Ervaring Beek Auto Tuning door Coendek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

18 aug 2011, 23:27

Dat staat erbij maar is het niet. Is toch echt een 120Kw. Staat op meegekregen kenteken.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

18 aug 2011, 23:29

Kenteken en uitrusting doet mij vermoeden dat het een facelift mini moet zijn, en dus 170PK (of je het verschil merkt is een tweede) moet hebben.
Is het een Hollandse auto? Of ingevoerd?
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

18 aug 2011, 23:33

Hij is ingevoerd in 2007. Voor het eerst op kenteken in 2005 juni.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 aug 2011, 09:04

Is die ingevoerd uit België?
Ga
Gast

19 aug 2011, 09:46

Volgens mij duitsland.
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

19 aug 2011, 11:40

Sorry stond als gast. Hij is ingevoerd uit Duitsland. Ga ik het verschil merken met of zonder chip?
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

19 aug 2011, 18:25

Is er hier iemand die zijn 163 pk heeft laten chippen bij Beek?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

19 aug 2011, 18:37

Ramniv schreef:Ga ik het verschil merken met of zonder chip?
Korte versie: Ja

Langer versie: Ja, ook bij de R53 modellen (163 en 170 pk) merk je meer power en trekkracht. Wel is het verschil met bv de R56 met Turbo minder heftig. Als je lekker portie vermogen erbij wil, zonder al te veel kosten en risico, dan is een software tune voldoende...wil je echt serieuze power in de R53, wil je naast de software zaken als kleinere pulley, grotere intercooler en nokkenas, gecombineerd met oliekoeler...dan ben je alleen wel een stuk duurder uit :lol:

Let bij de R53 wel erg goed op je olie verbruik, zeker ook na het tunen...Deze modellen lusten een ferme slok olie en er zijn al een aantal blokken van leden in elkaar gelopen, doordat ze droog stonden...
Als je dit verbruik goed in de gaten houdt, zijn de R53 blokken redelijk bulletproof...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Cor
Be Mini
Be Mini
Berichten: 481
Lid geworden op: 01 jul 2011, 16:02

19 aug 2011, 19:31

en waarom lusten ze dan zoveel olie?
dan is er toch iets niet goed ,lijkt mij.
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

20 aug 2011, 10:02

Vind ik een goede vraag Cor, ben ik ook wel benieuwd naar.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

20 aug 2011, 10:13

Genoeg merken en modellen naast Mini, die olie lusten.

Zeker als je veel, hard gaat knallen verbruiken ze nu eenmaal olie. Ben geen techneut, dus waar de oorzaak zit, geen idee...

Geen big deal ook, maar je moet regelmatig peilen en niet het rode lampje afwachten :wink:
Kost minuutje tijd per keer, thats it
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ramniv
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doetinchem
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:53

20 aug 2011, 10:19

Ok, duidelijk haha
Cor
Be Mini
Be Mini
Berichten: 481
Lid geworden op: 01 jul 2011, 16:02

20 aug 2011, 10:41

tja ,het ligt er een beetje aan ,hoeveel olie hij lust.
als het een kwart litertje op 5000 km is ,maak ik mij ook geen zorgen.
maar als het een liter is op 1000 km ,ga ik mij toch zorgen maken.
ik zou dan toch gaan denken om er nieuwe zuigerveren in te gaan zetten.
want meestal is dat de oorzaak van veel olie verbruik.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

20 aug 2011, 12:08

De Tritec-blokjes zijn niet bepaald het laatste snufje op gebied van technisch raffinement. Rauw lopen, niet vies van een flinke slok en daar hoort ook wat olieverbruik bij. Ik vind het prachtig bij het karakter van de auto passen, maar het is niet voor niet dat BMW nu andere blokjes gebruikt en de Tritec-blokjes door een Chinese fabrikant gebruikt worden... ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 aug 2011, 12:48

MartijnGizmo schreef:maar het is niet voor niet dat BMW nu andere blokjes gebruikt en de Tritec-blokjes door een Chinese fabrikant gebruikt worden... ;)
Precies, want die R56 S PSA/BWM blokken zijn één bonk betrouwbaarheid :roll: :mrgreen:

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”