Countryman 's chrome scoops verwijderen voorbumper

De grotere MINI's
marcel&mirell
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw vennep
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:14

Countryman 's chrome scoops verwijderen voorbumper

17 jul 2011, 12:45

Heeft er iemand al ervaringen met het verwijderen van de scoops in de voorbumper . :s
Bij het chrome exterieur pakket zijn deze chrome uitgevoerd wil ze graag vervangen voor anteraciet.
Het lukt mij niet om ze te verwijderen .
zijn er al leden die deze hebben verwijderd ?
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

17 jul 2011, 13:26

Geen idee. Wij laten onze rode airducts deze week of na de vakantie plaatsen (zijn na een half jaar wachten eindelijk binnen). Pas dan kan ik je vertellen hoe het exact moet, maar volgens mij moeten ze er zo uit te klikken zijn.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

17 jul 2011, 21:07

Hard trekken. En dan was het geloof ik vanaf de binnenzijde (dus deel dichtste bij kentekenplaat) waar je moet beginnen.
Plastic ''lepel'' instrumentje o.i.d. wil daarbij wel helpen.
Heb ook alle chrome voor en zij delen inmiddels vervangen. Nu nog dakreling maar die klus vergt nog wat meer tijd.....
Vervolgens nieuwe delen er zo weer in drukken.
Regards
marcel&mirell
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw vennep
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:14

17 jul 2011, 21:42

Thanks voor de reacties ;

Pimmy, ik had mee gekregen dat jij ze zou vervangen voor rode exemplaren had een beetje gehoopt dat jij de oplossing had .
hoor graag van je als het gelukt is. :D


Smartie , heb jij ze zelf verwijderd dan ?
Denk dat het verstandig is dat ik de voorbumper er even af haal , bij mij breek er altijd iets af als ik ga trekken :(
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

17 jul 2011, 21:51

smartie schreef:Hard trekken. En dan was het geloof ik vanaf de binnenzijde (dus deel dichtste bij kentekenplaat) waar je moet beginnen.
Plastic ''lepel'' instrumentje o.i.d. wil daarbij wel helpen.
Heb ook alle chrome voor en zij delen inmiddels vervangen. Nu nog dakreling maar die klus vergt nog wat meer tijd.....
Vervolgens nieuwe delen er zo weer in drukken.
eeeh foto's! :lol:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

17 jul 2011, 22:16

marcel&mirell schreef:Thanks voor de reacties ;

Pimmy, ik had mee gekregen dat jij ze zou vervangen voor rode exemplaren had een beetje gehoopt dat jij de oplossing had .
hoor graag van je als het gelukt is. :D


Smartie , heb jij ze zelf verwijderd dan ?
Denk dat het verstandig is dat ik de voorbumper er even af haal , bij mij breek er altijd iets af als ik ga trekken :(
Zelf gedaan......
Eerst ook zitten wrikken en doen en had er zelfs alle bumpers nog bij afliggen om m'n aero kit te monteren. Na veel gepiel bleek het toch heel eenvoudig met beetje trekken en van juiste kant uitwippen. Is volgens mij binnenzijde.
Maak je niets kapot mee. (inzetdelen zelf kosten ook maar paar euro). Bumper eraf dus niet doen!

(1 minuutje werk)
Laatst gewijzigd door smartie op 17 jul 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Regards
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

17 jul 2011, 22:18

Ragnar schreef:
smartie schreef:Hard trekken. En dan was het geloof ik vanaf de binnenzijde (dus deel dichtste bij kentekenplaat) waar je moet beginnen.
Plastic ''lepel'' instrumentje o.i.d. wil daarbij wel helpen.
Heb ook alle chrome voor en zij delen inmiddels vervangen. Nu nog dakreling maar die klus vergt nog wat meer tijd.....
Vervolgens nieuwe delen er zo weer in drukken.
eeeh foto's! :lol:
I know :oops:
Regards
marcel&mirell
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw vennep
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:14

18 jul 2011, 11:23

Zelf gedaan......
Eerst ook zitten wrikken en doen en had er zelfs alle bumpers nog bij afliggen om m'n aero kit te monteren. Na veel gepiel bleek het toch heel eenvoudig met beetje trekken en van juiste kant uitwippen. Is volgens mij binnenzijde.
Maak je niets kapot mee. (inzetdelen zelf kosten ook maar paar euro). Bumper eraf dus niet doen!

(1 minuutje werk)

thanks man :D

Als het even beter weer is ga ik het nogmaals proberen.

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”