(sport)luchtfilter

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

18 jun 2012, 15:28

JCW is net zo goed, maar vervang het originele dan bijv door een ITG of GTT
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

18 jun 2012, 18:03

In tussentijd heb ik er al wat meer over gevonden. Om een lang verhaal kort te maken, dan zit ik weer met zo 'n vettige filter :? En als ik het goed begrijp is de JCW de enige droge :|
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

18 jun 2012, 22:50

Mijn DaveF was ook droog...
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

27 jun 2012, 00:12

Volgens mij heb ik nog de enige echte luchtfilter eruit gehaald die ze indertijd geplaatst hebben tijdens de productie in de fabriek :shock:

'Het lijk was in staat van ontbinding' SOS

Onmiddellijk er weer 10 PK bij :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 jun 2012, 00:15

Zo zag die van mij er idd ook uit na 15dkm!
Echt TE erg!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

27 jun 2012, 00:23

BMX schreef:Zo zag die van mij er idd ook uit na 15dkm!
Echt TE erg!
Na 15000KM en dat jij die er zelf had ingestoken (of gezien)?
Dan heeft een interval van 10000 km ook weinig zin denk ik.
Misschien de interval van de filter maar verzetten om de 7500 km.

In ieder geval, als ik de luchtfilter uit mijn Z3 trek dan ziet die er verre van zo uit.
De luchtfilter van de E46 320D van mijn ouders die om de 40000km vervangen moet worden zag er zelfs beter uit.
Sterker nog, dit ben ik nog nooit tegen gekomen.

Volgens mij heeft deze heel wat onderhoudsbeurten gemist >:(
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 jun 2012, 00:50

Dan heb ik het over mijn stock filter..
Mn Alta is ook smerig maar niet zooo smerig als het stock filter dat ik had!
die heb ik meteen maar weggegooid bij chemischafval zo smerig dat die was!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

13 nov 2012, 09:43

Iemand een idéé welk type flens men gebruikt om de K&N RU3190 te bevestigen in het luchtfilterhuis? Ik zie op foto's altijd vier extra schroeven staan met moertjes en een flens. Maar ik vind er nergens niks van terug.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 nov 2012, 13:32

Ik denk dat jij een DaveF op die plaatjes ziet, dat is een custom object :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

13 nov 2012, 14:32

BMX schreef:Ik denk dat jij een DaveF op die plaatjes ziet, dat is een custom object :)
Klopt helemaal.
Maar ik heb nog nergens enige info gevonden waar je van begin tot einde kan lezen welke onderdelen er gebruikt worden om het identiek te maken. En dat die DaveF goed blijkt te zijn geloof ik graag. Maar uiteindelijk blijkt er ook heel veel vraag naar te zijn. Ook al is de productie van de R53 al een tijdje achter de rug. Ze zijn overigens verre van vlot te verkrijgen. Als je als liefhebber maanden en maanden moet gaan zoeken via tal van omwegen, en uiteindelijk blij en gelukkig moet zijn dat je er al eentje kan hebben aan 180€, dan steekt mij dat.

Nu is die prijs nog altijd een fractie van een JCW en is dat werk ook niet af te breken. Die DaveF is gewoon goed en iedereen is dan ook vol lof. Maar uiteindelijk, je moet er wel aan geraken hé. Ik heb eerder een datum om in 'Oud Sluis' te gaan eten dan dat ik hier een DaveF op de stoep heb liggen.

Zodoende ga ik er dan ook alles aan doen om die DaveF tot in de perfectie na te maken. En vervolgens maak ik er een DIY van over welke onderdelen je exact nodig hebt. Van de filter tot de passende adapter, en tot de maten van de schroefjes toe. Met foto's van begin tot einde. Een beetje reverse engineering voor doe het zevers.

De prijs (puur de onderdelen), daar ben ik al ver uit.
Als je je eigen luchtfilterhuis gebruikt ben je +- 75€ kwijt.
-K&N RU 3190
-Adapter (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog)
-4 schroefjes
-4 moertjes
-Buisje naar het buistenschot (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog
-Tec7 (verlijming)
-Eventueel iets anders dat ik nog moet vermelden.

Kwestie dat het eens vooruit kan gaan voor de R53 eigenaar die een hybride filter wil.
En ook om aan te tonen dat het niet altijd massa's geld moet kosten.

Wel gevraagd zijn goede knutselhandjes en de gedachte dat goed werk beter is dan snel werk.
Wordt vervolgd.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

14 nov 2012, 14:34

Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.

Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.

Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

14 nov 2012, 16:56

denk dat je op dezelfde prijs uitkomt als Dave F minus zijn marge welliswaar,kijk uit naar jouw DIY ,de winter moet nog komen, genoeg donkere avonden te vullen, zo'n projectje is daar prima geschikt voor. :D
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

14 nov 2012, 21:31

MrBean schreef:Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.

Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.

Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
De onderkant van het filterhuis heb je ook nodig omdat je daar het gat naar het schutbord ook moet vergroten.
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

14 nov 2012, 21:38

werner schreef:
MrBean schreef:Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.

Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.

Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
De onderkant van het filterhuis heb je ook nodig omdat je daar het gat naar het schutbord ook moet vergroten.
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten :wink:
Huh?
Je maakt een gat in het bovenste deel en het schutbord.. dus het gat onderin laat je zoals die is of kan je ook vergroten. Dit is een extraatje, geen noodzaak.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

14 nov 2012, 21:50

Zo is dat.
Het grote werk zit in de bovenste deksel.
Aan de de onderkant moet je niks doen buiten misschien wat zuiver maken.

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”