Clubman Top Gear small car of the year 2007

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Clubman Top Gear small car of the year 2007

05 jan 2008, 02:11

Top Gear heeft de MINI Clubman verkozen tot 'small car of the year' van 2007. Vreemd misschien want Mr. Clarkson was in zijn laatste column niet erg positief over de Clubman en bestempelde het als een rijdend turbo toilet. De Engelsen zijn bovendien nog steeds boos over het feit dat de Clubman voor de Engelse markt de suicide doors aan de straatkant heeft zitten. We moeten echter niet vergeten dat de Clubman geheel op Engelse bodem gemaakt wordt. De Clubman is tenminste in goed gezelschap met als andere winnaars de Audio R8, Nissan GT-R en de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe. Een quote van de Top Gear website:

“There’s no avoiding the conclusion that this car is, of course, wildly over-complex. But, in the right environment or with the right driver, the Mini in Clubman form remains a draw. This is still a Mini and yet it’s also something fresh. And you know what? That’s enough.”

Bericht op de Top Gear website

De column van Jeremy Clarkson, de Clubman is een turbo toilet
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 jan 2008, 02:14

Dat zal die Clarkson leren (als dat mogelijk is) :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 jan 2008, 08:15

Stomme Clarkson die heeft overal kritiek op.. heb nu al medelijden met zijn vrouw.. maarja, ik denk wel dat de Clubman een soort haat/liefde zal krijgen met veel mensen. De 1 vind hem super en ander vreselijk, gelukkig smaken verschillen, ik ben er best blij mee, hij is niet zo bruut als de GP maar gewoon een lekker snel soepel hok en nog praktisch ook :wink:
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 356
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:22

05 jan 2008, 09:42

Ach ik neem die clarkson niet zo serieus :roll:
Je kunt soms wel lachen met die vent.
En een prijsje winnen is altijd leuk.

Ik ben in elk geval blij met m'n pleepot (zelfs zonder turbo) :mrgreen:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

07 jan 2008, 10:34

ha hans,

je hoort wel dat ik 'm ook niet zo mooi vind. Maar kraak die beemer van mij ook maar lekker af (maar niet te erg want dan ga ik wel huilen). kom graag een keer kijken naar je clubman, als ik die beemer heb doen we ff een meet in Nooddorp. godver, ze hebben een deuk in mijn r53s gereden.

Ha berthil, ik ben natuurlijk niet meer welkom bij de Mini meets sinds ik vreemd ga en vooral een te grote mond heb over de laatste Mini modellen. Ik zal me gedeisd houden, Mini pet dragen en achteraan aansluiten...

groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

07 jan 2008, 10:42

Ik denk niet dat je lang achteraan rijdt met een 135i :mrgreen: :mrgreen:
306pktjes?
Hebben ze daar ook een WORKS pakketje voor :D
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

07 jan 2008, 11:30

Clubmenneke schreef:Ik denk niet dat je lang achteraan rijdt met een 135i :mrgreen: :mrgreen:
306pktjes?
Hebben ze daar ook een WORKS pakketje voor :D
tja, tja, die 306 pk is natuurlijk helemaal niet verkeerd. Maar het gaat om het 'beleven van pk's', daar zijn al die opgevoerde Mini's natuurlijk heer en meester in. Ik ben bang dat ik op dat punt, ook al rijdt die BMW stukken harder, toch behoorlijk moet gaan inleveren. Maar ik krijg er comfort voor terug en representatie. Ja, er zijn inmiddels Works pakketjes voor -> Software tuning naar +/- 350pk/450Nm.
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

07 jan 2008, 20:37

Ik vind die Clarkson een grappige vent, maar eigenlijk is het natuurlijk een zelfingenomen chauvinistisch figuur. Mbt de Clubman: Ik vind 'm super. Vooral die van Hans :mrgreen:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI-talk”