Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Hybride Clubman van Getrag en Bosch

Hybride Clubman van Getrag en Bosch

Berichtdoor Berthil » za jul 10, 2010 11:05

Bosch en Getrag hebben de handen ineen geslagen en een Hybride Clubman ontwikkeld met elektrische aandrijving op de achterwielen. Hiermee wordt het dus meteen een vierwielaangedreven auto. Het is een demo auto dus deze zal vast niet binnen afzienbare tijd te koop zijn. Leuk detail is dat de Clubman een Getrag Powershift 6-versnellingsbak met droge dubbele koppeling heeft. Iets wat we misschien allemaal graag in een serie Mini zouden zien. De bak zorgt ook 20% minder CO2 uitstoot t.o.v. een conventionele automaat en draagt dus ook bij aan het lagere verbruik van de Hybride

Het systeem heeft twee typen aandrijvingen in zich, een Torque Split en een Axle-split. De Torque split zorgt ervoor dat de auto geheel elektrisch wordt aangedreven in de even of oneven versnellingen. Bij de Axle split wordt de achteras volledig elektrisch aangedreven. Het systeem is zo gemaakt dat het in de Axle-Split variant zonder al te veel aan de auto te moeten veranderen ingebouwd kan worden. Ook de kofferbak ruimte blijft intact.

Meer details op Biggblog Motoring (Duits)

In eerste instantie werd gedacht dat het om een conceptauto van MINI zelf ging maar dat is dus niet zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14268
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor Mini Poeper » za jul 10, 2010 12:53

Waar zijn spruitstuk en uitlaatlijn gebleven...?
Hybride... conventionele motor blijft óók gehandhaafd.

Mini Poeper
 
Berichten: 3993
Geregistreerd: vr jan 13, 2006 10:12
Woonplaats: In die Heimat

Berichtdoor Robert » za jul 10, 2010 14:35


Robert
 
Berichten: 2391
Geregistreerd: vr okt 28, 2016 05:46

Berichtdoor coendek » za jul 10, 2010 16:09

lijkt wel een gp skirt :lol:

coendek
Stoepsleutelaar
 
Berichten: 25467
Geregistreerd: di aug 01, 2006 13:13

Berichtdoor Woosh! » za jul 10, 2010 22:30

Gaaf!!

als die er werkelijk komt, heb ik daar echt interesse in!

hybrides mag ik namelijk wel rijden! 8)
Cooper S Hybrid zie ik wel zitten hoor >)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding

Woosh!
The Transporter
 
Berichten: 11956
Geregistreerd: di okt 27, 2009 17:00
Woonplaats: In the middle of niks van Reeuwijk

Re: Hybride Clubman van Getrag en Bosch

Berichtdoor griendar » zo jul 11, 2010 11:24

een 4 wheel drive mini is sowieso noodzakelijk om in de race te blijven
zo kan de superieure wegligging nog geperfectioneerd worden en eventueel
hogere vermogens veilig overgebracht worden dus een Mini Cooper S GP 4 wheel drive
die zou wel eens onverslaanbaar kunnen zijn wat denk jij Berthil?

griendar
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 14:29

Berichtdoor Berthil » ma jul 12, 2010 15:42

Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.

Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van het gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.

Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14268
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor griendar » do jul 15, 2010 20:59

ja ok ik wist niet dat dit zoveel in gewicht scheelt,maar je noemt nu wel een auto,ik kijk meer naar een Golf
GTI of een Seat Leon met mn Works heb ik daar toch moeite mee, pak jij die op de Ring? waarschijlijk wel

Berthil schreef:Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.

Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van jhet gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.

Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.

griendar
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 14:29

Berichtdoor griendar » do jul 15, 2010 21:05

ik bedoel eigenlijk een 4 wheel drive zonder dat elektrisch gedoe zoals een EVO of een Imprezza dat zijn de te kloppen auto"s
griendar schreef:ja ok ik wist niet dat dit zoveel in gewicht scheelt,maar je noemt nu wel een auto,ik kijk meer naar een Golf
GTI of een Seat Leon met mn Works heb ik daar toch moeite mee, pak jij die op de Ring? waarschijlijk wel

Berthil schreef:Qua circuitgebruik (dus niet in de Alpen) alleen interessant als hij dan echt meer vermogen heeft, 300+ pk. Anders vind ik het meergewicht niet gerechtvaardigd.

Op een circuit is alleen bij uitacceleren een 4-wheel drive gunstiger, bij remmen en de bocht zelf t/m indrukken van jhet gaspedaal werkt het extra gewicht alleen maar tegen.

Dus op een Gallardo zeg ik ja maar een Mini onder 275 pk nee.

griendar
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 14:29

Berichtdoor MaVaEe » do jul 15, 2010 21:06

Dat ding stond ook op de IAA 2009. Toen zaten er wel eindstukjes op de sidepipes! :P

Afbeelding
Afbeelding

MaVaEe
Koeien-teller
 
Berichten: 7326
Geregistreerd: wo jul 11, 2007 20:49
Woonplaats: Doorn

Berichtdoor griendar » do jul 22, 2010 14:11

een van de belangrijkste kenmerken van een (classic) Mini is een vette uitlaat in het MIDDEN van de auto met een of 2 pijpen
dus sides pipes vind ik not done
MaVaEe schreef:Dat ding stond ook op de IAA 2009. Toen zaten er wel eindstukjes op de sidepipes! :P

Afbeelding
Afbeelding

griendar
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 14:29

Berichtdoor GeoBem007 » do jul 22, 2010 14:34

De sidepipes zijn uit noodzaak. Waarschijnlijk kan de uitlaat niet meer verder door de gehele achterste aandrijving.

4WD is leuk voor de grip, maar anders is RWD the way to go..

Of je moet een systeem hebben à la Ford Focus RS..
Afbeelding

GeoBem007
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: za aug 30, 2008 10:23
Woonplaats: Mortsel, Antwerpen

Berichtdoor MaVaEe » do jul 22, 2010 15:03

Ik vind het in ieder geval een mooie ontwikkeling. ;)

MaVaEe
Koeien-teller
 
Berichten: 7326
Geregistreerd: wo jul 11, 2007 20:49
Woonplaats: Doorn

Berichtdoor Fred » do jul 22, 2010 15:18

Afbeelding

RW mcs, dàt zou een mooie ontwikkeling zijn...

maar ok, go go hybrid... :)

Fred
 
Berichten: 14856
Geregistreerd: wo apr 12, 2006 20:20
Woonplaats: Ingelmunster

Berichtdoor Mini Poeper » vr jul 23, 2010 07:35

Als die afschuwelijke bumper maar in de rekken blijft!

Mini Poeper
 
Berichten: 3993
Geregistreerd: vr jan 13, 2006 10:12
Woonplaats: In die Heimat

Volgende

Keer terug naar MINI-talk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

  naar boven  |  © copyright NewMINIclub  |  over ons  |  forum etiquette  |  website door 2BeeWeb
MINI is een merk van de BMW Group. Tenzij anders vermeld, zijn alle handelsmerken gedeponeerde handelsmerken van BMW AG.
Voornoemde zaken worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden of distributie door NewMINIclub.