"Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje nu met fotos

Stel je hier even voor.
VincentR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018, 18:16

"Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje nu met fotos

18 jan 2018, 19:08

Yo,

Ik zal mij naar goed gebruik maar eventjes voorstellen :)

Ik ben Vincent en sinds September eigenaar van een Cooper S uit 2003. Ingeruild tegen een Audi A6 4.2 uit 2004 wat ook heel leuk was maar vanwege werk moest er een andere auto komen.
Ik had een paar criteria waar de auto aan moest voldoen. Dat was een laag gewicht, airco, cruise control en een hoog fun gehalte.
Zat eerst te kijken naar een focus en eerlijk gezegd totaal niet naar MINI omdat ze toch een hoog aaibaarheid factor hebben om het zo maar te noemen. Maar gelukkig wees een goede vriend mij op het feit, welke ik eventjes was vergeten, dat de Cooper S een compressor heeft. En laat ik compressors nou wel heel erg leuk vinden vanwege het gejank.
Afijn ik ging mij dus inlezen over de R53 en wat filmpjes bekijken. Nog steeds in de lichte twijfel maar wel al verder over de streep getrokken vanwege het omhoog geprezen rijgedrag gaan kijken naar een volledig origineel blauw exemplaar met wit dak, panoramadak, navi uit 2006 waar je praktisch niets aan hebt maar soit en wat mij vooral aansprak, een Harman Kardon installatie.
Het zag er allemaal goed uit en toen de proefrit kwam was ik opslag verkocht! Wat rijd dit leuk zeg!

Goed, ik heb hem dus gekocht en sindsdien, nadat ik een beetje gewend ben geraakt met het leukere stuurwerk, een hele hoop die mij aan het uitlachen waren vanwege het kapster imago zover gekregen om te zeggen dat ze toch eigenlijk heel leuk zijn. Met als goed voorbeeld mijn zwager, die het hardst riep dat zijn kapster er 1 had, nu toch echt elke keer een rondje zelf achter het stuur wilt zitten als we ergens heen gaan.

Heel verhaal in ieder geval maar ik ben fan! Hou ondertussen al een tijdje de Facebook pagina in de gaten maar ben niet zo'n groot gebruiker van social media dus post daar weinig.
Wat plannen betreft met de MINI, die zijn er zeker. Wil langzaam aan wat meer vermogen eruit rommelen en na een tijdje kijken waar het schip strand en ondertussen hier het een en ander bij leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VincentR53 op 20 jan 2018, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
sanneman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2017, 16:26

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje

18 jan 2018, 19:29

Mooie introductie!

Veel plezier ermee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje

18 jan 2018, 20:32

Leuk om te lezen!

Foto’s plaats ik door ze te uploaden met mupload en dan de link plakken in je bericht en tussen [img]...[/img] te zetten. Dan kun je door middel van ‘voorbeeld’ onderaan je getypte bericht controleren of je actie geslaagd is. Er zijn vast nog andere manieren, maar dit is hoe ik het doe.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje

18 jan 2018, 21:16

Welkom Vincent en veel plezier :rijden
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje nu met f

20 jan 2018, 18:47

Welkom op het forum Vincent en gefeliciteerd met de aankoop van je mooie S.
Leuke intro met dito foto's, wellicht tot ziens bij 1 van de ritten of meetings :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
VincentR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018, 18:16

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje nu met f

21 jan 2018, 10:44

Baseman schreef:Welkom op het forum Vincent en gefeliciteerd met de aankoop van je mooie S.
Leuke intro met dito foto's, wellicht tot ziens bij 1 van de ritten of meetings :icon_top:

Bedankt :) Heb het wel in de planning staan om een keer mee te gaan dit jaar met een rit dus zou zomaar kunnen!
VincentR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018, 18:16

Re: "Eventjes" voorstellen met een licht boekwerkje nu met fotos

06 aug 2018, 15:14

Zal eens even een update doen hier want dat is alweer een tijdje geleden!

Ondertussen stiekem toch alweer wat gedaan.
Koppelingsplaten vervangen want die slipte.
Een standaard olie en bougie beurtje gegeven.
Compressor ratelde erop los dus een ander erop laten zetten bij van Beek en gelijk een 17% erop gegooid onder het mom van, het ligt nu toch open. Software er ook maar gelijk op aangepast.
Een telefoon houder gemaakt van plexiglas en een inductie lader voor de telefoon.

Afbeelding

En gegroefde schijven eronder gegooid en andere remblokken.

Afbeelding

Zo langzaam gaan we steeds een stapje verder :). Volgende mods op de lijst zijn rvs remleidingen en dakdragers waar ik geen gaten voor hoef te boren.


Tussendoor ook nog een dagje naar de ring geweest om te bbqen en te kamperen waar het niet mocht, recht aan het circuit. Niet erop geweest omdat ik, na ik een cayman zat te pesten op een bergweggetje, toch nog last kreeg van fading in de remmen. Vandaar die remleidingen :).

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”