Jeroen, R56S. #update Audi rs6 turbo op de mini [emoji102][emoji41]

Stel je hier even voor.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R53 S.

03 jan 2018, 10:26

robertok schreef:Heb je dan nu wel het stuk met de ophangbeugels er nog onderzitten? Of hangt hij nu van voor naar achter los?
( wat in de foto staat).
Ik zit te denken aan een pijp te kopen met een verloopstuk erop zodat ik hem er zo overheen kan schuiven met een flens die ik vast kan bouten aan t spruitstuk..

Of heb je het ook zo gedaan?
Die van mij ploft al wel wat meer dan standaard S denk ik . Ik heb een JCW.
Jij een S met JCW uitlaat?
Ik heb Indd een s met Jcw catback. Header lijkt me gewoon Stock.

Afbeelding

Op deze foto kan je goed zien wat er is weg gehaald. De flens ligt al los. En waar nu de flex zit is weg gehaald. Puur alleen de dempert. Ophang stuk etc zit er allemaal nog onder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R53 S.

03 jan 2018, 10:38

GP Manuel schreef:Hallo,

was hat dein Cooper S für PS ??

220 - 250 PS muss man sehr viel machen !!

Aber als erstes musst du mal eine Leistungsmessung machen damit du siehst was dein Mini an PS wirklich hat. Erst danach solltest du schauen was man machen kann.

Ich fahre einen Mini GP r53 aus Bj. 2006 der in Serie 218 PS haben soll, hat er aber nicht !! Der hat 215 PS nur in Serie. Ich war erstaund über das.
Habe etwas über 4000 Euro investiert um auf 220,2 PS zu kommen ohne Software Tuning.
Jetzt folgt die Sportnockenwelle und ein Neuer Forge Ladeluftkühler und erst danach folgt die Software veränderung.
Hello, my deutch isnt That very well.. is it a problem That i type english back?

I can do everything my self, i built a track Honda Civic also. It had Stock 106hp. When i finishes it had 200hp on the dyno. I know the price of building stuff haha!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

My plan is with the mini is:
Header
17% pully
Intercooler
Injectors
Cams
Ignition
Cai

-

The front grill had 2 big lights! I Did not like it So i deletet them Afbeelding
Afbeelding
Here they are mounted

I need a new grill without the ugly holes in it.
Afbeelding






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Jeroen, R53 S.

03 jan 2018, 15:48

Toxic. schreef:
robertok schreef:Heb je dan nu wel het stuk met de ophangbeugels er nog onderzitten? Of hangt hij nu van voor naar achter los?
( wat in de foto staat).
Ik zit te denken aan een pijp te kopen met een verloopstuk erop zodat ik hem er zo overheen kan schuiven met een flens die ik vast kan bouten aan t spruitstuk..

Of heb je het ook zo gedaan?
Die van mij ploft al wel wat meer dan standaard S denk ik . Ik heb een JCW.
Jij een S met JCW uitlaat?
Ik heb Indd een s met Jcw catback. Header lijkt me gewoon Stock.

Afbeelding

Op deze foto kan je goed zien wat er is weg gehaald. De flens ligt al los. En waar nu de flex zit is weg gehaald. Puur alleen de dempert. Ophang stuk etc zit er allemaal nog onder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah kijk! mooi.
Weet je zo de diameter van de pijp? Ik dacht dat het een onmogelijke 56mm/ 22.25inch was ?!
Dan ga ik een stukje bestellen :)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Jeroen, R53 S.

03 jan 2018, 18:35

Hello,

what's your Cooper S for PS ??

220 - 250 hp you have to do a lot!

But first you have to do a power measurement so you can see what your mini of PS really has. Only then should you look what you can do.

I drive a Mini GP r53 from year 2006 which should have 218 hp in series, but he does not have !! The has 215 hp only in series. I was astonished about that.
Have invested about 4,000 euros to 220.2 hp to come without software tuning.
Now follows the sport camshaft and a New Forge intercooler and only then follows the software change.


If you do that yourself, that's OK, but it just does not look like the original.
ha
harmless85

Re: Jeroen, R53 S.

02 feb 2018, 11:38

Hoi jeroen heb je een berichtje gestuurd betreffende injectoren advies.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R53 S.

26 aug 2018, 15:49

Update: mini cooper s R56!

Ik zat alweer een poosje te kijken naar een mini, en toen we afgelopen weekend weer een weekendje nurburgring achter de rug hadden.. kon ik het niet laten! Er zou weer een mini komen. Ik vond de r53 een leuke wagen, maar er miste iets.

Heb haar (R56) nu 2 dagen in mijn bezit, wat een wagen! een paar aandachts plekjes.. maar ze mag er zeker wezen! Er zit al een forge bov op wat me elke x weer laat lachen met overschakelen haha!

Plannen:
Dak zwart
Spiegels Carbon
andere velgen (zwart)
catless downpipe.
Jcw catback lijn.
Sport knop installeren
Intercooler en oliecooler
Andere turbo!

Jk wil ongeveer 250pk gaan halen.

Eerst wil ik de sportknop monteren en laten programmeren! Als iemand mij hier mee kan helpen dat zou super zijn! Uiteraard betaal ik hier voor! ik wil graag pop&bangs, maar dan wel onder de sportknop geprogrammeerd haha. Als iemand toevallig een heeft liggen, zou je me kunnen berichten met een prijs?






Afbeelding

Afbeelding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R56S toch maar weer een mini!

29 aug 2018, 01:04

DennisHart schreef:
27 aug 2018, 17:52
Sportknop kan ik je mee helpen, inbouwen en programmeren. PM mij maar. Woonachtig in Zoetermeer

Zie ook HIER
ik had indd al contact met je hierover op facebook haha!
krijg ik volgende week binnen, de downpipe is dan ook binnen hoop ik >)
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R56S toch maar weer een mini!

14 okt 2018, 23:13

Even weer een update:

De downpijp was met 6 dagen al binnen vanuit China! Eerst nog een weekje naar Italië geweest met de mini! Hierna meteen apk erop en de pijpjes omgewisseld! En wat een geluid geeft dit! Ook is het koppel/vermogen toenamen nu al merkbaar!

Ook heb ik het sport knopje inlaten bouwen Dennis! Het was heel gezellig en we hadden er
Mooi weer bij! Vreemd genoeg lag er al een oem bekabeling met sport functie in de auto haha! Het was enkel de knoppen omzetten en programmeren!

ik heb ook een Jcw borg Wagner turbo gekocht Afbeelding deze gelijk weg gebracht! Hij word gereviseerd met sterkere lagers! En er komt een Audi rs6 billet compressor wiel in. En de exducer word geclipt! Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken Afbeelding

Next is: Intercooler bestellen en inlaat traject aanpassen!


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Jeroen, R56S toch maar weer een mini!

17 okt 2018, 07:56

Ik ben heel benieuwd straks wat je turbo gaat doen zeker op je stock internals zoals ik al zei via chat.... wel gaaf dat je niet een standaard weg neemt.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: Jeroen, R56S. #update Audi rs6 turbo op de mini [emoji102][emoji41]

08 nov 2018, 15:43

Weer even een update haha!
Ik ben bezig geweest met een begin aan het weghalen van al het Chrome op de wagen! Hij oogt al een stuk agressiever 😬 ik zoek alleen nog een manier om de auto rondom te doen. Ik zat te denken aan wrappen oid.

Gisteren heb ik ook het laatste ritje van het jaar gereden! Wat een Heerlijk weertje was het in Groningen haha! Nu gaat ze in de schorsing, volgend jaar komt ze weer terug! fris en een stuk pittiger 😎 laat de zomer maar weer komen haha 😬



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”