Even voorstellen

Stel je hier even voor.
Delta737
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2017, 18:40

Even voorstellen

10 nov 2017, 10:42

Hoi allemaal. Mijn naam is Herbert, 32 jaar en woon ergens in het midden van Drenthe.
We hebben jaren als (tweede) auto een leuke 2-zitter gehad, zoals een BMW Z3, Z3 M roadster, Porsche Boxster, en meest recent een BMW Z4.
Met 2 kleine kinderen (2 en 3) werd een 2-zitter als tweede auto echter net te vaak onpraktisch. Hoewel met pijn in het hart, won uiteindelijk toch het verstand, en was het besluit genomen om de Z4 te verkopen.

De zoektocht naar een geschikte vervanger viel niet mee. Er zijn wel 20 verschillende merken en types de revue gepasseerd. De criteria waren even simpel als lastig: plek voor minimaal 3 personen, vlot, leuk om te rijden, enige luxe (minimaal airco, cruise control etc), betaalbaar in aanschaf, en niet duurder in maandelijkse kosten dan de BMW.

Waarom ik niet eerder bij een Mini Cooper S uit kwam snap ik achteraf nog niet, maar opeens kwam een mooie rode Cooper S tevoorschijn in mijn zoekresultaten. Mijn vrouw was meteen overtuigd, het moest een Mini worden. Ik wist ook zeker dat het een Cooper S moest worden. De one en de cooper misten voor mij vermogen, een JCW werd me weer net iets te heftig voor onze doeleinden.
De rode Cooper S automaat R53 stond op een krap half uur rijden van ons. Maar helaas, net voor onze neus was de auto verkocht. Overigens kwamen we hem afgelopen weekend tegen, en heb ik de onze er naast geparkeerd (zie foto verderop).

Dus toen verder zoeken. Eerst bij een R53 in Friesland wezen kijken, maar deze stond er niet erg fris bij, en de verkoper leek ook weinig geïnteresseerd om hem frisser te maken. Dat werd hem dus ook niet. Verder gekeken of ik een R53 of een R56 wou, maar op basis van alles wat ik las bleef ik toch bij een R53. Eindeloos zocht ik verder op alle autosites, zelfs in Duitsland, maar DE Mini stond er voor mij niet tussen. Bij het struinen door de Facebook-sites kwam ik een blauwe Cooper S bij Roy Spenkelink tegen. Die voldeed aan alle wensen, budget etc! Dus de zaterdag erop wezen kijken. Proefritje gemaakt, deal gesloten :icon_top:

Dus, nu een blauwe Cooper S Chili uit 2005 met veel leuke opties. Ik hou van de originele looks, dus uitgebreid modden gaat hier niet gebeuren. Heb tot nu toe alleen een kortere antenne gekocht :lol:

Hier dan wat foto´s (telefoonkwaliteit):
Afbeelding
Afbeelding

En hier staat ie naast de rode die we eerst wouden hebben
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Delta737 op 10 nov 2017, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
JDonkers
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 nov 2017, 16:54

Re: Even voorstellen

10 nov 2017, 12:14

Mooi verhaal! En welkom. Je fotos werken alleen niet. Veel plezier met je S!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Delta737
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2017, 18:40

Re: Even voorstellen

10 nov 2017, 12:52

Dank je!

Ik zal de foto´s straks proberen te fixen, nu even geen tijd. Werken kennelijk alleen via mijn eigen laptop
EDIT nu zouden ze het moeten doen!
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Re: Even voorstellen

10 nov 2017, 13:06

Ik zie de foto's gewoon, dus gaat volgens mij wel goed. Mooie blauwe kleur!
JDonkers
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 nov 2017, 16:54

Re: Even voorstellen

10 nov 2017, 16:16

Ik zie ze nu ook. Leuke kleur, is dat ook Indi blue toevallig? Lijkt om die wij hebben haha!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Delta737
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2017, 18:40

Re: Even voorstellen

10 nov 2017, 17:36

Ik heb begrepen dat het Hyper Blue is
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Even voorstellen

12 nov 2017, 14:31

Welkom Herbert en veel plezier :rijden

Terug naar “Who are U?”