Officieel: facelift MINI R55/56/57

GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

12 sep 2010, 19:58

Ik bekeek de facelift van dichtbij op het Countryman-event en het is nu zo dat het stukje in de koplamp thv de sproeier van de xenons een soort zwart rooster is.
Best vreemd. Ziet er ook nr uit dat dit gewoon vast zit op de binnenbehuizing.

Achja, als ik ooit een facelift te pakken krijg zal ik het wel laten weten als'k joeymod :lol:
Mister Mario
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Emmen
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 aug 2010, 16:52

12 sep 2010, 22:25

Marcel Always Open schreef:Afgelopen zaterdag op weg naar de Elzas haalde ik een tweetal autotrailers vol met facelift Mini's in. Een ervan was een Spice Orange hatchback.

Dan vervolgens bleek er naast het hotel (in Colmar) een MINI dealer te zijn, die op de parking een gloednieuwe Spice Orange Cabrio CooperD had staan (in Frankrijk is bijna alles een diesel blijkbaar). Deze zou binnenkort afgeleverd worden (na 18 sept?). De cabrioD had wel een besmettelijk (wit/creme) interieur, dat was niet zo verstandig.
Mijn foto daarvan is jammerlijk mislukt
Hey Marcel, die van mij waren wel gelukt, wat is die MOOI he................ :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keep it MINI to Impress
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

12 sep 2010, 22:49

Lijkt me zo op deze foto's toch wel een erg lekker kleurtje 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 sep 2010, 01:41

De Cooper SD is ook gespot in de vorm van een facelift cabrio.

Afbeelding

Afbeelding
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

16 sep 2010, 08:04

Vond deze ook nog:

Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

16 sep 2010, 12:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron Autoweek:
Niemand ontsnapt aan het spiedend oog van onze spionagefotograaf. De testrijder die dacht zijn Mini Cooper S diesel even op z’n gemak vol te gooien, ging genadeloos op de kiek.
Dat Mini met een dieselversie van de snelle Cooper S komt, is al een tijdje publiek geheim. Dit is het eerste bewijs dat die auto ook werkelijk bestaat. Het typeplaatje is het onomstotelijke bewijs. De auto is al zo productierijp, dat het vreemd moet lopen als de Cooper S diesel niét op de Autosalon van Parijs wordt getoond.
Naast het typeplaatje verraadt de Cooper S diesel zich door de luchthapper in de motorkap en de centraal geplaatste dubbele uitlaat. Het is nog even gissen naar de motor. Mini heeft daar officieel nog niets over gemeld. Eerder was er het gerucht dat de 143 pk sterke diesel uit de BMW 318d op de nominatie stond. Dat wordt echter een moeilijke constructie omdat BMW zijn motoren in de lengte monteert, waar Mini gebruik maakt van dwarsgeplaatste krachtbronnen.
De nieuwe 1,6-liter motor, die onlangs is geïntroduceerd in de minder gespierde diesels, brengt uitkomst: waarschijnlijk worden voor de snelle versie de schroeven daarvan nog eens extra aangedraaid om meer vermogen te genereren. Momenteel is die motor er alleen nog met 90 en 112 pk. Het is nog gissen naar de kracht van deze Cooper S, maar één ding lijkt zeker: aan de 184 pk van de benzineversie zal hij niet kunnen tippen.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

16 sep 2010, 13:08

Wordt de 2liter-bron.

De Cooper D-automaat zou ook de 2liter krijgen (maar nog meer gedowntuned dus).

Zegt mijn bron dan toch ;)
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2010, 19:00

16 sep 2010, 13:33

Een 1.6 in de Cooper SD lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk, daar kunnen ze nooit een Cooper S waardig vermogen uit halen. Waarom gebruiken ze niet het blok uit de 123d? :s
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

16 sep 2010, 13:43

Teveel. Ze kunnen geen diesel maken die sneller is dan hun benzine ;)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

16 sep 2010, 17:17

pimmy schreef: Bron Autoweek:
Niemand ontsnapt aan het spiedend oog van onze spionagefotograaf. De testrijder die dacht zijn Mini Cooper S diesel even op z’n gemak vol te gooien, ging genadeloos op de kiek.
Wel leuk dat autoblaadjes vol blijven houden dat zoiets "per ongeluk" of "onbedoeld" gebeurt 8)

Net of BMW/MINI niet snapt dat ze hiermee weer wat gratis reclame maken en de speculaties nog eens laten opwaaien!
Zeker nu het een cabrio betreft. Er was nooit de speculatie over een SD in cabrio vorm :wink: (of vergis ik mij?)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2756
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

Dooper S?

16 sep 2010, 17:42

http://www.nu.nl/auto/2334843/mini-coop ... klaar.html

De Mini Cooper S diesel is klaar
Uitgegeven: 16 september 2010 11:52
Laatst gewijzigd: 16 september 2010 11:50

Niemand ontsnapt aan het spiedend oog van onze spionagefotograaf. De testrijder die dacht zijn Mini Cooper S diesel even op z’n gemak vol te gooien, ging genadeloos op de kiek.
© Autoweek

Dat Mini met een dieselversie van de snelle Cooper S komt, is al een tijdje publiek geheim. Dit is het eerste bewijs dat die auto ook werkelijk bestaat.



Het typeplaatje is het onomstotelijke bewijs. De auto is al zo productierijp, dat het vreemd moet lopen als de Cooper S diesel niét op de Autosalon van Parijs wordt getoond.

Naast het typeplaatje verraadt de Cooper S diesel zich door de luchthapper in de motorkap en de centraal geplaatste dubbele uitlaat. Het is nog even gissen naar de motor. Mini heeft daar officieel nog niets over gemeld.

Eerder was er het gerucht dat de 143 pk sterke diesel uit de BMW 318d op de nominatie stond. Dat wordt echter een moeilijke constructie omdat BMW zijn motoren in de lengte monteert, waar Mini gebruik maakt van dwarsgeplaatste krachtbronnen.


Vermogen

De nieuwe 1,6-liter motor, die onlangs is geïntroduceerd in de minder gespierde diesels, brengt uitkomst: waarschijnlijk worden voor de snelle versie de schroeven daarvan nog eens extra aangedraaid om meer vermogen te genereren.

Momenteel is die motor er alleen nog met 90 en 112 pk. Het is nog gissen naar de kracht van deze Cooper S, maar één ding lijkt zeker: aan de 184 pk van de benzineversie zal hij niet kunnen tippen.
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
swiebertje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2009, 16:38

16 sep 2010, 23:37

Goed nieuws voor de leaserijders :)
me&mymini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2010, 11:02

17 sep 2010, 11:16

swiebertje schreef:Goed nieuws voor de leaserijders :)
Ze hebben sneller mogen komen, dan heb ik die te pakken gekregen. Zowel Cooper SD als die andere facelift modellen :?
Ik heb mijn MINI Cooper D maar 4.5maand...het lijkt nu precies alsof die verouderd is geworden :cry:
Me & my MINI
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

17 sep 2010, 16:00

het was al een tijdje bekend dat de facelift in september/oktober zou zijn, dus dat had je kunnen weten...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
me&mymini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2010, 11:02

17 sep 2010, 16:40

mushrop schreef:het was al een tijdje bekend dat de facelift in september/oktober zou zijn, dus dat had je kunnen weten...
denk het niet ... sinds wanneer weet je over de gefacelifte mini? toen ik dat bestelde bij de dealer(februari 2010), hebben ze nog niets overgezegd. en de levering duurt twee en halve maanden. heb ik dat geweten, wil ik gerust wel even wachten.
Me & my MINI

Terug naar “MINI-talk”