MINI Graphics - Gebruikerservaring van webshop

Winkels etc., hier kan je (NewMINIclub) gadgets voor jezelf en je MINI verkrijgen.
iDoctorWillem
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Schiedam
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 feb 2013, 19:29

MINI Graphics - Gebruikerservaring van webshop

02 mei 2013, 20:26

Sinds de aanschaf van mijn Pepper White Mini begin dit jaar, heb ik zitten dubben om er Viper stripes overheen te plakken om het autootje net wat meer mee te geven, echter ik head twijfel of het mijn ding is. Bij de MINI geïnformeerd maar snel weer weggelopen; veel geld voor iets waarvan ik niet helemaal zeker weet hoe lang het gaat blijven zitten. Op internet wat rond gestruind en uiteindelijk terecht gekomen op www.mini-graphics.co.uk. Zij leveren allerlei stickers voor op MINI's, zoel voor de One, Cooper, Coopers S, Countryman, Coupe en Roadster.

[web]http://www.mini-graphics.co.uk[/web]

Deze lui uit de UK hebben een vrij uitgebreid assortiment en ik heb aldaar gekozen voor een set bestaande uit front en back bonnet stripes, roof stripes en tevens word voldoende voor de bumpers meegeleverd. Verzendkosten zijn pittig GBP 14.90 voor stripes en GBP 24.99 wanneer er een daksticker in moet (lange koker). Totaalprijs: Vele malen goedkoper dan de BMW/MINI dealer en enorm veel keuze.

Deze heb ik gekozen: De 1-Four-Stripe mini Viper Kit + Sides

Afbeelding

Ik heb de bestelling gedaan op 24 maart 2013 en kreeg, in tegenstelling wat vermeld werd, geen bevestigingsmail. Betalen kan via Paypal of creditcard. Bij het inloggen op je aangemaakte account op de website kon ik wel zien dat de order aangekomen was en inderdaad de volgende dag in productie genomen was. Op 4 april kreeg ik een email-update dat mijn bestelling verzonden was. Op 9 april kwam UPS een keurig verpakte, overigens ook erg zware koker brengen.

Afbeelding

De stickers komen op grote vellen (zal wel voordeliger zijn) en ik heb ze als eerste losgeknipt. wat opvalt is dat het stevig en zwaar papier is. Een applicatietool en beschrijving cq plakinstructie worden bijgeleverd.

Afbeelding

Ik ben begonnen met de stripes op de achterkant. Eerst de auto gewassen en vervolgens nogmaals het te beplakken oppervlak goed afgepoetst om alle kleine oneffenheden te verwijderen. De stickers hebben inkepingen voor het MINI logo voor- en achterop. Je haalt de bescherming van de sticker af en moet het oppervlak van de sticker nat maken met behulp van een plantenspuit. Hierdoor kun je de sticker nog loshalen en zelfs een klein beetje verschuiven. Ik heb eerst afgemeten en afgeplakt met van dat papieren schilderstape waar ik precies gaan moest plakken, want dat "richten" met zo'n lap plakkend vinyl valt niet mee. Ik vond het niet meevallen de eerste maal, maar hier is het duidelijk: "Al doende leert men" .

Afbeelding

De bonnet stripes aan de voorkant, en bumperstickers daarna gedaan, ging aanmerkelijk makkelijker. Vormen kun je er langzaam induwen met de tool en nadat je het vocht er als het ware onderuit geduwd hebt zitten de stickers muurvast, direct hierna kun je de topfolie verwijderen en wordt je steeds meer blij. Ik heb ze een uurtje laten drogen en vervolgens de föhn van mijn vriendin gezocht. Hiermee maak je de vinyl een beetje warm en kun je het een beetje laten krimpen en en blijven de "scherpe" plooien er ook in. Bellen en blazen die je onverhoopt hebt gecreëerd kun je re ineens makkelijk uitduwen. Met behulp van een scherp hobby mesje kun je de stickers makkelijk bijsnijden.

Afbeelding

De truc is wel om veel water te gebruiken en niet te proberen met alle macht een bel eruit te duwen. Ik heb na afloop een naald gepakt, de blaas ingeprikt en vervolgens de föhn weer opgezocht; werkt prima, zie je niets meer van. als laatste de stripes aan de zijkanten geplakt, ging vele malen sneller en vele malen makkelijker dan de eerdere.

Afbeelding

Al met al ben ik blij met het resultaat, al begrijp ik dat je kunt twisten wat mooi is. In ieder geval voel ik me niet bezwaard om ze er over een paar maanden af te trekken als ik ze eventueel zat zou zijn; want de kosten vallen zo enorm mee. Het heeft me een aanzienlijk bedrag bespaard ten opzichte van de prijs van de MINI dealer, mits je jezelf niet doorberekend, want ik ben er zeker 4 uur mee bezig geweest.

Thank you!
Laatst gewijzigd door iDoctorWillem op 03 mei 2013, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Beek en Donk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:48

02 mei 2013, 20:58

Leuke beschrijving en mooi resultaat! Echt een toegevoegde waarde!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 mei 2013, 21:53

Ik heb ze hier ook van en heb zelfs al een tweede set op reserve liggen voor als ik kunstof deuren ga plaatsen.
Ben er zeer tevreden over, ook met veel zeep opgebracht en ze zitten na 4 jaar nog uitstekend ondanks Ring en hogedrukspuit.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 mei 2013, 22:06

Uitstekende beschrijving, klasse!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

02 mei 2013, 22:08

Ziet er top uit! 8) Goede beschrijving ook, handige tips. :icon_top:
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

03 mei 2013, 01:11

Prima spul voor een prima prijs. ik heb zelf ook stickers besteld bij deze site em heb zelf mijn zij panelen bestickert!
en zit na een half jaar nog steeds prima!
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

03 mei 2013, 08:01

Nice Job !
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

03 mei 2013, 09:48

Ziet er strak uit hoor!
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

01 jun 2013, 14:11

Bedankt voor deze review. Ik heb nog steeds een idee dus ga maar eens kijken of ze de juiste stickers hebben ;) Leuk zaterdag projectje.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

02 jun 2013, 14:39

Mooi! Ik heb Gilles' Helipad overkocht maar zag het echt niet zitten om die zelf te gaan kleven.. (bestaat uit 5 stickers) Dus heb ik een plaatselijke beplakker gevraagd om het voor me te doen. Eind juni wordt het gedaan voor een prijs van 65 euro :). Het plakken kost me dus meer dan de sticker zelf maar het is nog steeds minder dan een 3de van de prijs dat MINI me er voor zou aanrekenen.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
joeltje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Vught
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2017, 12:07

Re: MINI Graphics - Gebruikerservaring van webshop

22 jan 2017, 17:39

Net deze besteld, in Graphite:

Afbeelding

Heb wel aker geplakt, dus dat gaat wel lukken. Zal foto's plaatsen als ze erop zitten :icon_top:
[align=center]Cooper S Cabrio 2004 - Discovery 4 - VW 181
Allemaal brandschoon![/align]

Terug naar “MINI Stores, NMC Merchandise”