Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Dealer rating door klanten online in Engeland

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.

Dealer rating door klanten online in Engeland

Berichtdoor Berthil » di nov 09, 2010 00:11

BMW en MINI dealers zijn begonnen met een gloednieuw service systeem dat elke klant in staat stelt om hun ervaringen met dealers te beoordelen via een schaal van vijf sterren en specifieke opmerkingen te schrijven. Het systeem, waarvan wordt aangenomen dat het het meest transparante en uitgebreide is in de industrie, is zojuist live gegaan. De klant kan alle opmerkingen en sterbeoordelingen bekijken die geplaatst zijn op de website van de dealer.

“We are committed to providing the very best service for our customers and believe that this level of openness and transparency is not only desirable but essential,” aldus Tim Abbott, Managing Director van BMW (UK) Ltd. “Our new star ratings will help all BMW and MINI customers to make informed choices and inspire all of us to strive towards the ultimate in customer service.”

Klanten krijgen een unieke code, specifiek voor een bepaalde verkoop-of service-ervaring, en worden uitgenodigd om een aantal sterren toe te schrijven en om opmerkingen te maken. Deze blijft op de website van de dealer staan gedurende 90 dagen, zichtbaar voor iedereen die de site bezoekt. Om een score van vijf sterren te behalen moet de dealer 95 tot 100 procent tevredenheid te bereiken, terwijl aan de andere kant van de schaal 1 ster wordt beoordeeld met 20 procent.

“This is a brave decision,” geeft Tim Abbott toe. “There is no hiding place in a retail environment displaying this kind of transparency. But I am confident that our dealers truly understand the importance of satisfied customers. For those who are not yet rated with four to five stars it will drive their future performance and deliver a more focused customer culture”.
Laatst bijgewerkt door Berthil op di nov 09, 2010 00:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14268
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor Peter » di nov 09, 2010 00:19

Ben benieuwd.

Dealers gaan hier op inspelen bj de klant. Noem het maar omkopen.

Ik ken dealers waar dit gebeurd met taartjes of 5 liter brandstof. Dan moest de klant het beoordelingsformuliertje bij de dealer inleveren. Dan kon de dealer de waardering aanpassen voordat het formulier naar de importeur werd gestuurd. Nu gaat het nog gemakkelijk. Inlogcode en klaar.

Peter
 
Berichten: 7344
Geregistreerd: zo sep 25, 2005 20:21

Berichtdoor Berthil » di nov 09, 2010 00:42

Eigenlijk zou er nog iets in moeten zitten wat rekening houd met de hoogte van het bedrag en/of de hoeveelheid werkzaamheden. Ik kan heel tevreden zijn als men de ruitsenwissers verwisseld maar wat minder tevreden zijn met het plaatsen van een nieuwe cabrio kap van 5000 Euro. De beoordeling van de ruitenwissertjes zou dan wat minder zwaar moeten wegen dan van de cabrio kap.

Wat mij betreft mogen ze hier ook mee starten in Nederland.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14268
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor Ivo » di nov 09, 2010 00:56

Klinkt interessant, ik ben benieuwd of we dit systeem later ook in Nederland tegen gaan komen. Je leest hier soms verhalen over dealers die niet bepaald 'premium' met hun klanten omgaan, dus laten we hopen dat zo'n systeem helpt om dat te verbeteren.
Afbeelding

Ivo
 
Berichten: 8425
Geregistreerd: ma nov 07, 2016 23:22
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor wheeler » di nov 09, 2010 21:28

Dealers zijn gewoon erg tweezijdig, ik neem mijn vader altijd maar als voorbeeld:

Ooit een nieuwe full option Audi A4 gekocht en altijd de auto in onderhoud gehad bij dezelfde dealer. Na 15 jaar merk je dat deze dealer in eens niet meer zoveel zin erin heeft en de service die tot paar jaar geleden kreeg. Nu kan je altijd zeggen dat de economische waarde van de wagen te laag wordt maar er geldt nog steeds een mobiliteitsgarantie waardoor hij vast zit aan deze dealer. Ook is het niet goed voor klantenbinding, hij kan immers ooit weer een nieuwe A2/A3 kopen.

Met mijn vorige auto, een Peugeot uit 1993 werd ik zelfs genegeerd toen ik voor spoedreparatie bij Peugeot dealer kwam. Een dame in leasewagen werd voorgelaten terwijl de desk wist dat ik eerder was... Pouw Amsterdam.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

wheeler
 
Berichten: 1285
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 10:54
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Shag » wo nov 10, 2010 10:38

Prima systeem, wat mij betreft gelijk invoeren hier in NL. Transparantie mag best. Ben het wel met berthil eens dat er enige nuancering in aangebracht mag worden. Maar misschien krijg je pas zo'n code na een rekening van X bedrag? hoe dan ook, prima systeem!

Shag
 
Berichten: 6447
Geregistreerd: ma apr 04, 2016 16:25


Keer terug naar MINI op het Web en in de Media

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

  naar boven  |  © copyright NewMINIclub  |  over ons  |  forum etiquette  |  website door 2BeeWeb
MINI is een merk van de BMW Group. Tenzij anders vermeld, zijn alle handelsmerken gedeponeerde handelsmerken van BMW AG.
Voornoemde zaken worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden of distributie door NewMINIclub.