Facelift navigatie spreekt apart...

Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

Facelift navigatie spreekt apart...

10 feb 2011, 14:41

Mensen die een facelift hebben de R56 of een countryman met navigatie krijgen die ook de indruk dat die dame van de navigatie tamelijk raar spreekt? Zeker bij het uitspreken van plaatsen waar de intonatie totaal niet klopt. Of ben ik nu de enigste, in mijn R55 (pre facelift) had die het niet.
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

10 feb 2011, 15:24

Hier ook dat probleem. Ze schreeuwt de plaatsnamen bijna.

Wat ook niet helemaal optimaal werkt, is het voorlezen van de afslagen die je moet nemen. Ze leest de bovenste plaatsnaam van het bord op, ipv de stad die in de te rijden richting ligt. Zo kan je makkelijk fout rijden als er 2 afslagen kort achter elkaar komen...
Hier dus al een keer in Duitsland verkeerd gereden...
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

10 feb 2011, 22:33

Dat geldt voor ons ook, we hebben dat al 1 week na de aflevering gemeld.... van de stemmen.

maar er is ook nog wat anders bij de Harman Kardon klinkt de bas wel heel erg zwaar, daar is ondertussen een software update van bij MINI NL, maar bij onze dealer is deze nog niet binnen, wij krijgen een belletje als hij op de computer staat. :|
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

10 feb 2011, 22:37

Er is denk ik inderdaad een update geweest voor de bass. Die was ons staat in het midden en klinkt super. Kan mij inderdaad herinneren dat die bij jullie te zwaar was. Hier dus geen klachten.

EDIT: Onze navigatie versie is 101092010 Europe.
Als het goed is dus de laatste versie.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

10 feb 2011, 23:34

Van het herstarten hebben we nog geen last gehad.

Hebben even een mailtje gestuurd naar MINI klantenservice om deze klacht daar bekend te maken.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

11 feb 2011, 12:38

hkenepa schreef:ik heb al twee keer gehad dat tijdens navigeren het system zichzelf herstart en ik de route opnieuw moest invoeren. Ben vandaag langs de dealer geweest maar geen storing kunnen uitlezen. Ook een maat van mij heeft vandaag hetzelfde probleem geconstateerd.
Wij hebben dit ook gehad. Zijn er ook mee naar de dealer geweest.
Helaas konden ze niets vinden.

Wel goed om te weten dat er meer klachten zijn.
Gaan we toch nog maar eens terug.

Maar misschien is het over met de update :lol: :lol:

Annet
Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

16 feb 2011, 21:07

Even een topic gemist, maar ook onze navigatie (zonder de Harman Kardon) klink soms niet. Navigeer vooral niet naar Almere want dat is echt :lachuh :lachuh :lachuh

Ivm een rammel gaan we toch ook maar eens terug.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

16 feb 2011, 21:15

Wij hebben ons beklag gedaan bij BMW/MINI Nederland over de slechte kwaliteit van deze software. Totaal niet wat we gewend zijn van BMW en MINI. Vandaag brief teruggehad dat onze klacht in behandeling is genomen.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

16 feb 2011, 21:52

Onze radio software (HK) is als het goed is vandaag aangepast.
we hebben de cm nog niet terug dus we weten nog niet wat het resultaat is.

De software voor de navigatie was nog niet binnen maar zodra die bij JdJ aanwezig is zal dat ook wel goedkomen.

Annet
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

16 feb 2011, 22:03

Het geluid zal wel beter zijn. Wij hebben de bass boven half staan en dat klinkt erg goed. Volgens mij hebben wij deze software er al op staan. Ben benieuwd wanneer de nieuwe Navi software binnen komt en of de dame op spraakles is geweest.
Maar de dealer heeft wel de tijd nodig voor die software updates.....je mist je countryman al 2 dg en nog steeds niet terug? :cry:
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

16 feb 2011, 23:11

pimmy schreef:Wij hebben ons beklag gedaan bij BMW/MINI Nederland over de slechte kwaliteit van deze software. Totaal niet wat we gewend zijn van BMW en MINI. Vandaag brief teruggehad dat onze klacht in behandeling is genomen.
Had ik ook gedaan, toen kreeg ik dit terug...


Geachte heer Michiels,

Wij hebben uw e-mail betreffende de navigatie van uw MINI Countryman goed ontvangen, waarvoor onze dank.

Wij raden u aan om hiervoor contact op te nemen met uw concessiehouder aangezien hij een gedetailleerd antwoord kan geven op al uw vragen omtrent dit onderwerp.

Indien u nog geen verdeler heeft, kan u op onze website uw dichtstbijzijnde verdeler lokaliseren:
http://www.mini.be/be/nl/general/homepage/index.jsp, 'Jouw MINI Partner vinden'.

Wij hopen u van dienst te zijn met deze informatie en danken u voor het vertrouwen in het merk MINI.


Vriendelijke groeten,


BMW Group Belux


Met andere woorden ze weten er zelf niks van :D
Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

19 feb 2011, 21:52

seirv schreef:Even een topic gemist, maar ook onze navigatie (zonder de Harman Kardon) klink soms niet. Navigeer vooral niet naar Almere want dat is echt :lachuh :lachuh :lachuh

Ivm een rammel gaan we toch ook maar eens terug.
Vanmorgen even bij de dealer geweest. Ik heb vernomen dat de 2011 navigatie voor de CM nog niet is vrijgegeven door MIni. Dus we zullen het nog even moeten doen met de huidige oplossing. Wel zijn er al diverse klachten binnen gekomen over de problemen.

Ook mijn rammel is verholpen :lol:
Mocht je er ook last van krijgen rechts voor thv het raam, dan is de oplossing het kapje terugplaatsen op de + pool van de accu.. :s
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

21 mar 2011, 22:37

Weet iemand of er al meer nieuws te melden is.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

21 mar 2011, 22:41

Hier brief terug gekregen van Mini Nederland.
klacht is serieus genomen, alleen kunnen ze er niks aan doen. Probleem is doorgegeven aan MINI duitsland ( :? ).
Er is nog geen update voor. Misschien bij komende update een oplossing hiervoor...

Terug naar “Interieur en audio”