Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Bandengeruis waarom?

Hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en uit de modder.

Bandengeruis waarom?

Berichtdoor Marcel Always Open » wo nov 03, 2010 20:45

Inmiddels zijn er al veel mensen die testritjes hebben gemaakt met de countryman, of zelfs hun Countryman afgeleverd hebben gekregen.

Wat ik nu al diverse keren gezien heb, zijn opmerkingen over het enorme geruis van de banden. Niet iedereen ervaart dat zo.
De meesten komen uit een mini hatchback , wat toch echt geen stille en kraakvrije auto is.

Dus waarom is er zoveel bandengeruis?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Marcel Always Open
Cabrio-King

Berichtdoor mso » wo nov 03, 2010 20:51

Wellicht scheelt het per banden merk/type.

Ik heb het ook gemerkt met 3 testritten in een Cooper Countryman overigens hadden 2 Countrymans dezelfde 17" banden namelijk: Continental Premiumcontact 2

En 1 had 18 inch Goodyears. Ik had het idee dat het met de Goodyears iets minder erg was.

mso

Berichtdoor PMK » zo okt 16, 2011 12:45

Scheeld wel welk merk band inderdaad, wat vaak het geval is, wat ik nu ook heb met mijn achterbanden.
Dat ze ge-cupped zijn, heel kort gezegd een band is niet geheel rond maar heeft afvakkingen van slijtage.
Vaak alleen de achterbanden bij een Mini, want die rollen voornamelijk alleen mee in tegenstelling tot de voorbanden.

Ook heb je als 17/18 of 19 inch maten niet het voordeel van echt ''comfort'' de hoogte /35/40/45 is eerder sportief
met als nadeel wat meer geluid.
Dat wél natuurlijk.

PMK

Berichtdoor frankie » zo okt 16, 2011 16:26

Misschien is de Countryman wel veel stiller en is dan juist het bandengeruis hetgeen wat opvalt.

frankie

Berichtdoor JosCountrymanCooper » ma okt 17, 2011 19:55

Misschien is de Countryman wel veel stiller en is dan juist het bandengeruis hetgeen wat opvalt.

Ik denk dit laatste.... het scheelt wel welke banden er onder zitten.

JosCountrymanCooper

Berichtdoor CP » do sep 27, 2012 10:08

frankie schreef:Misschien is de Countryman wel veel stiller en is dan juist het bandengeruis hetgeen wat opvalt.

De Countryman S is inderdaad stiller (Motor) als een Cooper S

CP

Keer terug naar Motor- en onderstel (tuning)