Geluid navigatie aanpassen

Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Geluid navigatie aanpassen

23 jan 2015, 21:04

In m'n R53 van 9-2004 (FL) zit de indertijd standaard af fabriek geleverde DVD-navigatie.

In het menu kan ik het geluid zogenaamd instellen, want er is geen enkele verandering, hoe ik eea ook draai. De navigatie blijft altijd op zelfde niveau links, rechts etc zeggen.

Het stuk Rosmalen naar bijv. Amsterdam ken ik zo langzamerhand wel, maar na een snelwegafslag is het wel fijn het geluid weer aan te hebben. Of de navigatie te kunnen muten bij een telefoongesprek. Maar wat ik ook probeer, geluid aanpassen naar 0 is er niet bij.

Heb al onder de stoel gekeken of ik het aan/uit kan zetten om te resetten of zo, maar ik heb geen idee.

Iemand van jullie tips hoe dit op te lossen, of probeer ik iets wat helemaal niet kan?? :shock:
Laatst gewijzigd door Marcel1973 op 24 jan 2015, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Cooper S | R53
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Beek (L)
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:00

Re: Geluid navigatie aanpassen

24 jan 2015, 14:50

Marcel,

Ik heb hetzelfde systeem en kan bij menu/einstelungen/navi-lautst. het volume instellen.
Of je het kan muten bij een telefoongesprek is mij niet bekend.

In het DIY staat ook een handleiding voor jou navigatie.

Gr, Leo
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Geluid navigatie aanpassen

24 jan 2015, 16:41

Hoi Leo,

Ik kan idd bij menu - instellingen - geluid het geluid instellen.... Maar vervolgens heeft het geen effect. Dus als ik hem hard of zacht zet, niveau blijft hetzelfde.

De vrouwenstem die harder/zachter zegt gaat wel harder, maar niet zachter...
Lijkt alsof beginvolume in de war is. Het geluidsniveau staat ingesteld op het eerste blokje. Maar zelfs op de snelweg komt mevrouw nog luid en duidelijk door.
Mini Cooper S | R53
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Beek (L)
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:00

Re: Geluid navigatie aanpassen

25 jan 2015, 15:29

Marcel,

Ik zie ook jou bericht over in een ander topic over de firmware. Ik heb deze firmware V32.2 gedownload en geïnstalleerd. Moet je ff googlen op BMW firmware V32.2. Daarnaast staat op youtube hoe je het moet installeren. Ik heb dit met lopende motor en deur open gedaan, vraag me niet waarom maar er wordt op diverse forums nadrukkelijk vermeld dit zo te doen. Wellicht dat deze update ook jou volume probleem verhelpt.

Succes
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Geluid navigatie aanpassen

01 feb 2015, 23:22

Met lopende motor en open deur wordt een speciale service-instelling mogelijk. Dit is bewust door MINI zo "verborgen".
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
dirk cooper s
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 feb 2015, 14:43

Re: Geluid navigatie aanpassen

04 mar 2015, 19:27

als de navigatie stem spreekt kun je bij die van ons aan het radio knopje het geluid harder en zachter
draaien, als je de radio knop indrukt is het geluid stil, teminste zo werkt het bij ons paceman cooper-s
gr: dirk. 8)
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Geluid navigatie aanpassen

04 mar 2015, 19:54

dirk cooper s schreef:als de navigatie stem spreekt kun je bij die van ons aan het radio knopje het geluid harder en zachter
draaien, als je de radio knop indrukt is het geluid stil, teminste zo werkt het bij ons paceman cooper-s
gr: dirk. 8)
Hoi Dirk,

Dat werkt bij mij ook zo, alleen bij de eerstvolgende aanwijzing staat alles weer terug in default :?
Mini Cooper S | R53
dirk cooper s
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 feb 2015, 14:43

Re: Geluid navigatie aanpassen

04 mar 2015, 20:35

:roll: hoi marcel. zal wel een software aanpassing voor nodig zijn bij dealer,of misschien ergens een
instelling wijzigen, misschien in de linker kolom van het navigatie menu,daar staan ook een aantal
dingen die je aan en uit kunt zetten,ik heb er tot nog toe geen problemen mee gehad. er zitten
missschien nog ergens een paar verborgen instellingen.
Gr: dirk

Terug naar “Interieur en audio”