MINI Inspired by Goodwood

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

14 apr 2011, 13:49

Dat zal inderdaad de reden zijn waarom het dashboard zwart is.

Ik snap echt niet waarom men een auto koopt die helemaal beige is langs binnen. Je ziet zo ook (veel te) veel bmw's rondrijden.
Beige zetels tot daaraan toe, maar de deurbekleding etc is toch veel mooier in het zwart. Eventueel met beige accenten, maar toch niet helemaal beige...

:''O :''O :''O :O :mrgreen:

Maar goed, laten we het maar persoonlijke (slechte) smaak noemen...
Zonder iemand te willen beledigen natuurlijk!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

14 apr 2011, 16:57

Ik vind mijn beige interieur juist heerlijk. Geeft niet zo'n opgesloten gevoel.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:12

best aardig

14 apr 2011, 17:44

Ik denk dat RR de scoop een beetje "te ordi" vindt? :lachuh en koele lucht heb je niet nodig want een RR rijd je niet hard, maar juist timide....

Overigens vind ik de leeraccenten (kijk eens naar de fraaie stiknaden etc) en het fraaie matzwart van tellers en stuur etc wel mooi. Zou MINI geen RR versie voor moeten brengen maar gewoon optioneel aanbieden.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

29 apr 2011, 14:03

En het verhaal krijgt een vervolg.... uitknijpen die handel!!

[web]http://www.autoblog.nl/archive/2011/04/ ... post-42822[/web]
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

29 apr 2011, 16:07

Dat Autoblog hangt mij behoorlijk de keel uit met hun meestal negatieve benadering van Mini. Anderen doen het beter zoals nu.nl:

AMSTERDAM - Als premiummerk wil Mini graag uitstralen hoe exclusief de auto’s van de BMW-subdivisie zijn. Om dat te benadrukken gebruikt het de naam Goodwood voor een reeks luxe uitvoeringen van de modellen.

Tijdens de Autoshow van Shanghai onthulde Mini de Cooper S Inspired by Goodwood, een door Rolls-Royce aangepakte versie van de auto.
Voor ongeveer 47.000 euro ben je de eigenaar van een auto die technisch gelijk is aan de gewone versie, maar flink luxer aangekleed is qua kleuren en qua uitrusting.

Denk daarbij aan walnotenhout, lamswollen vloermatten en een audiosysteem van Harman Kardon. Er worden duizend exemplaren gebouwd.

De naam Goodwood gaan we vaker aantreffen op Mini-modellen met vergelijkbare luxe. Daarmee zou het een label worden dat te vergelijken is met de naam Roland Garros voor Peugeot.
Mini gebruikt de naam John Cooper Works, afgekort tot JCW, al om extra sportieve modellen van het merk aan te geven.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

29 apr 2011, 16:16

Ik zal mijn nieuwtjes voortaan zorgvuldiger uitzoeken Berthil :)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

29 apr 2011, 16:23

Hier moet je van houden.
Vind het alleen een beetje erg veel van alles: hier en daar zwart met beige leer ... okay kan maar dan ook nog hout en een lamsvelletje onder je voeten is bijna een foute combi te noemen.
Niet mijn smaak.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

29 apr 2011, 16:36

slimme zet lijkt me. Gewoon een uitbreiding in het MINI gamma. JCW = sportief, Goodwood = luxe. En voor de rest zelf lekker samenstellen met opties etc.. ik zeg: des te meer keus, des te beter!

Of je er van houdt is een tweede :lol:
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

29 apr 2011, 18:14

Ik sluit mij aan bij de politiek correcte uitspraak van Shag :D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Tien MINI Goodwoods voor Nederland

14 jul 2011, 19:47

Tien MINI Goodwoods voor Nederland

MINI heeft gisteren in München het debuut gevierd van de Goodwood-versie. Dat model is aangekleed door de mensen van Rolls-Royce, die in Goodwood zijn gevestigd. Verklaard Mini-fan Jade Jagger (dochter van…) onthulde de auto.

Officieel heet de auto Mini Inspired by Goodwood. Er worden slechts duizend exemplaren van gemaakt. Tien daarvan komen naar de Nederlandse markt, waar al vijf koopcontracten zijn getekend. De importeur meldt dat de auto vanaf begin volgend jaar voor 55.000 à 56.000 euro wordt verkocht en dat er nog wordt gewerkt om meer exemplaren onze kant op te krijgen.

De Goodwood is in de basis een Cooper S met 184 pk en is vanbinnen geheel gehuld in het leer en voorzien van zaken als lamswollen vloermatten, een Harman Kardon autoinstallatie, automatische airco en parkeersensoren – om maar eens een paar zaken te noemen. Het uiterlijk van de auto is uniek omdat de voor- en achterbumper van de Cooper S zijn gecombineerd met de motorkap van de Cooper D. Zodoende krijgt de Goodwood zijn eigen gezicht.

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

14 jul 2011, 19:53

:shock: ...56K!

en dan is er vast nog wel een extra optieboekje....

Tja, voor de hardcore Mini fan mss niet haalbaar voorlopig, maar meer iets voor 7e auto in iemands verzameling....
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

20 jul 2011, 10:51

Interieur doet me denken aan de Knightsbridge... laatste luxe actiemodel van de classic, rolde in 2000 van de band. Vanaf 2001 rolde de 1.Gen New Mini van de band.

Ik ben iig blij met onze Knightsbridge, licht leer interieur met hout.

Knightsbridge is de meest luxe buurt van Londen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

20 jul 2011, 11:45

Vind het een erg gepeperde prijs voor de extra uitrusting. Vind er weinig speciaals aan, leuke materialen dat wel, maar waaaaaay overpriced. Buiten het interieur is het een doodgewone S, ze hadden wel wat meer hun best mogen doen voor die meerprijs...

Als je ff vergelijkt met de hampton, dan heeft die wél een speciale kleur, aparte velgen, aparte striping...

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”