR of wie dan ook) op een N18 versie motor. Heb ik iets over het hoofd gezien?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 09:56

zoveel mensen zoveel wensen en ook zoveel meningen
Ik zou naar BR gaan want daar heb ik hele goede ervaringen mee en met Beek niet zo.
Heb wel een N14 blok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
ThAZiP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jan 2013, 12:06

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 12:23

speedy schreef:zoveel mensen zoveel wensen en ook zoveel meningen Afbeelding
Ik zou naar BR gaan want daar heb ik hele goede ervaringen mee en met Beek niet zo.
Heb wel een N14 blok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ok, en waarom? Begrijp me niet verkeerd hoor. Bij Beek heb ik de vorige R53 laten doen (beurt en stage 2) en dat beviel prima.

Ik lees inderdaad op het forum over Beek niet veel goeds over de R56/57 tuning stages...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 16:40

Ik ben met mijn r53 naar Beek geweest en dat is super goed bevallen.
Daarna ben ik met een r56 cooper s erheen geweest en die liep gewoon nooit echt mooi en heeft uiteindelijk mijn blok gekost.
Nu met hetzelfde blokje bij BR geweest en loopt gewoon heel mooi zonder pingelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
MiniMestreech
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 jun 2012, 14:23

Re: (Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 23:49

Mooie cabbie jcw uitlaat echt zo goed?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

(Her)Intro! - R57 Cooper S

31 mei 2017, 23:54

MiniMestreech schreef:Mooie cabbieAfbeelding jcw uitlaat echt zo goed?




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Je zult echt van niemand horen dat die ruk klinkt of niet goed is want het geeft zoveel meer beleving en ding klinkt zo verdomd lekker.
Nee ik ben geen verkoper van mini onderdelenAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”