Stoelen in plaats van een bank?

De grotere MINI's
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

Stoelen in plaats van een bank?

18 aug 2010, 14:36

Wie oh wie kan mij helpen met het beantwoorden van deze vraag.

De MINI countryman kan geleverd worden in de variant met 2 stoelen (4 seats) en een bank (5 seats), echter bij de 2 stoelen oplossing blijft er een opening tussen de stoelen zichtbaar zie ook onderstaande foto. Blijft deze opening zichtbaar of is er een oplossing om de kofferbak zichtbaar af te sluiten.


Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

18 aug 2010, 15:38

... Je antwoord staat ergens op het forum met foto ... alleen ja waar ook al weer.
Het was volgens mij geen wereldoplossing voor zo'n dure auto ... gewoon een schot dacht ik ...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

18 aug 2010, 15:56

Afbeelding
Inderdaad, een schot.
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

18 aug 2010, 16:05

bedankt voor de reactie, maar wat voor constructie wordt er gebruikt (zijn er ook foto's van de andere zijde)? en valt deze constructie in het optiepakket van "vlakke laadvloer"?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

18 aug 2010, 20:45

Heb je alvast iets aan mijn foto's van countryman introductie, met een volledige achterbank.
Je ziet duidelijk hoe daar ook een klein schot opzit. Dat is niet vergelijkbaar met de constructie bij achterstoelen. Echter, omdat het een preproductie model was, was het schot nog niet beschikbaar ten tijde van de intro in Utrecht.

Afbeelding

Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

18 aug 2010, 20:48

ter verduidelijking:
Op die onderste foto, genomen vanuit de linker zijdeur achter, zie je horizontaal liggen de hoedenplank, linksonder in beeld de neergeklapte stoel en over de stoel heen zit een klein dus plankje.


hier nog weer een andere foto....
Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

18 aug 2010, 21:14

thx.:shock nu afwachten of dat plankje nog een optie is.. :shock:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

18 aug 2010, 21:18

Reactie op Mini Poeper
Het lijkt of er een schot tussen zit bij bovenstaande foto maar je kijkt gewoon in de achterbak.
hier is het beter te zien
Afbeelding
Ik ben ook regelmatig aan het zoeken voor de afscherming tussen de achterbak en de achterstoelen.
Tot op heden nog niets gevonden, misschien vinden we nog wat op internet, anders zien we wel wat de oplossing wordt van MINI.
Want als het open blijft krijg je veel rij geluiden vanuit de achterbak, en de kleinere spulletjes kunnen bij plotseling remmen ineens bij je op schoot komen :lol:
Ik kijk ook naar de meest recente foto's van de preview's, en daar zijn de ze ook allemaal nog open.
Hier hebben ze ook geen uitneembare laadvloer foto van vorige week (is op z'nvroegst bij MIN NL pas in 11-2010 te leveren backorder)
Afbeelding

bij de achterbank zijn er een twee klein schotjes, dit is voor de afdekking als je de achterbank verschuift.
Afbeelding
bij de losse stoelen versie hadden ze in het begin deze oplossing (een v.d. eerste countryman foto's )
daar hadden ze wel een klein klepje (te laag), dit zijn de klepjes die gebruikt wordt bij 3-delige achterbank.
Afbeelding
en bij de meest recente foto's op internet ziet het er zo uit (incl uitneembare laadvloer 2-delig, waarschijnlijk kan je deze omhoog zetten voor afscherming ????)
Afbeelding
en dan krijg je dit als je de laadvloer kantelt ??
Afbeelding

ps wie het weet mag het zeggen.....
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

18 aug 2010, 21:57

Kees en Annet schreef: Ik ben ook regelmatig aan het zoeken voor de afscherming tussen de achterbak en de achterstoelen.
Tot op heden nog niets gevonden, misschien vinden we nog wat op internet, anders zien we wel wat de oplossing wordt van MINI.
Want als het open blijft krijg je veel rij geluiden vanuit de achterbak, en de kleinere spulletjes kunnen bij plotseling remmen ineens bij je op schoot komen :lol:
Uhm, wat dacht je van een hond achterin...?
Wat rijgeluiden ben ik inmiddels wel wat gewend. Sinds dat Clubman op erf slechts een keer hoedenplank en extra laadvloer erin gehad; omdat mijn vriendin er een paar dagen mee wegging met koffers. Rest van de tijd ligt het op zolder.

Voor de hond moet het niet te gemakkelijk worden om naar voren te klimmen.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

18 aug 2010, 22:05

Of een speciale cover voor de countryman op de achterbank. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

19 aug 2010, 00:21

Kees en Annet schreef:Of een speciale cover voor de countryman op de achterbank. :wink:
Die had ik ook in mijn 1-serie, sterker nog; ik heb 'm nog! Iemand die iemand weet die zoiets zoekt?
Als deze beschermhoes hetzelfde soort is als van BMW dan is het echt een aanrader! Vele malen beter dan die universele hoesjes die je in dierenzaken of aftermarket handel kunt verkrijgen. Bank en deurpanelen worden geheel ingepakt en het is materiaal is zeer stevig.

Prima kleinere honden op de achterbank (mits in de gordel)E, maar ik wil de hond niet meer op de achterbank hebben.
Aantal keer zo stevig moeten remmen, tegen noodstop aan, dat de hond tegen achterzijde van rugleuning viel (lanceerde). Hond weegt inmiddels 37kg en dat tegen je aan is geen pretje. Bovendien kun je met zo'n hoes niet snel even iemand mee op de achterbank meenemen.
ezzviah
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Bingelrade
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010, 13:49

19 aug 2010, 13:59

Ik ben in de race voor een Countryman en rij nu een 1-serie. De kofferruimte van een 1-serie is al niet erg ruim dus die van de Countryman moet minimaal hetzelfde bieden. Op papier zou 'ie zelfs wat groter moeten zijn (350-450L t.o.v. 330L).

Wat is jullie idee hierover?
Heeft iemand een idee van het vloeroppervlak achter de achterbank?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

19 aug 2010, 14:58

Rij nu een Clubman, hiervoor even een 1-serie gereden. In de 1er kon hond niet achterin, terwijl dat in de Clubman wel kan. Komt omdat Clubman een lagere/diepere bak heeft en een rechte achterkant.

Soms heb ik een 3er Touring mee en ook daarin vindt hond het niet prettig om overeind te zitten. Liggen daarentegen weer wel omdat deze weer veel meer ruimte heeft.

Als ik de foto's bekijk heeft de Countryman net zoals de Clubman optioneel een extra laadvloer. Als deze eruit is (zoals ik dat heb) of helemaal niet aanwezig dan is er in combinatie met rechte achterkant veel ruimte.
ezzviah
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Bingelrade
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010, 13:49

19 aug 2010, 15:44

Ik vind het zelf moeilijk in te schatten vanaf een foto hoe diep/groot de laadruimte nu is.

Men praat over 350L minimaal; is dat incl. de extra laaduimte onder de vlakke vloer?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 aug 2010, 15:50

Bagageruimte houdt niet echt over.. hij is lang niet zo diep als bij de Clubman.. of neem een Golf, bagageruimte genoeg zelfs met 4-motion :wink:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”