Thermostaathuis en levensduur

NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Thermostaathuis en levensduur

05 dec 2017, 09:15

Goedemorgen allemaal!

Even een vraag over het thermostaat huis. In februari dit jaar is die gescheurd en vervangen. Nu is deze alweer kapot! We zijn 7000km verder, gewoon normaal verkeer en geen zware belasting.

De garage die de reparatie heeft uitgevoerd kan ik nog niet bereiken, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat zo’n huis langer meegaat dan 10 maanden?

Groeten Nick


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Thermostaathuis en levensduur

05 dec 2017, 12:29

Lijkt mij wel. Moet iets anders aan de hand zijn denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Thermostaathuis en levensduur

05 dec 2017, 12:32

Garage waar ik de auto gekocht heb geeft niet thuis dus ga naar mijn vaste garagist voor een grondige aanpak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Thermostaathuis en levensduur

05 dec 2017, 12:59

Er kan kwaliteit's verschil zitten tussen OEM en Aftermarket. Kan ook zo zijn dat de rubberen pakking stuk is gegaan. Zou eerst maar even goeie diagnose laten stellen, kan ook nog een koelslang zijn
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Thermostaathuis en levensduur

07 dec 2017, 14:56

Manick schreef:Er kan kwaliteit's verschil zitten tussen OEM en Aftermarket. Kan ook zo zijn dat de rubberen pakking stuk is gegaan. Zou eerst maar even goeie diagnose laten stellen, kan ook nog een koelslang zijn
Mijn vermoeden bleek juist: huis wederom gescheurd. Was inderdaad geen origineel mini onderdeel dus daar nu wel om gevraagd bij mijn vaste garagist. Daar werd ook gezegd dat ontluchten heel nauw komt omdat er anders lucht blijft zitten in het thermostaathuis. Wellicht dat het daarom mis is gegaan. Blijf er wel bij dat 10 maanden geen normale levensduur is namelijk, hoewel de garage die de 1e reparatie heeft gedaan daar anders over denkt.

Wordt vervolgd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”