MINI Clubvan Concept

Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

MINI Clubvan Concept

18 feb 2012, 18:42

MINI Clubvan Concept = MINI Clubman op grijs kenteken

De geruchten waren dus waar! MINI heeft het in zijn hoofd gehaald om premium bestelauto’s te gaan bouwen… ROTFLOL! Tranen van het lachen biggelen werkelijk over mijn wangen op het moment dat ik dit schrijf. Wie zit er in godsnaam te wachten op een ‘premium’ bestelauto? En hoe zullen de huidige eigenaren van een MINI reageren op het feit dat ze straks geassocieerd zullen worden met loodgieters en winterschilders.

Gelukkig verklapt het woordje ‘Concept” dat het hier nog niet om een model gaat dat ook echt in productie gaat, maar MINI denkt er blijkbaar wel serieus over na. Als ik 1 advies mag geven: Doe het niet! BMW heeft sinds eind jaren negentig honderden miljoenen (zo niet miljarden) euro’s gestoken in het opnieuw ‘uitvinden’ en positioneren van het guitige MINI. Zorgvuldig werd er gewerkt aan een jong, hip en trendy imago en er werd alles aan gedaan om van MINI “iets bijzonders” te maken.

En dan zou je dat allemaal om zeep willen helpen door een simpele grijs kenteken uitvoering op de markt te brengen? Volgens mij zit daar geen logica in. Niet dat er iets mis is met noeste bestelwagens en busjes, maar het zijn nou niet echt auto’s waar je als premium merk mee geassocieerd wil worden (behalve Mercedes dan). Stel je eens voor dat Audi met een A3 Sportback op grijs kenteken zou komen, het gelach van de BMW fanboys zou nooit meer stoppen vrees ik zo.

Op dit moment ontbreekt een persbericht van MINI nog en moeten we het doen met deze serie foto’s. Zodra er meer informatie bekend is over deze flater van MINI zullen we het jullie vertellen. (via: carscoop)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: Autoblog.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

18 feb 2012, 18:54

Ik vind het ook wel gaaf eigenlijk. 8) Is toch een stuk leuker als bedrijfsauto dan een Caddy of Berlingo. :wink: Ok, ook ongetwijfeld een stuk duurder en minder ruim...
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

18 feb 2012, 19:20

Vind dat verhaaltje erbij maar beetje simpel :lol:

De eerste beste loodgieter of schilder (en daar is niets mis mee, uiteraard) zal wss niet een clubman kopen omdat die a te duur (denk ik) zal worden en niet praktisch genoeg..

Maar er zijn wss voldoende, wat meer trendy, bedrijven die zo'n grijs kenteken clubbie prima kunnen gebruiken...

Ik zie het dan ook niet als afbreuk aan het Mini gevoel, maar eerder een leuke niche markt
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

18 feb 2012, 19:32

GreyCooperS schreef:Vind dat verhaaltje erbij maar beetje simpel :lol:
Helemaal mee eens, de enige reden dat ik het erbij heb gezet is dan ook dat er op de andere autosites nog niks over deze Clubvan is te vinden. Ik denk ook dat er zeker wel een markt is voor zo'n auto en dat het echt geen negatieve invloed op het imago van MINI gaat hebben.
Afbeelding
jones78
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Siddeburen
Berichten: 93
Lid geworden op: 27 nov 2008, 09:04

18 feb 2012, 21:35

Gaaf! :D Is alleen niet echt zichtbaar of de clubdoor er ook in zit.
jones78
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Siddeburen
Berichten: 93
Lid geworden op: 27 nov 2008, 09:04

18 feb 2012, 21:36

Gaaf! :D Is alleen niet echt zichtbaar of de clubdoor er ook in zit.
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

18 feb 2012, 22:15

Zakelijk voor Oxonia Fleet Solutions zie ik het wel zitten :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

18 feb 2012, 23:19

Clubdoor heeft 'ie niet volgens Autoweek.nl

Ik vind het ook echt een gaaf ding, ik denk dat ik ook maar iets voor mezelf ga doen. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

18 feb 2012, 23:30

Je kunt er bv gelijk al een kooi in zetten :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 feb 2012, 00:39

damn! Goed plan! Maar dan moet er wel een JCW uitvoering van komen....en die kans zal wel vrij klein zijn..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
jones78
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Siddeburen
Berichten: 93
Lid geworden op: 27 nov 2008, 09:04

19 feb 2012, 00:45

mushrop schreef:Clubdoor heeft 'ie niet volgens Autoweek.nl

Ik vind het ook echt een gaaf ding, ik denk dat ik ook maar iets voor mezelf ga doen. :mrgreen:
En de R53 nu al weer inruilen? :mrgreen:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

19 feb 2012, 00:52

Opzich vind ik het nog niet eens zo heel raar gedacht van MINI. De Clubman heeft zeker zonder achterstoelen best wat kofferbak ruimte en voor bedrijven die toch een beetje imago willen opbouwen door in een MINI te gaan rijden kan grijs kenteken een uitvinding zijn.

Imago schade zal denk ik niet zo snel worden opgelopen aangezien MINI toch geassocieerd wordt met 'hippe' bedrijven. Daarnaast zal de eerste de beste schilder toch ondervinden dat zijn huidige transporter groter is :D
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 feb 2012, 09:27

Ik vraag me af of een Clubvan wel kan voldoen aan de eisen die de belastingdienst stelt aan een "bestelauto". Zo niet, dan is het dus geen grijs kenteken met bijbehorende (MRB en BPM) voordelen en voor ondernemers niet interessant.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 feb 2012, 09:58

dak verhogen!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”