Telerustelling Ekris Zeist

Het complete aanbod MINI onderdelen, online. Klik hier om naar de webshop te gaan.
Gebruikersavatar
Hesened
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:32

Telerustelling Ekris Zeist

29 aug 2020, 13:42

Afgelopen week hield één van de Xenonlampen op met schijnen.
Dus even naar Ekris Zeist dacht ik.

Een diepe zucht van achter de balie, wat getik op de computer en er werd mij met droge ogen medegedeeld dat het tot eind september helemaal vol zat.
O, en of ik wist dat het een dure reparatie was, zo'n 250,-. :shock:

Tot eind september met 1 koplamp rijden leek me geen goed idee dus ben ik naar een universele garage gereden.
Klusje van 2 minuten en een rekening van 80,- Chapeau Garage Bakker Zeist :icon_top:

Ekris Zeist, Als jullie niet zitten te wachten op een wat oudere Countryman, zeg het dan gewoon. Ik had dit niet verwacht van zo'n gerenomeerd bedrijf.
Mijn Mini zullen jullie niet meer zien.
Countryman R60 Cooper Chili 2013, All Black
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Telerustelling Ekris Zeist

29 aug 2020, 13:52

Ok. En wat verwacht je te bereiken met dit bericht?
Wellicht een beter idee om hun dit te mailen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Hesened
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:32

Re: Telerustelling Ekris Zeist

29 aug 2020, 14:15

Ik hoef er niets mee te bereiken. Ik ben alleen benieuwd of er meer leden zijn die het gevoel hebben dat je bij de dealers niet meer meetelt als je een iets oudere auto rijdt.
Countryman R60 Cooper Chili 2013, All Black
ramon.vennik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2016, 08:19

Re: Telerustelling Ekris Zeist

29 aug 2020, 14:49

Op zich als de xenon lampen zelf alleen vervangen zouden moeten worden, heb je al een aardig prijsje, 1 vervangen geeft kleurverschil (in Belgie wordt ie dan gewoon afgekeurd), 2x een Xenon bulb D1S zit je online al snel op € 180 euro voor een Phillips. Reken de rest zelf maar uit. Of ze bij Ekris gaan voor een enkel lampje vervangen, het lijkt me sterk.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Teleurstelling Ekris Zeist

29 aug 2020, 16:30

Het is inderdaad teleurstellend dat een grote dealer zo met klanten omgaat. Het gaat niet om een lampje van de binnenverlichting. Een dimlicht is gewoon wettelijk verplicht. Dat geeft iedere dealer prioriteit (althans mijn ervaring bij meerder merken). Hebben altijd een monteur achter de hand voor de echte spoed dingen.
Mijn advies is, stuur een mail naar Ekris, ter attentie van de directie met daarin een officiële klacht. Ervaring leert dat ze dan heel snel bij je op de lijn komen. En je vaak wel tegemoet willen komen.
Jammer dat 1 persoon achter de balie dus zo met klanten omgaat. Als ik de baas zou zijn, zou ik hem meteen de laan uit schoppen. Die snapt het niet helemaal denk ik dan maar. Weet niet de juiste prioriteiten te stellen.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Telerustelling Ekris Zeist

30 aug 2020, 20:34

Herkenbaar hoor net als bmw Amsterdam en ook als deze dealer ekris. Ze hebben gewoon totaal geen zin in klanten met een wat oudere mini. Liever hebben ze mini’s van Max 4 jaar oud die ze weer kunnen innemen voor verkoop en lease mini’s. En natuurlijk de mini’s met grote garantie werkzaamheden. Maar op die particulier met ze mini van een paar jaar oud. Ga weg want dat vinden ze zeuren..
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Telerustelling Ekris Zeist

31 aug 2020, 10:16

Tsja, dit is al 20 jaar gaande... Ooit bij een ander merk, en andere dealer eenzelfde ervaring gehad. Afspraak maken voor onderhoudsbeurt, diepe zucht van achter de balie, en met veel tegenzin een datum bepaald. En toen ging de uitvoering van die beurt ook nog niet geweldig. Dikke olielekkage de volgende dag; oliefilter was niet goed gemonteerd. Eén grote olievlek op de inrit, en bij de garage was niet direct tijd om er naar te kijken. En toen er wel tijd was wilde men de motoronderplaat in eerste instantie er druipende van de olie weer op schroeven. Gevraagd of dat gereinigd kon worden...."Nou we laten h'm er wel onderweg..." "Euh, nee daar ga ik niet mee akkoord, het ding zit er niet voor niks. Schoonmaken en terugschroeven." Daarna nooit meer geweest bij diezelfde dealer, een andere dealer was vele malen klantvriendelijker.
Moet zeggen dat het bij de MINI-dealer ook prima is, anders had ik geen 17 jaar MINI gereden.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Telerustelling Ekris Zeist

31 aug 2020, 11:18

Ook ik heb helaas wisselende ervaringen met de dealers. Al is het de laatste jaren mede door dat de service ook strakker door de importeur wordt gecontroleerd als ook dat klanten een review kunnen achterlaten wel sterk verbeterd.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en praat ik zeker niet goed wat erbij Ekris Zeist is voorgevallen. Wel zou ik eerst een mail sturen met je klacht zodat ze ook Ekris MINI de kans krijgt om uitleg / met een oplossing te komen. Vind het nu behoorlijk kort door de bocht.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Telerustelling Ekris Zeist

31 aug 2020, 21:14

Klopt je dient inderdaad eerst het bedrijf de kans te geven om met een antwoord te komen. Helaas komt er ook vaak geen antwoord (weet ik uit ervaring met zowel een nieuwe lease auto of je mini van een paar jaar oud). En een review plaatsen bij grote bmw dealers kan dat dan dus sterren geven maar helaas gebeurd het dan ook dat de bmw importeur de review niet plaats als u te weinig sterren geeft.
Dit is een trucje die bmw Den Haag er op na houdt. Ik ga er dan wel eens achterna bellen en mailen maar meestal krijg je een antwoord in de trant die is te negatief dat is u mening.
Maar goed ik vergelijk een bmw/mini dealer met een 5 sterren hotel en dat heeft als reden dat het gemiddelde uur tarief al snel exclusief btw al naar de 100 tot 114 euro gaat. Dus ja ik verwacht dan ook wel wat maar zoals de bmw/mini importeur mij melden bij de meeste dealers zit dat er niet in.
O ja een tip ik heb mijn mini eens weggebracht bij een grote bmw dealer in Stuttgart en dat was een clubman met 410.000 kilometer dan denk je nou ze zullen mij hier ook wel wegkijken als ik voor nieuwe remblokken kom. Maar wat schets mij verbazing in Duitsland behoort een oudere bmw/mini rijder tot cultuurgoed dus met koffie wordt je ontvangen je mini wordt door de wasstraat gereden er worden opmerkingen gemaakt over de nette staat van je oudere mini enz.
Maar goed als mysterie shopper kan niet iedere dealer afgaan en tot nu toe ben ik wel redelijk tevreden over Hans severs in Alphen aan den Rijn. Al wordt ik wel moe dat men nu zo neerkijkt op mijn nieuwe f55 mini sd want ja dat is zo vieze diesel .. ruil hem nu eens in en dat vindt ik gewoonweg iedere keer vervelend dat ze dat daar doen..
Ekris_MINI
Sponsor
Contacteer:
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 feb 2015, 15:30

Re: Telerustelling Ekris Zeist

01 sep 2020, 12:13

Beste Hesened,
Vervelend om te lezen dat onze service niet aan de verwachtingen voldaan heeft. Zou je ons kunnen mailen op [email protected], we komen namelijk graag in contact met je.
Met vriendelijke groet,
Ekris MINI
Originele MINI Onderdelen, Accessoires en Lifestyle artikelen bestel je eenvoudig en snel online: http://www.ekris.nl/minishop
Gebruikersavatar
Hesened
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:32

Re: Telerustelling Ekris Zeist

08 sep 2020, 22:13

Ekris_MINI schreef:
01 sep 2020, 12:13
Beste Hesened,
Vervelend om te lezen dat onze service niet aan de verwachtingen voldaan heeft. Zou je ons kunnen mailen op [email protected], we komen namelijk graag in contact met je.
Met vriendelijke groet,
Ekris MINI
Beste Ekris MINI,

Ik heb u een mail gestuurd en wacht uw reactie af.
groet, Edgar
Countryman R60 Cooper Chili 2013, All Black

Terug naar “MINI Ekris webshop”