Iemand ervaring met br performance bij zijn mini? Heb er mijn vorige auto laten tunen, bmw f31 316d, van 110pk naar 190 pk... Nooit problemen gehad maar ook niet zo lang mee gereden. Ik wou een mini Cooper s ...
Ze kunnen hem opvoeren tot 260pk... Iemand hier die het al heeft laten doen? Vraag mij af of het mechanisch allemaal wel kan, turbo, intercooler, remmen, onderstel,.... Zij beweren dat alles nog ruim binnen de grens is. Wat raden jullie aan?
Tuning
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Tuning
Ik heb een r58 en ben super blij met de tuning van BR
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
beek tuning. Slechte ervaring met BR... Motor stuk gehad na 8.000km. We zullen nooit weten of het door de tuning kwam maar de manier waarop ze mij daarna weer wilde laten betalen om de tuning weer op de nieuwe motor te zetten was schofterig.
Duitsers hebben de uitlaatgas temperaturen gemeten met BR tuning en die temperaturen lagen veel te hoog. Koppel was ook enorm onderin.
Nu met de Beek tuning veel vloeiender en beter geprijsd.
Daarnaast heb ik een andere inlaat, catloze downpipe en een Forge intercooler.
Duitsers hebben de uitlaatgas temperaturen gemeten met BR tuning en die temperaturen lagen veel te hoog. Koppel was ook enorm onderin.
Nu met de Beek tuning veel vloeiender en beter geprijsd.
Daarnaast heb ik een andere inlaat, catloze downpipe en een Forge intercooler.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Tuning
Schiet ook niet op....Peter schreef:JCW remmen liggen al 1,5 jaar klaar om te monteren
- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
Re: Tuning
welke inlaat heb je ?Peter schreef:beek tuning. Slechte ervaring met BR... Motor stuk gehad na 8.000km. We zullen nooit weten of het door de tuning kwam maar de manier waarop ze mij daarna weer wilde laten betalen om de tuning weer op de nieuwe motor te zetten was schofterig.
Duitsers hebben de uitlaatgas temperaturen gemeten met BR tuning en die temperaturen lagen veel te hoog. Koppel was ook enorm onderin.
Nu met de Beek tuning veel vloeiender en beter geprijsd.
Daarnaast heb ik een andere inlaat, catloze downpipe en een Forge intercooler.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
- jacobaco
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Tuning
Heeft er iemand ervaring met het tunnen van een JCW automaat?
hij heeft nu 231pk, kan de automaat meer aan? dus 280 of 300pk?
hij heeft nu 231pk, kan de automaat meer aan? dus 280 of 300pk?
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Cooper2015orange
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Tuning
Ik rij nu precies 3 jaar en 50k km's met een getunede 1,5 van BR performance.
Hij is fors getuned naar 180pk (op de rollenbank) maar dit geeft geen enkel probleem. Iedere dag is weer een groot feest. Het vermogen is toegenomen toen de auto meer km's gelopen had. Ik heb het idee dat hij nu, na 50k, pas echt goed los begint te komen en nog sneller is. Nog maar eens testen ...
Er wordt hier gezegd dat het koppel te hoog is. Dat klopt, maar hoeveel koppel er naar de bak gaat bepaal jij met je rechtervoet !!. Ik ben hier iig heel voorzichtig mee. Zelfs in de 3e versnelling heb ik nog last van wielspin op een vochtig wegdek.
De mini is bloedsnel geworden. Geen enkele S of SD trekt mij eruit. Sterker nog ik trek een SD er met gemak uit !! Hij zuipt nu ook als een tempelier maar ook dat doe je zelf :-)
Hoe hou je een getunde mini heel? Rij de eerste 5km altijd heel erg rustig en laat het blok warm worden. Na het schakelen niet gelijk 'the pedal to the metal' maar gelijkmatig gasgeven. Zodra je merkt dat de banden grip hebben druk je door. Dan gaat hij als een raket !!
Voor meer info zie ook mijn berichten op dit forum direct na het tunen.
Normaal wissel ik altijd om de 3 jaar van auto maar deze blijft nog wel even. Wat een genot om in te rijden.
Hij is fors getuned naar 180pk (op de rollenbank) maar dit geeft geen enkel probleem. Iedere dag is weer een groot feest. Het vermogen is toegenomen toen de auto meer km's gelopen had. Ik heb het idee dat hij nu, na 50k, pas echt goed los begint te komen en nog sneller is. Nog maar eens testen ...
Er wordt hier gezegd dat het koppel te hoog is. Dat klopt, maar hoeveel koppel er naar de bak gaat bepaal jij met je rechtervoet !!. Ik ben hier iig heel voorzichtig mee. Zelfs in de 3e versnelling heb ik nog last van wielspin op een vochtig wegdek.
De mini is bloedsnel geworden. Geen enkele S of SD trekt mij eruit. Sterker nog ik trek een SD er met gemak uit !! Hij zuipt nu ook als een tempelier maar ook dat doe je zelf :-)
Hoe hou je een getunde mini heel? Rij de eerste 5km altijd heel erg rustig en laat het blok warm worden. Na het schakelen niet gelijk 'the pedal to the metal' maar gelijkmatig gasgeven. Zodra je merkt dat de banden grip hebben druk je door. Dan gaat hij als een raket !!
Voor meer info zie ook mijn berichten op dit forum direct na het tunen.
Normaal wissel ik altijd om de 3 jaar van auto maar deze blijft nog wel even. Wat een genot om in te rijden.
- Justin2015
- Enthousiast
- Locatie: Kaatsheuvel
Bericht
Re: Tuning
De laatste reactie heeft inderdaad gelijk, het ligt er grotendeels aan hoe je ermee om gaat.
Non-stop planken met een koude motor is slecht voor je blok en je koppeling/versnellingsbak, dus netjes de eerste kilometers warm rijden (ik hou zelf 10 minuten aan) en daarna kun je hem wanneer nodig vol belasten.
Alhoewel 331nm koppel / 143pk (F56 One D) ook nog in de tweede en derde versnelling kan gaan spinnen met dit winterse weer...
Mijn Mini is getuned bij Beek trouwens, goede ervaringen mee en verbruik is omlaag (1 op 21/22) en plezier/kartgevoel aanzienlijk gestegen!
Non-stop planken met een koude motor is slecht voor je blok en je koppeling/versnellingsbak, dus netjes de eerste kilometers warm rijden (ik hou zelf 10 minuten aan) en daarna kun je hem wanneer nodig vol belasten.
Alhoewel 331nm koppel / 143pk (F56 One D) ook nog in de tweede en derde versnelling kan gaan spinnen met dit winterse weer...
Mijn Mini is getuned bij Beek trouwens, goede ervaringen mee en verbruik is omlaag (1 op 21/22) en plezier/kartgevoel aanzienlijk gestegen!
Trotse bezitter van een Mini F56 Diesel
- jacobaco
- Mod virus alert!
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Toxicnl22
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Tuning
Hier nog een 1.5 benzine automaat die bij BR is geweest. Bevalt top!! Gaat als de brandweer en hangt super aan het gas. Hij draait stationair iets lager in toeren, waardoor je af en toe zelfs niet door hebt dat de motor loopt. Snelweg is een feestje, de acceleratie vanaf 100km/h+ blijft maar gaan. Trekkracht in overvloed! Wel meer 'last' van wheelspin met deze natte dagen in de 1e/2e/3e versnelling. Maar ach!
Laatst in een Clubman S gereden, maar deze kon absoluut niet het gevoel evenaren dat er nu is in mijn Mini.
Overigens recent nog onderhoud gehad, en (nog) geen commentaar van de dealer...
Laatst in een Clubman S gereden, maar deze kon absoluut niet het gevoel evenaren dat er nu is in mijn Mini.
Overigens recent nog onderhoud gehad, en (nog) geen commentaar van de dealer...
- Falafel
- Nieuwsgierig
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Re: Tuning
Mijn 1.5 automaat is ook getuned, niet bij de eerder genoemde tuners maar meer in de buurt van Amsterdam. De resultaten van de tuning bedragen 180 pk en een sterk koppel van 335 NM wat een enorme verbetering is t.o.z. van de 136 pk af fabriek.Waarom heb ik hem getuned? Mijn ergernis was het zogeheten turbogat en dat is volledig weg na de tuning. En ja,hij gaat echt als de brandweer, hij hangt abnormaal aan het gas. En heel veel wielspin, vooral merkbaar op nat wegdek, een zekere beheersing is dan wel raadzaam. Soms vervelend, vooral bij een stoplicht snel wegkomen is dan lastig. Deze auto is zo leuk, geniet er iedere km mee. Tuning....gewoon doen!
F56 Black Carbon 180 pk, JCW trim,18 inch Mak wheels, Procartuning, Cobra verlaging
- KeesH
- Nieuwsgierig
- Locatie: Heemskerk
Onze sponsors