Oranje verlichting klokken veranderen?

Sanna323
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2012, 21:12

Oranje verlichting klokken veranderen?

24 feb 2012, 05:05

Hallo,

Ik heb sinds kort een Mini One gekocht en vraag me af of het mogelijk is de om de oranje verlichting van klokken en toerenteller te veranderen in bijv. blauw of een andere kleur?

Zit er een de achterkant een soort van lampje in de toerenteller en het kloken interieur?

Dan nog een vraagje, wat is ongeveer een redelijke prijs voor twee van die chrome kapjes voor op de spiegels?
En hoe moet ik die bevestigen? Neem niet aan dat ik met een schroevendraaier moet gaan prutsen om die kapjes
te verwisselen. Staat er ergens een beschrijving hoe de kapjes te verwijderen?


Hartelijk dank.

Groetjes,
Sanna
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

24 feb 2012, 07:48

Prijs voor spiegelkappen varieert van gebruikt 50 euro tot dealer-nieuw-zonder-korting 170 euro.
Chromen kappen zijn beduidend duurder. Electrisch inklapbare zijn ook duurder (en andere pasvorm).

Koop je ze tweedehands, check of de clipjes nog heel zijn, want ze breken gemakkelijk af.

Je maakt ze los door de spiegel helemaal naar beneden te draaien met de electrische verstelling, dan zie je aan onderkant losse clipjes zitten die je met een lange dunne schroevendraaier kunt loswippen. Daarna spiegel electrisch helemaal omhoog en je zit zelfde soort clipjes aan bovenkant. VANGEN !!!

Teller
De wijzerplaten zijn te vervangen, bijv door gp platen of ander aftermarket wijzerplaten. De lamp in de teller is ook te vervangen door een andere kleur. Dat is best een lastige klus,zeker voor de klok in de centerconsole. Maar it has been done before and can be done again!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

24 feb 2012, 12:25

Dat is geen kwestie van lampjes verwisselen maar uit- en insolderen van LEDs.

Hier iemand die dat gedaan heeft.

Terug naar “Interieur en audio”