Hagrid

Stel je hier even voor.
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Hagrid

11 okt 2017, 18:34

:)(
Paar weken terug voor mijn dochter in Amsterdam (haar lang verwachte) Mini gekocht.

Het is een Mini One R50 op G3 onderbouw, zilver/grijs uit 2001 met afgerond 90 pk, automaat en airco.
Gele Koni schroefset met ook draagarmen van Koni.

Verwacht hier veel antwoorden en tips te vinden om deze auto helemaal 100% te maken.

Auto gekocht bij een particulier die hem 9 maanden voor zijn vriendin heeft gehad en die veel reparaties heeft gedaan en nu het stokje aan mij heeft overgedragen.

De volgende zaken heb ik al aangepakt:
Voorstoelen vervangen (bestuurdersstoelleuning zat los) door half-lederen voorstoelen; helaas zonder stoelverwarming. 50 euro
Nette hoedenplank inclusief gevarendriehoek, nieuwe ruitenwissers voor en achter. 20+15 euro
Pepperoni velgen met bijna nieuwe Michelinbanden, 15 inch, 100 euro
2e sleutel laten bijmaken via dealer en ontbrekende sleutel laten uitprogrammeren, 165 euro.
Kentekenverlichtingkapje en nieuwe dimlichtlampjes. 5 euro.
Achterwiellagers R + L vervangen (waren nog de fabrieksoriginele van 16 jaar terug). 80 euro.
Andere KM tellerklok want de oude gaf geen km-stand aan. Via Ebay eentje kunnen bemachtigen en die geeft nu de miles aan, iets van 95.000 uit mijn hoofd maar werkt dus wel. 20 euro (als defect gekocht).
Stuurwiel 2e hands gekocht inclusief bevestigingsring om cruise control te hebben. 55 euro.
Andere koplampen met angel eye ringen; 80 euro.

Nog te doen (hou je vast :lol: ):
Poetsen en cleanen van binnen en buiten (wordt deze week gedaan)
Nieuwe APK (wordt ook deze week gedaan); APK is nog wel een half jaar geldig maar dan weet ik gelijk de stand van zaken van de meest basic stuff.
Interieurkachel blaast geen warme lucht (airco doet het wel uitstekend), uitzoeken want hij blaast dus wel.
Deukje eruit laten halen op 'kleine deukjesdag' in Zwolle op 3 november
Runflat banden met bandenspanningmeldsysteem monteren (gastank zit op plek van reservewiel)
Automatisch dimmende binnenspiegel monteren (had een setje gekocht inclusief buitenspiegels met alledrie covers van de Engelse vlag maar die vindt mn dochter niet mooi dus zoek nog een zwarte en deze set naar MP) helaas 250 euro betaald want ik dacht dat t speciaal was... :cry:
Cruise control verder uitzoeken, onderdelen kopen en monteren.
Parkeersensoren, liefst aftermarket achter de bumper zodat het niet te zien is.
Stuurpomp maakt lawaai, schijnt erbij te horen maar zou het liever stil hebben; uitzoeken
Steekassen of homokineet vervangen want bij bochten nemen maken ze lawaai, soort tok, tok, tok; bij hogere snelheid hoor ik rechts en bij uit stilstand keren enzo hoor ik links.
CVT automaat schijnt niet lang mee te gaan bij deze Mini dus eens uitzoeken.
Vervangen van de luidsprekers voor dezelfde maat maar dan nieuw.
Dashboardkastje en middenarmsteun; schijnen moeilijk te vinden te zijn (of vrij prijzig).


Kortom een hoop dingen die ik hier graag hoop te leren en/of te vinden.
1e vraag, hoe kan ik een plaatje van de auto die op mijn PC staat uploaden?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Hagrid

11 okt 2017, 22:17

Welkom hier. Wat een intro en een flinke ToDo lijst nog, maar dan mag je dochter zeker niet klagen .
Uploaden van foto's (via pc) is toevoegen aan je gallery en dan de link in je post plaatsen. Er is een beschrijving ... ergens...
veel veilige kilometers in ieder geval
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Hagrid

12 okt 2017, 06:48

Welkom op het forum. Mooie introductie, en inderdaad een behoorlijk lijst met wensen en activiteiten.
Gelukkig is er veel te vinden op het forum.

En zoals al eerder gevraagd: foto's!! :Foto

Info over hoe je foto's op het forum krijgt: klikkerdeklik
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Re: Hagrid

12 okt 2017, 13:19

Hartelijk dank voor de tip en ook de hartelijke welkom! :icon_top:

Hieronder de Mini zoals ie gekocht is dus met de 'oude' en verkeerde velgen (bleken plastic centreerringen te zitten dus het slechte rijgedrag was verklaard). Zal nieuwe foto's toevoegen als ie van de poetser terugkomt.
Afbeelding

Weet iemand of het mogelijk is de stoelverwarming uit de oude stoelen over te zetten naar de half-lederen stoelen? Heb gezocht op de zoekterm stoelverwarming maar niks gevonden; of kan dit niet bij dit type?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Hagrid

14 okt 2017, 03:02

Welkom en veel plezier :rijden
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Hagrid

14 okt 2017, 11:05

Welkom en veel plezier hier.... en misschien tot ziens op een van de ritten of meetings....
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Hagrid

17 okt 2017, 11:47

Welkom op het forum en veel leesplezier hier :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Re: Hagrid

26 okt 2017, 11:08

Hoi, kleine update...APK is gedaan en gelukt.
Auto is van binnen en buiten gepoetst; 135 euro incl. btw.
Airbaglampje is nu uit; oude voorstoel had geen airbagaansluiting dus met de nieuwe voorstoelen konden we de plug aansluiten - alleen het lampje uitkrijgen was een gedoe want lukt alleen via computer.
Motormanagementlampje (geel) brandde ook maar is ook gereset.
Hebben alleen wel sinds afgelopen vrijdag 2 lampjes branden inzaken (vermoed ik) kapotte ABS computer; uitlezen geeft aan 5DF5. Denk dat we de ABS unit moeten loshalen, met dremel of zo openmaken en contactpuntjes op printplaat opnieuw solderen. Maar als iemand een beter idee heeft dan lees ik dat graag.
Nog steeds op zoek naar RFT banden en mss ook andere velgen; ligt er een beetje aan wat wordt aangeboden.
Vraagje, kan een set voorstoelen kopen met stoelverwarming uit een 2006 model, past dit op een R50 (de oude stoelen hadden ook stoelverwarming dus aansluiting etc. zit er wel).
Heb gehoord van een MINI meet 'in the Bush' op 5 november - gaan daar ook mensen van dit forum heen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hmm....foto's toevoegen is (in vergelijk met andere clubfora) wel erg omslachtig en niet altijd werkend; is het niet mogelijk om bij je bericht foto's gelijk in te voegen/bij te sluiten? Of doe ik iets verkeerd dat het omslachtig lijkt maar niet is?
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Hagrid

26 okt 2017, 13:34

Hi Hagrid, je bent / blijft lekker bezig met de MINI en zo moet het natuurlijk ook.
Volgens mij zijn de stoelen wel over te zetten, maar passen de geleiders van je oude stoelen niet op de nieuw te kopen set.
Indien je de nieuwe set met geleiders koopt, zullen de schroefgaten nooit 1 op 1 passen op de bodem gok ik.
Wellicht dat er nog anderen hier op het forum zijn die het je precies kunnen vertellen.
Indien je daar geen geduld voor kunt hebben, zou ik even met GoGarage37 in Lisse bellen. Roel kennende weet hij het vast wel passend te maken.

Voor wat het plaatsen van foto's betreft, dat staat hier helemaal uitgelegd.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Re: Hagrid

14 nov 2017, 13:34

Hoi,
Allereerst dank voor alle reacties, leuk om te zien dat mensen het lezen.

Denk dus, doe weer een update:
Helaas heeft de Mini lekkage bij het rechter achterraam, bij de verbinding met het dak want je ziet steeds een druppelspoor van boven naar beneden lopen (binnenkant raam) met een plasje onder de (rechter) achterbank. Dus dit heeft ondertussen prio 1 gekregen. We zijn bij een autoruitenman geweest (die 2ehands autoruiten verkoopt en monteert - echt een aanrader) en we gaan deze week zelf de hemel loshalen en dan gaat hij het (opnieuw) afkitten.
N.a.v. de apk heeft de RDW een brief gestuurd dat de KM stand nu onlogisch is...en hij blijkt idd teruggedraaid te zijn. We hadden al dit vermoeden maar dochter maakt het weinig uit (hij wordt wss toch nooit verkocht).

RFT banden zijn gelukt! (100 euro) en ook andere velgen (170 euro), we zijn naar 16 inch gegaan (is makkelijker en goedkoper te krijgen op MP) en staat idd veel beter. Ga zo weer proberen foto toe te voegen.
Het wordt steeds kouder dus het ontbreken van de warme lucht uit de kachel is prio 2 geworden; zo juist een nieuwe, en volgens de verkoper veeeeeeuuuuul beter, besteld op:
https://www.ebay.nl/itm/BMW-Mini-One-am ... 2498186785? komt uit UK dus met een week zal ie wel binnen zijn. (73 UK Pounds incl. shipping)
Uiteraard zal ik later melden of dit het probleem ook oplost (en eventueel hoe lang).


Rest van de zaken zoals abs en steekassen/homokineten/automaatbak, zijn ff wat minder prio geworden. Deukje moet er ook nog steeds uitgehaald worden.
Rest van het lijstje (wordt niet echt snel minder):
Cruise control inbouwen
dashboardkastje
middenarmsteun voor
to be continued...
JDonkers
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 nov 2017, 16:54

Re: Hagrid

14 nov 2017, 14:56

Voor fotos kan je de app op je telefoon gebruiken. Tapatalk. Erk handig ook met fotos. Daar gebruik ik de app dus voor. Is een forum app waar je alles mee kan bijhouden en tevens ook meteen fotos easy kan uploaden.

Leuk projectje zoals ik zie! Misschien een idee ipv parkeersensoren een kwntekenplaat met camera te kopen en een binnenspiegel met camera functie. Zit hier voor de R50 van me vriendin ook aan te denken. Met parkeren dan gewoon de binnenspiegel aan en je hebt gewoon een camera achter waar je alles in ziet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Re: Hagrid

15 nov 2017, 02:06

Denk dat idd het alleen lukt via de app, krijg na vele malen proberen uiteindelijk deze melding:
15-11-2017 door Hagrid, 0 keer bekeken:

Fatal error: Call to undefined function smilies_pass() in /var/www/vhosts/newminiclub.nl/httpdocs/gallery.php on line 244

Tapatalk wordt het dus...
Hagrid
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2017, 17:45

Re: Hagrid

30 okt 2018, 23:38

Hoi, kleine update: Mini heeft een half jaar geschorst gestaan dus daarom ook weinig updates. Nu weer 'in bedrijf genomen' met ook een nieuwe APK. Ga komende week de nieuwe steekassen voor monteren (via UK seller op ebay 200 euro inclusief verzendkosten voor beide assen samen; rechter vooras is inclusief tussenlager, kan dit iedereen aanbevelen anders moet je je oude overzetten) en nieuwe voorwiellagers (via ebay.de 25 euro p.st.). Homokineten maken steeds meer lawaai, vandaar. Heb alleen begrepen dat je een lange steekratelsleutel van 13mm nodig hebt voor het loshalen van 1 moer van het tussenlager en daarom ook besteld.
Verder een bedrijf in London gevonden die voor 1250 pond de CVT bak omwisselen voor een nieuwe/gereviseerde en lijkt me een leuk ritje. Iemand die hier ervaring mee heeft of dichterbij huis een betere/zelfde oplossing weet? De Mini rijdt op LPG dus kosten van heen en weer rijden zullen meevallen maar altijd veel tijd kwijt met de oversteek van het kanaal dus als iemand iets weet, heel graag.
De lekkage rechtsachter is opgelost, bij het loshalen van de hemel om e.e.a. te onderzoeken bleek dat de ruit er nog maar net in hing en er bijna uitviel toen we hem opnieuw wilden vastkitten. Mini heeft dus echt serieus in elkaar gezeten en ruit bleek door een amateur vast gezet te zijn. Nu is ie goed vastgezet en lekkage is ook opgelost.
Middenarmsteun gevonden en gemonteerd, moesten wel de achterstoelen gedeeltelijk losschroeven maar nu heeft ie Airbag storing op de bestuurdersstoel...van de regen in de drup...zeg maar. Ben van plan om toch een ander interieur te halen, leder/leer en ook met stoelverwarming want kreeg toch wel vaak de opmerking dat ze dat miste. Heb een bedrijf in Lelystad gevonden die meerdere interieurs heeft staan; als iemand een referentie heeft, heel graag!
O ja, dochter is toch haar mening aan het bijstellen en mss kan ik binnenkort de buitenspiegels en binnenspiegel met Unionflag bestickering monteren die ik meer dan een jaar geleden kocht; fingers crossed!
Verder rijdt ie zeer goed en strak, wat een wegligging en wat kan ie hard door een bocht, dus we gaan er zeker mee door. Cruisecontrol wordt al wel erg gemist...dus ik vermoed dat dit de volgende update wordt.
Tips en commentaar, vooral als ik dingen verkeerd doe/ga doen: van harte welkom!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Hagrid

30 okt 2018, 23:46

Leuk om te lezen dat de actie weer aanwezig is. Top dat je veel zelf doet/kunt.

Bedrijf in Lelystad .... ds auto? Stonden hier wel wat verhalen op. Maar dan over gehele auto’s. Heb er zelf geen ervaring mee.

Succes iig met alle aanpassingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Hagrid

01 nov 2018, 21:59

Voor onderdelen voor je R50 kun je ook Davy Koppen (GeaR53 op FB), Ronald Weel (www.MINIparts24.nl) of Roy Spenkelink (http://www.autospenkelink.nl) benaderen.

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”