MINI USA kroont de winnaar van Always Open Challenge

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

MINI USA kroont de winnaar van Always Open Challenge

06 feb 2010, 00:42

Na vijf maanden van autorijden met het dak naar beneden van zijn MINI Cooper Cabrio heeft David Loveall bewezen dat noch regen, sneeuw of blaarvorming door zonneschijn zijn 'open' geest kan afschrikken. Loveall is de winnaar in de Amerikaanse MINI's Open One Challenge, een wedstrijd om te bepalen wie de meest uren zou kunnen rijden met het cabriodak open.

Tussen augustus en december 2009 kon moeder natuur hem er niet van weerhouden om 555.55 uur open te rijden met zijn R57 Mini Cooper Cabrio. Om de toewijding van Loveall te belonen bied MINI hem een reis voor twee personen aan naar Oxford, Engeland en een bezoek aan de MINI fabriek waar de MINI Cooper Cabrio is gebouwd. Het feit dat David meer dan 128 uur meer open heeft gereden dan de nummer 2 in de wedstrijd geeft aan hoe toegewijd David aan de open filosofie van MINI is.

Als digitaal forensisch onderzoeker reist Loveall veel. Hij gebruikte de Open One Challenge als kans om geheel Amerika te beleven zijn nieuwe Mini op een een geheel nieuwe manier. Tijdens zijn vijf maanden durende tournee in zijn Interchange Yellow MINI Cooper Cabrio bezocht elke van de 48 continentale staten, meed alle snelwegen en concentreerde zich op de klassieke wegen van de USA zoals de Route 66 en zijn opmerkelijke favoriet, de US 50 , algemeen beschouwd als de eenzaamste weg in Amerika. Niet alleen David rijden deze wegen leefde hij hen, vaak camping met zijn tent en slaapzak langs de weg.

"Ik nam de uitdaging zodat ik mijn verhaal zou kunnen vertellen," zei Loveall. "Mijn MINI Cooper Cabrio is de eerste auto die ik ooit heb gekocht, en de ervaringen die ik heb gehad in het eerste jaar dat ik hem bezit zijn geweldig geweest." Er waren meer dan 400 MINI eigenaren die gzich eregistreerd op de website van Open One Challenge. De maandelijkse open gereden uren van deelnemers werden gemeten met het nieuwste instrument van de MINI Cabrio, de Always Open meter. Foto's van alle ritten van de deelnemers en het algemene klassement is te vinden op http://www.theopenone.com/home. Het Profiel van David Loveall kan gevonden worden op http://theopenone.com/profile/view/davel137

Afbeelding
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

06 feb 2010, 09:37

Is wel makkelijk om zoveel uur open te rijden als je altijd mooi weer hebt! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 feb 2010, 10:26

555 uur , tegen een gemiddelde snelheid van tussen 50 en 60 km/uur, dat is al snel 30.000 kilometer in vijf maanden :shock:
Dat lukt alleen als je in een lekker-weer land woont, én als je baan je vereist om zoveel op de weg te zitten. Toch ben ik benieuwd hoeveel %% die man dicht reedt. Weet er iemand op welk Amerikaans forum deze man zit , zodat ik het eens kan vragen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

06 feb 2010, 10:29

Het is voor de winnaar maar goed dat Marcel niet in de States woont :wink:.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 feb 2010, 10:38

haha ik heb geen openometer (in de 1e generatie cabrio ) :lol: En ik heb ook een baan die mij verwacht op een en dezelfde werkplek, dus rijd geen 30.000 km in vijf maanden. Dus zeker een terechte winnaar.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

06 feb 2010, 12:29

Hij heeft niet altijd mooi weer gehad :)

Stel de vraag anders via zijn profiel op die website?

Afbeelding

Ik heb gehoord dat in de boordcomputer van de eerste generatie wel opgeslagen wordt hoeveel er open gereden is maar hoe dat er uit te krijgen weet ik niet.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

06 feb 2010, 15:43

Prachtige verhaal :D

Lijkt me schitterend om die "lonely roads" in de states te rijden.
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

08 feb 2010, 10:58

Haha... en hij heeft mss wel 555,54u zijn auto open in de garage laten draaien... lol :lol: of mss gewoon niet gestart maar wel contact opgezet en aan de batterijlader gehangen :mrgreen:

Leuke striping trouwens :wink:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

08 feb 2010, 22:47

Het is gewoon een flinke prestatie... geen hoger doel, geen nut, maar gewoon lachen.


en wat win je dan?

Afbeelding

(plaatje (c) MINI)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”