Even voorstellen

Stel je hier even voor.
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Even voorstellen

01 feb 2018, 11:39

Mijn naam is Hans Tak en ik kijk hier nu twee maanden rond sinds ik mijn zoektocht naar een mini clubman gestart heb. De clubman gaat dienen als dagelijkse auto naast mijn huidige auto. Na drie MINI's bekeken en getest te hebben is het een R55 clubman cooper D hampton edition geworden uit 2012 met 90k op de klok, 1e eigenaar. Precies de opties die ik wilde (onder andere geen panorama dak, zwart lounge leder, reef blue metallic en natuurlijk de sport knop (op een diesel....)

De volgende stap is om hem vanuit belgie in te voeren. Ik heb al een afspraak bij het RDW staan in Roosendaal en een eendagskenteken aangevraagd. Nu ben ik bezig met het uitzoeken van de rest-BPM, waarover ik ook een aantal vragen heb. Deze zal ik onder het juiste kopje plaatsen!

Tot slot denk ik na over het chippen van de diesel. Zijn hier ervaringen mee?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hans
Laatst gewijzigd door Stak op 03 feb 2018, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Even voorstellen

01 feb 2018, 16:25

Hoi Hans, welkom op het forum en gefeliciteerd met de aankoop van de clubman.
Er zijn er wel die hun diesel getuned hebben (gehad), naar die gingen dan meestal verder dan alleen chip tuning. Maar wellicht dat er zich toch leden melen.

Foto’s zijn we dol op, dus hou je niet in en show je trots :Foto
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Even voorstellen

03 feb 2018, 13:22

Bedankt. Ik hoop dat er wat jongens zich melden met een gechipte diesel :) Heb wat foto's van de MINI en mijn andere auto toegevoegd aan mijn eerste post.
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: Even voorstellen

06 feb 2018, 11:16

997.1 4S altijd goed! Je Clubman ziet er ook hartstikke leuk uit. Mooie spec.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Even voorstellen

08 feb 2018, 14:07

Bedankt! De 997 (vooral met handbak) is een genot om hard in te rijden. De MINI wordt de cruiser.
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Even voorstellen

08 feb 2018, 17:42

Beste Hans,

Erge mooie mini en lekker zeldzaam in deze uitvoering. Maar chippen van deze Bmw motor is dat wel nodig ?? Ding is pittig zat.. dus ben erg benieuwd hoe het bevalt. En volgens kenners zal het nooit een mini SD worden dus het Bmw blok 2.0 dat schijnt echt een raket te zijn.. oké u mooi porsche is de koning van iedereen ;)
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Even voorstellen

08 feb 2018, 20:46

Hoi Hans, welkom hier & gefeliciteerd met je mooie clubmanAfbeelding

Gaaf hoor die 4S! Koester die 911 maar, die Dubman gaat je zeker ook bevallenAfbeelding
Heb je ook met de ‘muziek’ button!?Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Even voorstellen

08 feb 2018, 22:10

Bedankt heren.

Ik heb al even in de clubman gereden, en het rijdt als een trein. Echter, als er rek in het blok zit (betrouwbaar), waarom dan niet chippen :D ?

De 997 heeft een aftermarket sportuitlaat met kleppen. Is wat luider dan de originele PSE. Altijd feest.
Mini Fun
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:09

Re: Even voorstellen

15 feb 2018, 16:50

Hoi Hans, Ik ben benieuwd naar jou rijervaring met de R55 clubman cooper D hampton edition. Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een Mini clubman en heb er ook een R55 clubman cooper D hampton edition gevonden maar met beduidend meer Km... Dat zou met een diesel geen probleem hoeven zijn.. Het interieur van de Hampton edition ziet er sowieso mooi uit met de Lounge stoelen..

Weet je soms of de cooper D motor door Bmw is gemaakt of een andere merk? En hoe verhoud de diesel zich qua prestaties t.o.v. de benzine Cooper of Cooper S?
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Even voorstellen

15 feb 2018, 17:20

Hoi Mini fun, de clubman D hampton is inderdaad een mooie editie. Het rijdt lekker comfortabel door het relatief hoge koppel. Hiernaast heb ik zelf alleen maar in een cooper S gereden, waarmee je overduidelijk meer toeren moet maken om in het powergebied te komen. Omdat ik hiernaast een Porsche rijd was dat voor mij niet nodig. Daarnaast vond ik de diesel lekkerder rijden. Maar dat is mijn voorkeur. Ik raad je aan gewoon een testrit in beide te gaan maken..

De cooper D LCI (facelift, gekomen halverwege 2010 en te herkennen aan het ietswat getweakte interieur) heeft inderdaad een bmw motor. Elke hampton editie is LCI, en dus met bmw motor.
Mini Fun
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:09

Re: Even voorstellen

17 feb 2018, 19:55

Hoi Hans/Stak, Dank je voor je info over de Hampton Cooper D.

Inmiddels weet ik ook hoe hij rijdt.
En omdat deze Hampton Cooper D me zo goed beviel heb ik hem na de proefrit maar 'gewoon' gekocht...
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen

18 feb 2018, 13:03

Welkom Hans

Proficiat met de Clubman, veel rijplezier gewenst. :rijden

Je 997 is ook leuk om te rijden weet ik door meerijden en zelf al eens een eind een 997 Carrera S cabrio gereden.
Heb zo'n P wel eens overwogen maar runningcosts houden me tegen en ook de aanschafprijzen blijven hoog. En ze zijn niet allemaal probleemloos.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen

18 feb 2018, 14:18

Wederom een mooie R55 Hamton Clubman binnen de NewMINIclub, mooie exemplaren, ben er zelf ook weg van.

Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier binnen het NewMINIclub forum :icon_top:
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: Even voorstellen

18 feb 2018, 16:49

Bedankt!
niekcarfreak schreef:
Je 997 is ook leuk om te rijden weet ik door meerijden en zelf al eens een eind een 997 Carrera S cabrio gereden.
Heb zo'n P wel eens overwogen maar runningcosts houden me tegen en ook de aanschafprijzen blijven hoog. En ze zijn niet allemaal probleemloos.
De laatste tijd zakken de prijzen van de 997 inderdaad niet zoveel meer. Vooral de eerste gen 997 heeft wat problemen. Heb nu zelf al bijna 100.000km in de 997 gereden en in mijn ervaring zijn deze goed te voorkomen door de bekende blokaanpassingen te doen en natuurlijk GOED warm rijden. Daarnaast schijnt een handbak ook minder gevoelig te zijn voor een potentieel fataal motor probleem.

Terug naar “Who are U?”