Alvast voorstellen dan maar

Stel je hier even voor.
Mathijs1996
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2017, 19:53

Alvast voorstellen dan maar

06 sep 2017, 20:23

Hallo mensen!

Ik ben mathijs, 20 jaar en kom uit enschede.
Ik rijd momenteel een golf 2 maar zit al veel tezoeken naar een mini cooper s ( eerste generatie ) omdat ik toch wel het comfort en vermogen mis bij mijn golfje haha
En omdat ik minis gwn super mooi vind natuurlijk! Vooral het geluid van de S ... maarja ik heb er dus nog geen helaas, ben nog lekker aan het zoeken.

Misschien dat ik er een uit duitsland haal maar dan wil ik eerst zeker weten wat importeren kost enzo.

Groeten mathijs!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Alvast voorstellen dan maar

06 sep 2017, 20:37

Alvast welkom! Succes met de speurtocht naar een mooie MINI. Als je straks een mooie MINI hebt gekocht, zien we natuurlijk graag de foto's en de verhalen verschijnen.

Enne, ik zie Enschede, al eens bij ASE Auto Spenkelink geweest? Da's één van de sponsoren van dit forum...
Mathijs1996
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2017, 19:53

Re: Alvast voorstellen dan maar

06 sep 2017, 21:32

Ik zag het al ja! Ik ga maandag ff langs denkik!
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Alvast voorstellen dan maar

08 sep 2017, 20:49

Welkom op het forum Mathijs en succes met je zoektocht naar de voor jou perfecte MINI.
Zoals Robert al zegt, Roy Spenkeling heeft vaak mooie 1e generaties staan.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Mathijs1996
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2017, 19:53

Re: Alvast voorstellen dan maar

12 sep 2017, 19:44

Ben er geweest hij had alleen een leuke cooper staan maar wil denkik toch een s omdat ik anders toch het vermogen weer mis enzo. Ik ken mezelf haha
Maar waar moet ik zoal op letten als ik er een koop? Kwa roest en mankementen?

Groeten mathijs!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Alvast voorstellen dan maar

12 sep 2017, 21:23

Puntjes die veel op het forum staan:
Qua roest, onder het rubber van de dorpel is een berucht plekje. En bij de koffergreep zijn 2 plekken nogal gevoelig voor roest.
Lekkage via 3e remlicht wil nog wel eens gebeuren, dan staat er een plasje water in de kofferbak.
Een Cooper S wil nog wel eens een olie-drinker zijn.
Tankje van koelwater controleren of ie niet is gescheurd; witte aanslag op/onder/langs het tankje.
De laatste tijd zie ik ook veel vragen over de deurvangers die versleten lijken te zijn.

Ik zal best wat zaken zijn vergeten... En natuurlijk kijk je net als bij elke andere auto ook naar de algehele staat van de wagen en het uitgevoerde onderhoud, etc, etc. Het blijft natuurlijk gewoon techniek, en dat slijt in de loop van de jaren. Dus kan het kapot gaan.
Tijdens de proefrit gewoon uitproberen, en luisteren naar vreemde geluiden; functioneren alle sloten, slotje van brandstof niet vergeten, alle ramen openen en sluiten, airco koud genoeg, alle standen van de ventilator werken, verlichting checken, ook kenteken en mistlampen, functioneren alle speakers, enzovoort, enzovoort... Oliepeil controleren, koelwater controleren.

Terug naar “Who are U?”