14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

Net zoals met je vakantie, op het laatste moment een meet.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 11:55

Ik ben er waarshcijnlijk niet precies om half elf omdat ik vantevoren nog ga sporten en voordat ik gedouched en omgekleed ben is het wss al bijna 11:00 en dan moet ik nog naar Apeldoorn rijden. Ik hoop er tussen 11:30 en 12:00 te zijn.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 12:02

sla je sporten toch een keer over
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 13:25

Hahaha. Dat werkt niet zo makkelijk met verslavingen ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 13:37

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 19:49

Robert,

zou ik dan ook even van je diensten gebruik mogen maken. Bij mijn MINI Cooper R56 is begin dit jaar de voorruit vervangen. In eerste instantie bleek de ruit niet goed geplakt/gekit te zijn en had ik een lekkage die mijn sensor van de centrale deurvergrendeling in de binnenspiegel vernield heeft. Hierna spiegel vervangen en de ruit opnieuw erin gekit. Bij de eerste vorst bleek dat de voorruitverwarming maar voor de helft functioneerde dus wederom een nieuwe voorruit.

Nadat ik er een tijd mee gereden had kon ik een instelling in mijn computer niet meer vinden. De instelling voor de regensensor voor de interval van de ruitenwissers is verdwenen. Als ik me goed herinner kun je in 4 stappen de gevoeligheid instellen en dit keuze menuutje ben ik nu kwijt. Ik denk dat met het vervangen van de voorruit er iets niet helemaal is goed gegaan cq dat je het misschien opnieuw in moet leren/aanzetten. zie link:

Niet veel later is mijn Panoramadak stuk gegaan en ging aan 1 kant nog maar ophoog. Ik heb een Ty-Rap voor de schakelaar gedaan zodat je hem niet per ongeluk kan bedienen. Het dak is door de dealer weer dicht gemaakt maar kan dus niet meer gebruikt worden. Er blijkt wat afgebroken te zijn maar ik heb dus bij het opstarten een inklem beveiliging van het dak. Ik weet niet of je dit kan verwijderen. Er komt ter zijner tijd wel een nieuw dak in maar ik zou het fijn vinden als ik die melding op dit moment niet meer heb.

Ik kom morgen ook wel even dauwtrappen en mocht je morgen tijd hebben om je laptop even aan mijn OBD plug te hangen zou ik je daar zeer erkentelijk voor zijn.

Tot morgen,

Milco
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 20:45

Hi Milco,

Geen probleem hoor. Kijken kan altijd! De foutmeldingen kunnen we proberen weg te halen. Maar kan van te voren niks beloven natuurlijk.
Bij de "Goede Vrijdag"-meeting was er ook een MINI waarbij de laptop geen connectie kreeg. En tsja, dan kun je verder niks uitvoeren. Heb alleen maar een kabeltje en een laptop; en da's geen uitgebreide gereedschapset... :D

Ps.: Dat menu-tje voor de interval....Moeten daarvoor de ruitenwissers op standje 1 (interval) staan, of niet? Kan het in de Engelstalige handleiding zo ook niet vinden. Maar volgens mij kun je het pas instellen als de ruitenwissers in werking zijn.

En mocht het niet lukken, er komen nog wat meer mensen zie ik; dan is er in ieder geval wat te kletsen, ideetjes opdoen, handige tips and trics, enz, enz... :mrgreen: :mrgreen:

Tot morgen. :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

13 mei 2015, 21:10

Robert, klopt, zo heeft het ook altijd voor die ruitvervanging gewerkt. Ik weet hoe je er moet komen maar het menu is nu gewoon weg. De regensensor werkt verder wel maar je kan de gevoeligheid niet instellen. Tijdens de regen al meegemaakt dat de interval stand net te minimaal stond en het zou dan fijn zijn om de stand dan een setting hoger te kunnen zetten. (ik zal een flesje water meenemen voor de regendruppels :wink: )

We kijken wel, lukt het dan is dat super, lukt het niet dan hebben we het in ieder geval geprobeerd en dan leg ik het wel bij de dealer neer bij een volgende onderhoudsbeurt

:icon_top: Thx.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 09:19

Ben er tussen 11 & 11.30 :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 14:16

Zo, toch een leuke opkomst vaan een MINI of 10. Ze zijn nu met The Blue Lobster aan het foto's maken. Die foto's willen we straks natuurlijk wel op het forum zien, hè!

Dank voor jullie opkomst, ik vond het weer gezellig! :icon_top:
(maar eigenlijk nog te weinig mensen gesproken, was nogal bezet met coderen... :mrgreen: )
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Putten
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 nov 2013, 17:50

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 15:17

Was gezellig mensen!
Bedankt Robert voor het programmeren. Helaas gaat hij nog steeds op slot bij het wegrijden. Misschien een volgende keer weer proberen? Zal straks de foto's posten die ik nog heb gemaakt.
Fun ride: MX-5 1.6 NA 1990
Daily ride: Mini Cooper S Chilli 2004
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 17:39

Was weer even gezellig, s' morgens nog een beetje fris maar richting de middag kwam lekker het zonnetje :zon door. Robert was er maar druk mee met programmeren en helaas kon hij menu voor het instellen van de gevoeligheid van de interval/regensensor niet terug krijgen. Er was geen foutmelding en de regensensor stond gewoon aangemeld dus was op dit moment niet te verklaren. Het enige wat nog kan zijn dat het stekkertje niet goed aangesloten is omdat de voorruit in het voorjaar vervangen is en dat die niet lekker teruggeplaatst is of dat de regensensor een tik mee heeft gekregen. Binnen kort maar eens bij de dealer navraag doen. Komende dinsdag komt er een Carbon Hemel in dus dan kan ik meteen even naar de aansluiting kijken.

De "SPORTKNOP" werkt bij Bart "Classic_New_Mini" dus die was helemaal in zijn nopjes en Robert heeft bij andere nog diverse instellingen gewijzigd cq toegevoegd. Vooral het sluiten van de ramen met de afstandsbediening was een gewilde optie. Jos heeft er weer een gadget bij, een blow off valve, overgenomen van Johan. Helaas had ik niet al het benodigd gereedschap bij anders hadden we hem meteen ingebouwd maar dat wordt de komende IKEA meeting gedaan door Louis. (Jos, vergeet die zoetvijl niet want volgens Daiel heb je die nodig bij het inbouwen bij een N18 blok!) Na de meeting nog met een 8 tal MINI's naar het TNO gebouw in Apeldoorn gereden en daar heeft Wim nog 7 MINI's op de gevoelige plaat gezet. Jammer dat er 1 bij was die zijn auto niet gepoetst had :wink: :lol: nu moet Wim druk aan de weer met het "stempeltje" in Photoshop om alles weg te werken :lachuh :icon_top:

Was in ieder geval weer leuk dauw trappen met de MINI ipv de fiets en we zijn benieuwd naar de foto's Wim :icon_top:

Gr. Milco
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 19:59

Ja, deze hemelvaart dag is weer goed besteed, was een leuke kleine last minute meet.
Leuk om de bekenden weer even de hand te schudden en bij te kletsen en nieuwe plannen te vernemen (ben benieuwd of je het doorzet Jeffrey, is wel super mooi, net ff bekeken). Maar ook leuk om weer nieuwe gezichten te zien en kennis te maken.

Robert dank je wel voor de kleine software aanpassing en Johan voor de bov.
Ja en de kers op de taart was dat ik eindelijk eens met Wim kennis heb kunnen maken, bij grote meets heeft hij het altijd zo druk, dus daarom was het wel prettig dat het nu wat minder druk was.
Helemaal mooi was dat Wim ons ook nog meenam voor een kleine shoot, ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Hierbij 2 plaatjes die ik met de Iphone gemaakt heb.


Afbeelding


Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 21:13

Een zoetvijl? Waarvoor heb je die dan nodig Daiel? Zowel bij Casper als bij mij kan ik me niet herinneren dat ik die gebruikt hebt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 21:13

past die bij jullie zonder een stuk af te veilen ?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: 14 mei 2015 Hemelvaartsdagmeeting Apeldoorn

14 mei 2015, 21:14

Ik had begrepen dat er 1 hoekje van de adapter iets afgehaald moet worden maar dat zal ik dan fout hebben.
Afbeelding

Terug naar “Last Minute Meet”