Doen of toch niet?

Stel je hier even voor.
Ingmar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2017, 19:05

Doen of toch niet?

04 jun 2017, 19:24

Hallo, ik ben ingmar, 42 uit overijssel.
Heb mijn zinnen gezet op een 2005 r53 park lane met 110k ervaring.

Echter sta ik er versteld van hoeveel problemen er zijn met een toch wel duur en premium merk.
Veel slechte ervaringen op inet gelezen en ook in vrienden kring; een dame met een 2004 one, stuurpomp, thermostaat, bak, alles kapot.

Vind t werkelijk een prachtige wagen maar zit nog zeer sterk te twijfelen of ik hier toch wel aan moet beginnen. Wil t risico uiteraard zoveel mogelijk beperken.

Tips welkom! Word vervolgd.....
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Doen of toch niet?

04 jun 2017, 19:54

Tsja mensen praten/schrijven nu eenmaal meer op het forum wanneer ze problemen hebben dan wanneer die het goed doet. De berichten "hij heeft het weer een week goed gedaan" :mrgreen: gaan ook vervelen. En ja het is volgens mij niet de meest onverwoestbare auto die er rond rijd. Maar de lol en de rijervaring is ook en misschien wel net zo veel waard. En een gesprekje tussen een vader met ze zoon (jaar of 8.) vanmiddag op de dijk zegt een hoop :lol: :lol: :lol:

Het jochie zegt "Kijk Pap!!! dat is wel een leuke auto en niet zo'n saaie als jouw nieuwe (eat)" Waarop de vader zegt. Ja als Pappa geen achterbank voor ze zoon nodig had en alleen voor de leuk een auto had, had ik er ook zo een :mrgreen: (Pappa stond volgens mij al een uurtje of 4 in de rij bij de Texelse boot) En liep jaloers een rondje met ze zoon rond me auto. En keek nog een keer om bij het weglopen en stak ze duim op toen hij zag dat ik naar me auto liep. Mooi ding !!!!! zei hij

Let gewoon goed op en als je er zelf niet zoveel verstand van heb laat je mogelijke aankoop even keuren bij een liefhebber. Niet dat dat een garantie is voor onbezorgd rijden. Heb zelf ook een auto gekocht van de directeur van MINI Amsterdam en toch de nodige problemen gehad. >:(
Maar ik zou hem nooit willen missen.

Suc6 met je beslissing en veel rijplezier in je nieuwe MINI want als je hem al leuk vind ga je hem kopen na een proefrit :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Doen of toch niet?

05 jun 2017, 13:18

Wat Casper zegt: meestal lees je de slechte ervaringen. Heb zelf een r53 uit 2005 met minder dan 100 k op de teller. Rij er ruim 2 jaar in zonder problemen. Moet er wel bij zeggen dat ik weinig km maak. Laat m evt checken op de bekende punten. Bak is trouwens (correct me if i am wrong) meer een r50 (Cooper/one) probleem dan een r53 (cooper S) probleem.
Los van evt problemen.... de smile die het oplevert ... maakt erg veel goed!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Doen of toch niet?

10 jun 2017, 18:37

En die smile staat ook na drie jaar nog iedere dag / keer dat ik in mijn MINI rij op mijn gezicht.
Het is een verslavend moeilijk onder woorden te brengen mysterieus maar toch oh zo leuk iets die MINI's, hun rijders, de club en het modden.
Niet te diep nadenken, doe eens iets geks, koop een MINI :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Who are U?”