Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 dec 2012, 10:24

mijn miltek komt prima door de keuring :wink:
dus geen probleem.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 dec 2012, 10:25

zal vast ook passend te maken zijn :wink:
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

14 dec 2012, 11:02

Oke nice nice. En dat passend maken moet wel lukke.
Heb momenteel ook een zelf bouwpaket eronder zitten. :P

En als je wilt is alles mogelijk toch :D
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

27 jan 2013, 13:04

Hey,

Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:

- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?

- hoeveel meer benzine verbruik je?

- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?

- is rollenbank verplicht na het tunen?

Ik had graag mijn mini zo origineel mogelijk gehouden, alleen had ik wel meer kracht gehad :) ik vind het geluid mooi genoeg dus pas daarom ook niets liever aan (ook als ik het wou, kan ik het niet eens betalen, ben namelijk student hehe)

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

27 jan 2013, 13:17

Bicky schreef:Hey,

Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:

- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 38&model=1
Bicky schreef:- hoeveel meer benzine verbruik je?
dat ligt eraan of je gebruik gaat maken van het vermogen. Rij je hetzelfde dan blijft je verbuik ook hetzelfde
Bicky schreef:- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?
hij gaat niet meer olie verbruiken door het tunen
Bicky schreef:- is rollenbank verplicht na het tunen?
nee
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

27 jan 2013, 14:11

Zalig antwoord :D dankjewel!
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Hoe lang duurt Softwaretuning?

13 feb 2013, 22:44

Ik heb een Mini Cooper S uit 2011. Hoe lang duurt een standaard software tuning?
Dit omdat ik er speciaal tijd voor vrij moet maken en wil combineren met andere zakelijke afspraken.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

13 feb 2013, 22:46

Kijk even op het topic events 2013 er is een dag bij Beek de 23ste kan je voor een mooi prijsje terecht rollen en tunen
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

14 feb 2013, 03:32

Idd :lol:

Alleen tunen kost ong een uur, maar in de regel korter. Mocht je niet zaterdag de 23ste kunnen dan graag via beek zelf even een afspraak inplannen.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Onregelmatig lopen na Software tunen.

24 feb 2013, 17:22

Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
Laatst gewijzigd door KeesH op 24 feb 2013, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

24 feb 2013, 17:24

Wanneer komt er weer een rollenbankdag?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

24 feb 2013, 17:39

kwiebje schreef:Wanneer komt er weer een rollenbankdag?
:lol:

Als het warm weer is!
Peter had het al over een BBQ 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

24 feb 2013, 17:44

Top! Dat is inderdaad dan beter :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.

26 feb 2013, 08:06

KeesH schreef:Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonder :wink:
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum :roll:
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel :shock:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.

26 feb 2013, 11:00

speedy schreef: auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonder :wink:
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum :roll:
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel :shock:
Ben het niet met je eens hoor (behalve van de problemen dan :lol: :lol: ). Mijn auto rijdt met de nieuwe software veel fijner. Niet alleen sneller, maar nog net zo mooi stationair, geen inhouden, geen stotteren, geen rookpluimen en totaal geen pingelen. En ik heb 340NM.

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”