[VIDEO] Optie: Driving assistant

Vanaf 2014
Frits3000
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 apr 2014, 13:18

[VIDEO] Optie: Driving assistant

10 jun 2014, 23:51

Voor diegene die willen weten wat Active Cruise Control doet in de optie Driving Assistant:

Dit systeem is een conventionele cruise control die afstand houdt met je vooganger en remt ook af tot 20 km/h (dan schakelt het systeem uit en moet je het zelf overnemen).

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

11 jun 2014, 00:58

Heel leuk systheem heb een dag of 9 met de nieuwe F serie mogen rond rijden. Echter er zitten wel wat nadelen aan. Bij een rotonde raakt hij even het spoor bijster nu is dat niet zo erg. Maar op de snelweg als het druk is laat hij wel een heel groot gat tussen de voorligger en jezelf. Waardoor auto's erg snel geneigd zijn er tussen te gaan. Waardoor hij afremt tot dat hij de zelfde afstand heeft. Het zelfde geld voor motorrijders als die slalommen tussen het verkeer vind het systheem ook niet fijn en remt vrij fors. Maar op een rustige weg is het top
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
wwwjosje
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2014, 17:51

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

11 jun 2014, 15:37

klopt
ik heb dezelfde ervaring na een middag proefrijden, dat afstandhoud-systeem is verschrikkelijk !
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

22 jun 2014, 08:32

Dat systeem werkt alleen op B wegen. Op de snelweg is het een klotesysteem.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

22 jun 2014, 09:07

Mijn vader heeft het al een tijdje op de E93 en F10. Op B wegen waar je toch niet kunt inhalen is het inderdaad top. Of als het rustig is op de snelweg.
Maar als het drukker is geef ik vaak gas bij om het gat kleiner te laten worden. Maar dan kan je 'm net zo goed niet aanzetten.
Wat ik jammer vind bij dit systeem is dat je niet kunt kiezen tussen adaptive of gewone CC. Want nu komt het er op neer dat je het minder gebruikt.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

22 jun 2014, 09:26

Cannuccia schreef: Wat ik jammer vind bij dit systeem is dat je niet kunt kiezen tussen adaptive of gewone CC. Want nu komt het er op neer dat je het minder gebruikt.
X2 wat ik merkte is dat ik normaal met woon werk verkeer best veel CC gebruik, maar nu bijna niet meer omdat ik me vaak irriteerde aan het systheem
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
PPiim
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:16

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

23 jun 2014, 15:38

Je kan de afstandsregeling ook gewoon lekker uitzetten :) Door de bovenste van de knoppen waarmee je de afstand instelt op het stuur even in te houden deactiveert het systeem!
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

02 jul 2014, 11:26

Op onze vrachtwagens zit het ook. Op de snelweg, in de spits gebruik ik het ook niet om dezelfde reden. Echter kan ik daar nog wel de afstand met m'n voorganger instellen. Kan dat bij de F-serie van MINI niet?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

29 jul 2014, 09:59

Ik reed deze vakantie met een nieuwe A3 van een vriend. Die had ook adaptive cruise control, je kon daarbij de afstand erg goed instellen en ik vond dit echt een gemak. Op rotondes durft hij inderdaad plots versnellen omdat de voorligger wegvalt en de snelheid nog op 90 staat. Nu, als je dat weet dan rem je gewoon zelf even voor het rondpunt zodat het systeem uitschakelt.
Heb weinig snelwegkilometers gedaan, maar ook daar heb ik niet echt problemen ondervonden, de afstand was zeer goed in te stellen.

Wat de audi wel deed, was afremmen tot stilstand! Ik snap niet waarom de mini/BMW dit niet kan? Auto bolt tot 20km/u en dan stopt hij ermee, moet je zelf nog verhinderen dat je tegen de voorligger rijdt.
Qua elektronica (dashboard, tellers, entertainmentsysteem, ...) loopt BMW (en mini) toch hopeloos achter op de duitse concurrentie. We hadden op reis ook een nieuwe 3GT mee en die tellerpartij komt toch echt uit de jaren 80, om maar te zwijgen van dat veel te kleine boordcomputerdisplay tussen de tellers waar je niks van nuttige informatie kunt krijgen. De navigatie bij audi is ook veel handiger dan op de BMW (alsook mijn R56). Je krijgt er tenminste info over de huidige snelheidslimiet zonder dat je extra moet betalen voor die optie. Er is toch een wereld opengegaan voor mij. Hadden die audi's niet allemaal exact hetzelfde saaie uiterlijk (en interieur eigenlijk ook, op de A3 na), dan had ik de vervanger voor de mini al gevonden.
(Maar dat geheel ter zijde)

Ik ben wel te vinden voor zo'n adaptive cruise control, op voorwaarde dat die goed werkt, wat blijkbaar niet het geval is bij Mini.
Sjieve
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:26

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

29 jun 2016, 15:41

Heeft er nog iemand "hands-on" ervaring met dit systeem?
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: [VIDEO] Optie: Driving assistant

29 jun 2016, 15:46

Werkt niet zo goed als bij Volvo of VAG... Als het hard regent of mistig is schijnt het systeem niet lekker te werken. Ik heb het op mijn passat en daar werkt het echt top... heel harde regen. Geen issue. Hij pakt alles. Ook ga je minder bumperkleven met zo'n systeem. Ik ben echt voor.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”