Bosch en Getrag hebben de handen ineen geslagen en een Hybride Clubman ontwikkeld met elektrische aandrijving op de achterwielen. Hiermee wordt het dus meteen een vierwielaangedreven auto. Het is een demo auto dus deze zal vast niet binnen afzienbare tijd te koop zijn. Leuk detail is dat de Clubman een Getrag Powershift 6-versnellingsbak met droge dubbele koppeling heeft. Iets wat we misschien allemaal graag in een serie Mini zouden zien. De bak zorgt ook 20% minder CO2 uitstoot t.o.v. een conventionele automaat en draagt dus ook bij aan het lagere verbruik van de Hybride
Het systeem heeft twee typen aandrijvingen in zich, een Torque Split en een Axle-split. De Torque split zorgt ervoor dat de auto geheel elektrisch wordt aangedreven in de even of oneven versnellingen. Bij de Axle split wordt de achteras volledig elektrisch aangedreven. Het systeem is zo gemaakt dat het in de Axle-Split variant zonder al te veel aan de auto te moeten veranderen ingebouwd kan worden. Ook de kofferbak ruimte blijft intact.
Meer details op Biggblog Motoring (Duits)
In eerste instantie werd gedacht dat het om een conceptauto van MINI zelf ging maar dat is dus niet zo.
Hybride Clubman van Getrag en Bosch
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Waar zijn spruitstuk en uitlaatlijn gebleven...?
Hybride... conventionele motor blijft óók gehandhaafd.
Hybride... conventionele motor blijft óók gehandhaafd.
- Robert
- NMC Moderator
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Gaaf!!
als die er werkelijk komt, heb ik daar echt interesse in!
hybrides mag ik namelijk wel rijden!
Cooper S Hybrid zie ik wel zitten hoor
als die er werkelijk komt, heb ik daar echt interesse in!
hybrides mag ik namelijk wel rijden!
Cooper S Hybrid zie ik wel zitten hoor
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Hybride Clubman van Getrag en Bosch
een 4 wheel drive mini is sowieso noodzakelijk om in de race te blijven
zo kan de superieure wegligging nog geperfectioneerd worden en eventueel
hogere vermogens veilig overgebracht worden dus een Mini Cooper S GP 4 wheel drive
die zou wel eens onverslaanbaar kunnen zijn wat denk jij Berthil?
zo kan de superieure wegligging nog geperfectioneerd worden en eventueel
hogere vermogens veilig overgebracht worden dus een Mini Cooper S GP 4 wheel drive
die zou wel eens onverslaanbaar kunnen zijn wat denk jij Berthil?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.
Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van het gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.
Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.
Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van het gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.
Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
ja ok ik wist niet dat dit zoveel in gewicht scheelt,maar je noemt nu wel een auto,ik kijk meer naar een Golf
GTI of een Seat Leon met mn Works heb ik daar toch moeite mee, pak jij die op de Ring? waarschijlijk wel
GTI of een Seat Leon met mn Works heb ik daar toch moeite mee, pak jij die op de Ring? waarschijlijk wel
Berthil schreef:Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.
Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van jhet gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.
Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
ik bedoel eigenlijk een 4 wheel drive zonder dat elektrisch gedoe zoals een EVO of een Imprezza dat zijn de te kloppen auto"s
griendar schreef:ja ok ik wist niet dat dit zoveel in gewicht scheelt,maar je noemt nu wel een auto,ik kijk meer naar een Golf
GTI of een Seat Leon met mn Works heb ik daar toch moeite mee, pak jij die op de Ring? waarschijlijk wel
Berthil schreef:Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.
Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van jhet gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.
Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Onze sponsors