Mini Cooper aanschaffen?

Vanaf 2014
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

26 jun 2015, 09:29

peter schreef:Ja, je kan instellen dat het onderstel dan op "soft" blijft staan.

En ja, ik heb verlagingsveren en dat is voor ons als verstokt MINI rijders perfect. Als je uit een Polo komt, heb je daar misschien geen behoefte aan... :mrgreen:
De Polo heeft een sport onderstel en op de snelweg wordt ik daar niet vrolijk van :(

Maar in elk geval bedankt voor jullie vlotte feedback en ik zal dan ook zeker DDC meenemen mocht er een Mini aangeschaft worden!
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Mini Cooper aanschaffen?

26 jun 2015, 11:26

kan me haast niet voorstellen dat de Polo van deze tijd zo stug is... maar goed dat moeten we maar geloven dan!

ik heb de 3e gen. mini cooper s gereden en ik moet zeggen dat dat echt wel comfortabel rijd hoor :O
en dan vergelijk ik het met mijn cooper s stock uit 2003

maar goed ik ga er zeeeker vanuit dat je je wel zult vermaken in de nieuwe S op de snelweg
i.p.v dat je in een botsauto zit!:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini Cooper aanschaffen?

26 jun 2015, 22:17

Klopt!
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 jun 2015, 22:06

DDC is mijns inziens een betere keuzes die ik gemaakt heb bij de configuratie van de mini. Ik houd van sportief rijgedrag, maar weet dat niet elke passagier het prettig vind als ik een constante sport mode zou hebben. Rij ik alleen staat vaak de sportmode aan. Soms uit zelfbescherming zet ik de mode wel eens terug naar normaal, aangezien het wel uitnodigd tot hard rijden. Met passagiers heb ik altijd de normaal mode aanstaan.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 jun 2015, 22:41

knappe passagiers heb jij die dat opmerken
Afbeelding
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 jun 2015, 22:58

Merk je snel hoor. Als je DDC uit zet voel je de kleine drempeltjes op snelwegen als A12 (Utrecht-Den Haag) bijna niet. DDC aan zit je toch wel te schudden.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

01 jul 2015, 19:02

Hallo Forumlezers,

DDC is voor mij nog steeds een groot vraagteken. Idem sportonderstel JCW

Begrijp ik uit de vorige berichten, dat:

1) DDC in Green en MiD ook comfortabeler is dan een Mini Cooper/Cooper S/JCW zonder DDC?
2) Dat DDC alleen ingezet wordt wanneer je deze in de Sportstand staat?
3) Werkt DDC ook met een knop/schuifje om in te stellen of automatisch via het schuifje (Green/MID/Sport) bij de versnelling/automaat
4) Wat is dan bij JCW het verschil tussen serie sportonderstel met DDC t.o.v. als extra te bestellen sportonderstel
5) Heb je problemen bij drempels met de JCW (serie-) sportonderstel hebt, deze zal wel lager op de weg liggen dan bij de "gewone Cooper/Cooper S"
6) Is er geen groot verschil tussen een JCW en JCW met DDC of te wel heb je het nodig?

Het zijn heel wat vragen en hoop dat de antwoorden mij dan helderheid geven.

Allen alvast bedankt.

Gr. Hans

ps. Niek, heb jij op je JCW een alarm (mogelijk verplicht >50K van de verzekering)
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

01 jul 2015, 20:15

Hallo Niek,

Blij te horen en te lezen dat DDC in Green en Mid comfortabeler is dan zonder.
Blijkbaar weten de dealers het ook niet allemaal. Ik hoor tegenstrijdige berichten.
Vandaar maar vragen aan iemand van de praktijk

De JCW is een schitterende Mini. Tijdens ons Treffen, overigens jammer dat jullie er niet bij waren, reed Tanke voor en Schelmy achter mij. Het was alsof ze op een rails reden. De bochten namen ze alsof ze er niet waren. Snelheid en souplesse was toch al geen probleem.
Onze Cooper kon het gewoonweg niet bijbenen. Je moest natuurlijk de groep volgen, snelheid en bochten.
We vlogen op onze sportstoelen alle kanten uit.
De volgende keer geen Cooper meer! Eerder een Cooper S en als het aan mij ligt JCW met DDC.

Kan het zijn dat de Sportstand met DDC vergelijkbaar is met Sport+ van BMW?

Gr. Hans
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

02 jul 2015, 18:55

Niek,

Bedankt.

Tja, onze Cooper is als 2e auto gedacht.
Een volgende keer nemen we dan DDC.
En toch minimaal een Cooper S

Heb jij alarm op je JCW moeten aanschaffen?

Gr. Hans

ps in onze BMW:

Eco Pro
Mid
Sport
Sport+
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: Mini Cooper aanschaffen?

06 jul 2015, 23:01

Velen van jullie geven aan dat een mini met DDC in mid en green mode comfortabeler is dan een mini zonder DDC. Ik heb nu bijna 33.000 km afgelegd in mijn mini met DDC en rij zo nu en dan wel eens in de mini's van mijn collega's. Zij hebben beide een mini zonder DDC en ik ervaar mid en green mode exact hetzelfde als bij die van mij. Echter heb ik bij de sportmode de mogelijkheid om zowel het onderstel als de throttle response op sport te zetten en bij die van mijn collega's alleen de throttle response. Met DDC aan in sportmode is de mini mijns inziens een stuk harder geveerd dan die van mijn collega's.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

07 jul 2015, 22:16

DJexor,

De ene zegt dat er in Green en Mid wel een verschil voelbaar is, de andere niet.

Hieronder wordt er ook over gediscusseerd (EDC/DDC)

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... /?pageNo=1

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”